Script werkt niet in IE7
Ik heb een website gemaakt voor ons taxi bedrijf.
Nu staat er een reserveringsformulier op. Dit werkt allemaal prima in IE8 en hoger en andere browsers, maar in IE7 werkt de javascript niet (er schuiven dingen niet uit) en verzenden levert problemen.
Graag hulp hierbij. Elke dag dat het niet werkt kost ons geld namelijk
Enige relevante code lijkt me wel zo interessant, anders kunnen we er weinig mee ;-)
Aparte stylesheet voor ie7 maken.
Gabriela Karatzia op 06/06/2012 14:09:10:
Elke dag dat het niet werkt kost ons geld namelijk
Valt wel mee, denk ik. Hoeveel mensen gebruiken tegenwoordig nog IE7? Er zijn al zelfs sites die gebruik van deze versie al afkeuren.
Gewijzigd op 06/06/2012 14:12:45 door - Ariën -
en wat is de javascript code?
Graag alleen relevante code posten i.p.v. honderden regels code. Niemand gaat al deze regels doorspitten of zoeken![/modedit]
Gewijzigd op 06/06/2012 18:09:32 door Roel -
Ik denk dat weinig mensen eventjes 300 regels door gaan spitten ;-)
Gewijzigd op 06/06/2012 14:16:32 door - Ariën -
Het is een aardig groot formulier. Het gaat erom dat in IE7 de kopjes (bijvoorbeeld: Bestemming) niet weergegeven worden en ook kan er niet geklikt worden op "Ja" of "Nee" bij de vraag of het om een retourrit gaat.
Toevoeging op 06/06/2012 14:20:14:
Hier de bijbehorende Javascript code:
Graag alleen relevante code posten i.p.v. honderden regels code. Niemand gaat al deze regels doorspitten of zoeken![/modedit]
Toevoeging op 06/06/2012 14:21:48:
misschien is het handiger als ik de link geef van de website:
http://www.zoetermeertaxibv.nl/reserveren.html
Gewijzigd op 06/06/2012 18:09:09 door Roel -
Als je ook vertelt wat er precies gebeur, en daarbij een voorbeeld geeft, wordt het voor ons wat makkelijker.
- In het formulier in IE7 zijn de kopjes niet zichtbaar (deze zijn zwart en de rest vd tekst is wit)
- Als de gebruiker bij "bestemmingsgegevens" in het drop-down menu aangeeft naar een luchthaven te willen, dient er iets uit te klappen waarbij gevraagd wordt of het om een retour gaat. Zo ja, dan kunnen er retourgegevens ingevuld worden.
- Wanneer de pagina geopend wordt in IE7 verschijnt er een error pop-up waarin aangegeven wordt dat er een error in regel 34 zit. Dit is het volgende stuk code:
Gewijzigd op 06/06/2012 18:08:15 door Roel -
Heb je geen voorbeeld?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
bestemming_locatietype: { required: true },
bestemming_luchthaven_vliegveld_open: { required: function(element){ return $("#bestemming_locatietype").val() == "luchthaven"; } },
retour_luchthaven_lijnnr: { required: "#bestemming_luchthaven_radio_ja:checked" },
retour_datetime: { required: "#bestemming_luchthaven_radio_ja:checked", dateTime: true },
bestemming_stad_anders: { required: function(element){ return $("#bestemming_locatietype").val() == "adres"; } },
bestemming_straat: { required: function(element){ return $("#bestemming_locatietype").val() == "adres"; } },
bestemming_huisnr: { required: function(element){ return $("#bestemming_locatietype").val() == "adres"; } },
bestemming_postcode: { required: function(element){ return $("#bestemming_locatietype").val() == "adres"; } }
bestemming_luchthaven_vliegveld_open: { required: function(element){ return $("#bestemming_locatietype").val() == "luchthaven"; } },
retour_luchthaven_lijnnr: { required: "#bestemming_luchthaven_radio_ja:checked" },
retour_datetime: { required: "#bestemming_luchthaven_radio_ja:checked", dateTime: true },
bestemming_stad_anders: { required: function(element){ return $("#bestemming_locatietype").val() == "adres"; } },
bestemming_straat: { required: function(element){ return $("#bestemming_locatietype").val() == "adres"; } },
bestemming_huisnr: { required: function(element){ return $("#bestemming_locatietype").val() == "adres"; } },
bestemming_postcode: { required: function(element){ return $("#bestemming_locatietype").val() == "adres"; } }
Toevoeging op 06/06/2012 14:38:43:
Ik heb een printscreen, maar die kan ik hier niet posten geloof ik?
Foto plaatsen kan wel
ergens uploaden en dan hier tussen img tags plaatsen dus [img.] hierjelink [/img.] zonder puntjes.
Zo valt het niet te overzien. met grote lappen text plak dit voortaan op pastebin.com of plaatscode.be en verwijs hiernaar d.m.v. een link.
Gewijzigd op 06/06/2012 14:46:32 door Reshad F
Ik zal eens even kijken voor dat plaatje. (kleiner dan bovenstaand kan ik de code toch niet maken denk ik....
Toevoeging op 06/06/2012 15:00:12:
Gewijzigd op 06/06/2012 18:07:55 door Roel -
Ik heb je code weggehaald. Beperk je code tot relevante stukken in plaats van honderden regels HTML en JavaScript, hier heeft niemand wat aan.