php code in textarea
is het ookdat als je een pagina hebt met een php script er op dat je die pagina kunt editten in een textarea. file_get_contents() en file() bieden geen uitkomst dan word het php niet wergeven, als dat mogelijk is weet iemand ook hoe?
highlight_file()?
Geen idee of dat ook in een textarea met (dus) wijzigopties werkt.
Geen idee of dat ook in een textarea met (dus) wijzigopties werkt.
Zoiets zal gewoon werken hoor:
Edit: ik dacht namelijk dat file_get_contents() en file() weergeven wat er in de broncode weergeven wordt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
Djemo schreef op 08.03.2008 19:27:
Ik zou zeggen probeer het eens uit...Ook met PHP content?
Zolang de PHP code niet langs de parser komt, zal er niets aan veranderen. En laat dat nu net niet gebeuren als je de inhoud vanuit hetzelfde bestandssysteem uitleest. Als je file() of file_get_contents() echter met een url gaat gebruiken, komt de PHP code wel langs de parser en krijg je dus alleen de output te zien.
maar het probleem is dat ik directory hoger zit dan waar het bestand instaat en ik wil liever geen ../ gebruiken weet iemand daar dan een oplossing voor?
@Blanche: Oké, wist ik niet : ).
omdat ik het niet voor mezelf schrijf en ik weet niet hoeveel directories het script word gezet
Tuurlijk weet jij dat wel. Jij script toch? Als je gewoon zorgt dat het script wat je nodig hebt maar één map terug zit, is er geen probleem : ).
Hetgeen dat je natuurlijk nooit wilt is dat je urls gaat gebruiken terwijl je ook gewoon binnen het bestandssysteem kunt blijven. Dat zou namelijk een zeer groot performance verlies opleveren...
thnx het werkt