php code in textarea

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Mvos

mvos

08/03/2008 19:23:00
Quote Anchor link
is het ookdat als je een pagina hebt met een php script er op dat je die pagina kunt editten in een textarea. file_get_contents() en file() bieden geen uitkomst dan word het php niet wergeven, als dat mogelijk is weet iemand ook hoe?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 10:00:37
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

08/03/2008 19:24:00
Quote Anchor link
highlight_file()?
Geen idee of dat ook in een textarea met (dus) wijzigopties werkt.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

08/03/2008 19:26:00
Quote Anchor link
Tuurlijk werken die functies ook met php bestanden. Je moet er alleen wel voor zorgen dat je binnen hetzelfde filesystem blijft en de bestanden dus via een relatief pad inlaadt.

Zoiets zal gewoon werken hoor:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$sContent
= file_get_contents('index.php');
echo htmlentities($sContent);
?>
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

08/03/2008 19:27:00
Quote Anchor link
Ook met PHP content?

Edit: ik dacht namelijk dat file_get_contents() en file() weergeven wat er in de broncode weergeven wordt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
Joren de Wit

Joren de Wit

08/03/2008 19:30:00
Quote Anchor link
Djemo schreef op 08.03.2008 19:27:
Ook met PHP content?
Ik zou zeggen probeer het eens uit...

Zolang de PHP code niet langs de parser komt, zal er niets aan veranderen. En laat dat nu net niet gebeuren als je de inhoud vanuit hetzelfde bestandssysteem uitleest. Als je file() of file_get_contents() echter met een url gaat gebruiken, komt de PHP code wel langs de parser en krijg je dus alleen de output te zien.
 
Mvos

mvos

08/03/2008 19:31:00
Quote Anchor link
maar het probleem is dat ik directory hoger zit dan waar het bestand instaat en ik wil liever geen ../ gebruiken weet iemand daar dan een oplossing voor?
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

08/03/2008 19:32:00
Quote Anchor link
Waarom zou je geen '../' gebruiken?

@Blanche: Oké, wist ik niet : ).
 
Mvos

mvos

08/03/2008 19:33:00
Quote Anchor link
omdat ik het niet voor mezelf schrijf en ik weet niet hoeveel directories het script word gezet
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

08/03/2008 19:35:00
Quote Anchor link
Tuurlijk weet jij dat wel. Jij script toch? Als je gewoon zorgt dat het script wat je nodig hebt maar één map terug zit, is er geen probleem : ).
 
Joren de Wit

Joren de Wit

08/03/2008 19:36:00
Quote Anchor link
Je zou met $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] natuurlijk altijd vanuit de root van de website kunnen werken. Dus bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sContent
= file_get_contents($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/index.php');
?>

Hetgeen dat je natuurlijk nooit wilt is dat je urls gaat gebruiken terwijl je ook gewoon binnen het bestandssysteem kunt blijven. Dat zou namelijk een zeer groot performance verlies opleveren...
 
Mvos

mvos

08/03/2008 19:42:00
Quote Anchor link
thnx het werkt
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.