photoshop of??
ik weet van photoshop (die gebruik ik zelf) maar zijn er nog meer die redelijk worden gebruikt?
ik wil namelijk eens op papier zetten waarom ik photoshop zou aanschaffen(orgineel) of dat het mischien ook met een ander prog kan die misch geodkoper is
GIMP, kan zo'n beetje hetzelfde als PS maar is helemaal gratis.
1 nadeel is naartuurlijk dat ie niet compatible is met illustrator enz.
maar heb je wat meer erover?
Blader eens door de handleiding (nl) om te zien of het aansluit bij jouw eisen.
GIMP kan overigens prima uit de voeten met PSD-files, wellicht dat je daarmee de aansluiting met Illustrator kunt maken. Ik heb geen idee hoe het compatible zou moeten zijn met Illustratrator, heb daar nooit mee gewerkt, ook niet vanuit PS.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tex
Daarna schaf je de boel aan (met een student-license, tenzij je met goud in de mond geboren bent).
@Tex; Fireworks is al een paar jaar van Adobe.
(en over Fireworks, die helaas niet in de Design Premium-versie zit, wel in de Web Premium; de render-engine van Fireworks zit vanaf CS3 ook in Dreamweaver. Gifjes maak je door SHIFT+CTRL+C te selecteren en kopieren vanuit Photoshop, en direct in Dreamweaver te plakken. Het scherm wat je dan krijgt gebruikt dezelfde opties die je anders in Fireworks ook zou krijgen. Voordeel van op deze manier werken tegenover Gifjes saven vanuit Photoshop: het bestandsformaat is veel kleiner!)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door winkie
ja het probleem is dat ik geen student kan nemen anders had ik het gedaan toen ze bij ons op school waren kregen boven op de stundent license 30% korting.
maar hiermee mag ik geen commercieële doeleinde benaderen.
vandaar dat ik opzoek ben naar een vergelijking tussen photoshop en een gelijk soort prob wat goedkoper is. (ik heb nu namelijk ook al cs3 maar de trial is over een 15 dagen over dan heb ik een prob.
ruud kun je mij misch kort en krachtig een paar redenen geven waarom ik gimp zou gebruiken ipv photoshop.?
Omdat je alles kan wat je voor een website nodig hebt
het is alleen jammer dat het moeilijk compatible is met de design progs .
je bij deze altijd kwaliteits vermindering
maar klopt het gratis das zeker een voordeel.
mmhz ik kom er wel nog op terug ik ga het thuis wel ff testen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tex
Kwaliteits vermindering maakt voor het design van een website niet uit, daar gebruik je toch altijd al lage kwaliteit. Of maak jij soms achtergrondplaatjes van vele MB's groot? Ik mag hopen dat deze hooguit enkele tientallen KB's zijn en niet meer dan dat.
verder zo te horen moet het voor webdesigning niet een verschil zijn. dus ik zal het ff gaan testen.
allenmaal thx voor snelle reacties
GIMP
CorelDraw
Paintshop Pro
Adobe Fireworks
etc
Misschien moet je je eerst even inlezen in deze formaten. In alle formaten... (gericht op die 'niet compatible met Illustrator-opmerking)
Koop gewoon Photoshop. Je bent er bekend mee, je hebt er blijkbaar geld voor, waarom zou je iets anders nemen? Het is een investering, die je dus terug verdient.
Ik zie ook niet in waarom je GIMP zou nemen en geen Photoshop. Ik vind 'dat iets gratis is' geen argument als je er serieus mee bezig wil zijn. Iedereen gebruikt photoshop: designers, drukkerijen, tijdschriften, etc. Beetje dom om dan iets anders te gaan gebruiken, tenzij het 100% hobbymatig is.
nou ja zoiezo stuur ik liever nooit open documenten.
@winkie
ik heb ook nog geen argument gehoort waarom ik gimp zou gaan gebruiken.
ik wil het wel proberen maar dat merk ik vandeweek wel.
GIMP heeft een community en is open source. Dus weldergelijk ook veel mensen die je kunnen helpen en het is niet commercieel: vaak gaat de ontwikkeling dan harder en zijn dingen beter dan hun grote concurrent. Verder is het cross-browser en hoef je je niet druk te maken om licentie. En je zal vast wel betaalde support of een supportcontract hebben, anders verdienen ze er niets op. Dus dat zijn allemaal argumenten. Conclusie: neem Photoshop ;)
Des noods pak je van alle software de trail versie (kuch).
Ik vindt echt dat photoshop de echte power heeft!
desertme(sander) schreef op 27.11.2007 12:29:
En hoeveel service krijg je bij Adobe? Niksen gratis is ook geen optie voor mij want gratis is ook geen service enz. geen zekerheid bla bla bla
En hoeveel zekerheid heb je bij Adobe? Niks (er zijn genoeg grote bedrijven van de ene op de andere dag over de kop gegaan)
Wat betreft service en zekerheid kun je wellicht nog beter bij opensource software terecht dan bij commercieele bedrijven. Hun software is dichtgetimmerd en als kleine afnemer kun je geen enkele vuist maken om service te eisen.
Overigens is Photoshop een prachtig product en voor de professionele designer onmisbaar. Het is gewoon dé standaard in de designwereld. Uiteraard draaiend op een Mac...