Probleempje?
Pagina: « vorige 1 2 3 4 volgende »
Wel zwaar **beep**, succes ermee!
Ps. Neem nog maar een bakkie koffie, heb je waarschijnlijk wel nodig.
Okay, dan weet ik dat het vanwege een noodzakelijke maatregel is, dacht echter even dat er iets goed mis was.
Arjen Halma schreef op 28.02.2008 19:17:
De webserver word op dit moment geddost. http://en.wikipedia.org/wiki/Denial-of-service_attack#Distributed_attack
Op dit moment nog steeds. We hebben de sites die geddost worden geblokkeerd, en een proxy voor gezet.
Daarom gaat alles niet helemaal lekker.
Groeten,
Arjen Halma
Op dit moment nog steeds. We hebben de sites die geddost worden geblokkeerd, en een proxy voor gezet.
Groeten,
Arjen Halma
En wat houd dat zoal in ? Hackers ?
En welke andere site's hebben nog last ?
grtz
TJa, even afwachten tot de boel overgaat.
We wisten al snel welke site het was. We dachten eerst dat ze zeg maar www.domein.nl aanvielen, en hebben www.domein.nl verwezen naar 127.0.0.1 in de hoop dat ie dan zichzelf lastig valt.
Maar bleek dat die $*&$&$ verbinden op ip adres, en dan de site pagina requesten.
btw voor het eerst een load gezien op onze server van 150, nu de proxy aanstaat een load average: 1.51, 1.92, 1.60
wouter schreef op 28.02.2008 19:22:
grtz
Arjen Halma schreef op 28.02.2008 19:17:
De webserver word op dit moment geddost. http://en.wikipedia.org/wiki/Denial-of-service_attack#Distributed_attack
Groeten,
Arjen Halma
Groeten,
Arjen Halma
grtz
Alle sites die op die server draaien. Phphulp werd niet aangevallen, maar had de pech op dezelfde server / ip te zitten.
Groeten,
Arjen
google :-)
Wouter, zoek even op DDOS op Verder vindt ik het wel netjes opgelost, als jullie hulp nodig hebben qua netwerken/ddos. Just mail
Men nemen een pc die niet geupdate is, geen virus scanner heeft, lieftst direct op internet zit.
Je infecteerd die met spyware / virus. Je installeerd daar programma's op die je op afstand kan bedienen.
Dit doe je niet op bij 1 persoon, maar bij duizenden.
Dan heb je een site gevonden die je niet leuk vind. En geef je centraal aan alle duizenden pc's de opdracht www.phphulp.nl/index.php te halen.
Die doen dat elke keer willekeurig om de x seconden / minuten.
De webserver probeerd alle aanvragen te behandelen. Maar ook de mysql database server moet hard werken. Op den duur is er geen cpu / ram meer vrij voor de webserver en gaat alles langzaam. Tot er zoveel vragen zijn dat de server het gewoon niet meer aan kan.
robin schreef op 28.02.2008 19:31:
Niet bumpen Arjen.
Verder vindt ik het wel netjes opgelost, als jullie hulp nodig hebben qua netwerken/ddos. Just mail
Verder vindt ik het wel netjes opgelost, als jullie hulp nodig hebben qua netwerken/ddos. Just mail
bumpen?
Heeeerlijk voor je hardware.
Hier bump je echt alles bij elkaar :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door aaa Trump
Phphulp blijft hetn u doen?
Is het echt puur gericht op Phphulp, dan zal zelfs de Proxy worden aangevallen. En ligt alles er weer uit, tot we een nieuwe proxy vinden die anti-ddos attack hard en software heeft.
Ik weet niet in welk datacenter Phphulp hangt, maar eentje zonder beveiliging hier tegen. Of deze is verouderd.
Edit:
Proxy is waarschijnlijk: rwhois-prod.arin.net
En die hebben 100% ddos beveiliging in huis.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door aaa Trump
Arjan is groen ;)
Best een kick beroep, server beveiliging
Best lame, ddos... Als het nou de website van ROCZeeland was geweest....
Jan Koehoorn schreef op 28.02.2008 19:16:
Ik ben ook de enige online, lijkt het nu. Ik vind de nieuwe phphulp wel veel mooier geworden trouwens ;-)
Ik dacht dat het daarmee te maken had, dat nieuwe phphulp online gezet werd ofzo, maar helaas. Je maakt ons wel nieuwsgierig. Ik zit eigenlijk wel te wachten op de release, maar bas kennende kan het best nog 5 maanden duren.
Tommy schreef op 28.02.2008 20:18:
Ik dacht dat het daarmee te maken had, dat nieuwe phphulp online gezet werd ofzo, maar helaas. Je maakt ons wel nieuwsgierig. Ik zit eigenlijk wel te wachten op de release, maar bas kennende kan het best nog 5 maanden duren.
Jan Koehoorn schreef op 28.02.2008 19:16:
Ik ben ook de enige online, lijkt het nu. Ik vind de nieuwe phphulp wel veel mooier geworden trouwens ;-)
Dacht ik inderdaad ook eerst, was verdrietig toen ik zag dat dit niet zo was :-(
Naah geintje, was blij dat de website weer online was :')
Maar ben wel ernstig benieuwd naar de nieuwe versie! En de nieuwe mods...
Ik word zeker geen mod, niet serieus genoeg denk ik :P ^^