[PHP]Poker uitrekenen
Het is al een tijdje geleden dat ik hier nog iets heb gepost hier maar ik had een vraagje.
Ik speel nu toch al een tijdje poker en zit me steeds af te vragen hoe ze bereken hoeveel je verdient per persoon.
Stel bv. 10 mensen leggen elk 50 euro in. De eerste krijgt het meest en de laatste krijgt het minst.
Of 10 spelers leggen 50 euro in en enkel de 3 eerste winnen iets.
Hoe kan je zoiets berekenen?
Groetjes
Wouter
Hoe je berekend hoeveel een persoon verdient, bepaal je zelf en onderling. Maargoed:
Ik neem aan dat je wel al hebt bepaald welke spelers op welke plaats zijn geëindigd, dus dan is het een kwestie van een array maken met percentages (dit kan je ook evt. in een database doen, dan kan je het heel eenvoudig aanpassen met bijv een admin panel) en de plekken. Het eenvoudigst is:
array(1 => 50, 35, 15);
Je kan dan denk ik wel verder met het bepalen van wie wat krijgt.
@Robert D: Idd, ik moest het niet persé in PHP hebben maargoed heb intussen via andere middelen gehoord dat het via procenten inderdaad ging. Ik dacht alleen dat er een vast patroon was dat je ook ziet op Poker spellen.
Er zijn toernooien waar de nummer 60 nog 1000 euro wint, er zijn toernooien waar de nummer 5 slecht 50 euro wint,
Stel dat je een dus een tafel van 10 hebt, dan is het vrij reëel dat er maar 3 winnaars zijn (meestal zijn het 25% van het aantal deelnemers)
dan krijgt de nummer 1 (bijna) standaard 50 procent,
de rest krijgt daar een deel van.
Je kan hiervoor een formule schrijven,
misschien is het dan handig om er eerst een grafiek te tekenen, en aan de hand daarvan de formule bepalen, (waarbij x bijvoorbeeld het aantal winnaars is)
Ik ben niet zo'n wiskunde knobbel had op examen een buis :$
wouter schreef op 05.01.2009 20:15:
had op examen een buis
Huh????
Ik zal even kijken of k een leuke formule in elkaar kan prutsen :P
nico schreef op 05.01.2009 20:22:
Ik gok eerder het werkwoord 'buizen' dat in normaal Nederlands ook wel 'zakken' betekent :-)waarschijnlijk deed hij iets in de richting van koken ofzo
Inderdaad Blanche gezakt voor wiskunde :)
nooit van gehoord, maar dan is het toch: op mijn examen ben ik gebuist, anders ben je ontslagen :P zoals t er nu staat.
Zullen we weer on-topic gaan?
Yes indeed.
Ga gewoon een keer als je een uurtje over hebt ofzo een keer erover nadenken, doe ik ook zo vaak:P