[Review] DevHouse
Ik ben de laatste dagen maar weer eens bezig geweest met een nieuw uiterlijk voor mijn binnenkort te verschijnen site 'DevHouse'.
Wat vinden jullie van de onderstaande? Ik wil als het kan graag een cijfer, en het liefst natuurlijk tips horen.
Tom
Wel leuk, maar dat grijs is gewoon niet te lezen!
Edit: iPod Touch-bezitter? Goedzo! Ik heb een eerste gen iPhone :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
Ziet er modern uit. Kleuren zijn tof, alleen achtergrond is te licht.
en je schaduw.. is errg.. uhm groot. Wellicht iets kleiner maken?
daarnaast zou ik je content in modules indelen. vakjes zeg maar. En je content en menu de kleur donkergrijs mee geven. Dat zwarte vind ik zelf niet zo mooi.
Over de 'schaduw' dit is niet echt schaduw maar een gradient met 0 graden(horizontaal), ik kan het grijze van die gradient wat lichter maken.
Ik ga zo beginnen in photoshop
Jonathan:
Edit: iPod Touch-bezitter? Goedzo! Ik heb een eerste gen iPhone :-)
ik heb inderdaad een Ipod Touch 2g bezitter
Quote:
Jonathan Edit: iPod Touch-bezitter? Goedzo! Ik heb een eerste gen iPhone :-)
Er is geen eerste gen iPhone, hij is pas uit vanaf de 2e generatie :P...
De iphone met de grijze achterkant (zilveren wat jij wil :P) is de 2G, de nieuwe met de zwarte/witte achterkant is de 3G ;-).
Justin schreef op 23.02.2009 00:40:
Ziet er leuk uit, alleen die gradient is jammer vind ik persoonlijk...
De iphone met de grijze achterkant (zilveren wat jij wil :P) is de 2G, de nieuwe met de zwarte/witte achterkant is de 3G ;-).
Quote:
Jonathan Edit: iPod Touch-bezitter? Goedzo! Ik heb een eerste gen iPhone :-)
Dat is wel degelijk de eerste generatie. De G in 2G en 3G is niet door Apple verzonnen, en heeft verder ook niks met de generatie van de iPhone te maken: kijk maar in de tabel aan de rechterkant. Het kan best zijn dat de volgende iPhone nog steeds 3G heeft, 4G is namelijk nog niet eens uit.
Verder past bruin niet bij een design site. Blauw, rood, groen, grijs, zwart wel..
Tommy schreef op 23.02.2009 12:04:
Veel succes met het maken van een site als je dit soort dingen als GIF gaat opslaan.
Verder past bruin niet bij een design site. Blauw, rood, groen, grijs, zwart wel..
hoe bedoel je als ik het als gif opsla?
en het is toch geen design site??
niemand?
Klinkt wat negatief maar het zijn punten waar je aan kunt werken!
Vanuit dat standpunt moet je gaan denken.
Persoonlijk vind ik de layout 'slap'. Slechte kleuren, niet iets van glossy icons en weinig gebruik van headings. Je header en menu vind ik wel mooi en je gebruik van whitespace vind ik goed. Misschien rechts bovenin een zoekbalk?
6.5/10
wat ik misschien ook ga doen is helemaal opnieuw beginnen met dit idee in me achterhoofd.
jullie zien in ieder geval nog een paar probeersels van me.
Tom
CSSbeauty gallery en Pattern Tap. Zijn goede plekken om inspiratie op te doen. Voor kleuren moet je naar Colourlovers.com.
@ Tom: Ga ook eens kijken bij de Wat wil je eigenlijk bereiken met nóg een webdev site?
Kijk eens naar bruin, zwart, wit, donkerblauw en groen/lichtblauw
Daar passen al je primaire kleuren op. rood, geel, groen, blauw
Maar goed dat is mijn mening
Wel lol dat ie het op zn blog heeft over 'de nieuwe versie'. Het is geen PHP Hulp whahahaha
edit:image aangepast, zag dat copyright tekst in de weg stond
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Tom K
Dat blauwe van Inloggen staat zo raar. Dat hoort daar gewoon niet thuis / past er niet bij.