Purelabs.nl site review
Overdatum.nl schreef op 04.02.2010 19:55:
@Jurriensz, bij een mouse over moeten ze duidelijk wezen, ik zit nu met opacity te spelen
Nouja dat bedoelde ik niet egt...
Ik bedoelde meer het kwaliteit van de foto..
Jurriensz schreef op 04.02.2010 20:20:
Overdatum.nl schreef op 04.02.2010 19:55:
@Jurriensz, bij een mouse over moeten ze duidelijk wezen, ik zit nu met opacity te spelen
De kwaliteit van de thumbnail heb ik wat lager gezet omdat het anders ten koste kan gaan van de bandbreedte, en daarvoor snelheid moet inleveren.
de foto pagina staan 9 foto's max, als ik bij elkae foto 5kb aan kwaliteit omhoog schroef kost het me dat: 45kb.
Dat kan best wel een tijdje langer duren voor de mensen met een tragere verbinding.
eigen keus xD
Overdatum.nl schreef op 04.02.2010 20:37:
De kwaliteit van de thumbnail heb ik wat lager gezet omdat het anders ten koste kan gaan van de bandbreedte, en daarvoor snelheid moet inleveren.
de foto pagina staan 9 foto's max, als ik bij elkae foto 5kb aan kwaliteit omhoog schroef kost het me dat: 45kb.
Dat kan best wel een tijdje langer duren voor de mensen met een tragere verbinding.
Kom op zeg, waar gaat het hier over. Een paar kbtjes? Ik heb liever dat mijn homepage er professioneel en strak uitziet. Het is meestal het eerste dat een klant ziet en dient een goede indruk achter te laten. Denk je dat ze er bij BMW of Vodafone ook zo over denken? Zie je daar vreselijk slechte img vanwege bandbreedte besparing? Nee uiteraard niet! Lelijke plaatjes/websites verkopen niet. Als er nu nog steeds mensen met een 54kb modem zitten te kloten dan laat ze het lekker uitzoeken zeg.
Oja, de subtitles/headers vond ik mooier in het groen.
Navigatie moet nodig een ander lettertype en wat meer margin/padding aan de bovenkant (dus tussen logo en navigatie meer ruimte).
EDIT:
Meer white-space tussen de alinea's zou ook mogen. White space is erg belangrijk (Google er maar eens op).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Ultimate
Bart schreef op 05.02.2010 12:16:
Kom op zeg, waar gaat het hier over. Een paar kbtjes? Ik heb liever dat mijn homepage er professioneel en strak uitziet. Het is meestal het eerste dat een klant ziet en dient een goede indruk achter te laten. Denk je dat ze er bij BMW of Vodafone ook zo over denken? Zie je daar vreselijk slechte img vanwege bandbreedte besparing? Nee uiteraard niet! Lelijke plaatjes/websites verkopen niet. Als er nu nog steeds mensen met een 54kb modem zitten te kloten dan laat ze het lekker uitzoeken zeg.
Goed argument, fixed.
Navigatie moet nodig een ander lettertype en wat meer margin/padding aan de bovenkant (dus tussen logo en navigatie meer ruimte).
fixed.
EDIT:
Meer white-space tussen de alinea's zou ook mogen. White space is erg belangrijk (Google er maar eens op).
EDIT:
fixed.
Quote:
Nou, jou zou ik dus nooit van m'n leven aannemen. Ga maar snel een cursus usability volgen. :-)
RichardvV schreef op 05.02.2010 14:01:
Nou, jou zou ik dus nooit van m'n leven aannemen. Ga maar snel een cursus usability volgen. :-)
Quote:
Ik kan er enigszins wel mee inkomen, je moet ook geen kwaliteit moeten inleveren om zo snel mogelijk te wezen, in het geval van de thumbnails heb ik sowieso al een besparing van +/- 80% op het origineel, om die winst nog verder te verkleinen kost dat alleen maar kwaliteit en dat doet het design niet goed.
Helaas heb ik de thumbnails op 100% moeten saven via imagejpeg(), aangezien imagejpeg() 60%, 70%, 80% en 90% geen verschil gaf ten opzichte van de 35% dat het eerst was.
RichardvV schreef op 05.02.2010 14:01:
Jij met je usability....LOL. In hoeveel topics kom ik dat wel niet van jou tegen? LOL. Gebruiken ze bij BMW of Vodafone ook zulke lelijke, korrelige afbeeldingen? Dat heeft niets met de grootte van de file te maken. Je kunt de grootte van een afbeelding best naar beneden halen zodat de usability gewaarborgd blijft zonder dat je van die lelijke, korrelige afbeeldingen krijgt. Dat hoe ik jou toch niet te vertellen he? Maar verder even goede vrienden hoor.... ;-)
En mij aannemen of inhuren kan niet al had je het graag, ik ben hobbyist en hoef er dus niet van te leven. Thank god for that.
EDIT:
Misschien een handige link voor de geinteresseerden?
http://m.smashingmagazine.com/2009/07/15/clever-png-optimization-techniques/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Ultimate
Bart schreef op 05.02.2010 14:20:
Kijk dat is al een stuk beter! Nu nog even wat margin-top aan de <h2> geven, een border: 2px solid #CCC eronder en wellicht de randjes om de navigatie weghalen.
Je bedoeld een text-decoration: underline;?
border lijkt me niet handig voor text.
Zolang de lijn zich maar over de gehele breedte van de pagina uitstrekt is het best. Wellicht kan dit wel dmv text-decoration:underline; en display:block;
Ik vind het een beetje grauw. Dat is jammer. En ik zou de bottom altijd zichtbaar houden, maar daar zou je mee moeten experimenteren..
Je bezoeker moet gelijk zien wat er allemaal staat.
Tenzij je natuurlijk liever jouw grafische kunsten wilt tonen en maling hebt aan je bezoeker. ;)
Verder valt het gelijk op dat het een template is en ik zie heel veel witruimte.
En waarom moet er bovenaan die fotootjes steeds wisselen ?. Het irriteerde mij al na 3 seconden.
Als je iets vermeld, zet er dan een datum bij. Nu is het maar gokken hoe lang jullie al bezig zijn met het herstellen van bugs.
Als ik zie wat er rechts allemaal staat vraag ik me af wat de toegevoegde waarde van jouw website is ?
Dit overdenkende weet ik totaal niet wat het nut van je site is. Zoiets behoort op je voorpagina te staan.
Let eens wat meer op je spelfouten:
met het inleVen van de externe data.....
en registeren ???????
Doe je voordeel met mijn tips. ;)
Gewijzigd op 25/05/2010 18:32:34 door Ruud de Waal
Kvind t enkel spijtig dat je geen link maakt naar je tags.
Ik zou meer vrolijkheid en felle kleuren gebruiken, en ook zou ik iets aan het lettertype doen. font-family 'arial helvetica sans-serif' is te basic.