[SITECHECK} xlwebs
Ik zelf ben 15 jaar jong, ben begonnen met het maken van websites toen ik 14 was. In het begin ging het heel moeilijk en langzaam omdat, ik geen budget had om een webhosting te kopen.
Bij deze ben ik xlwebs begonnen. Een website waar jonge webmasters een gratis webhosting pakket kunnen aanvragen. Het doel is om jonge webmasters een kans te geven om zonder enige budget hun eerste website online te gooien, en hierbij wil ik hun graag helpen. Niet alleen met een webhosting, maar ook support bij eventuele vragen kunnen ze bij mij terecht (forum).
We zijn net enkele dag begonnen, en de leden stromen eigelijk al automatisch binnen. Hierbij wil ik graag XLwebslaten keuren door jullie.
To-do-list:
- Logo van betere kwaliteit voorzien
- Twitter icon vergroten, zodat hij even groot als de hyves icpn is
Graag opbouwende kritiek, alvast bedankt!
Ik vindt hem nogal saai en grijs.
- Logo inderdaad slechte kwalitiet
- Button voorwaarden is niet mooi in firefox (de 'N' valt er buiten)
- Als je op voorwaarden klikt ga je naar een of ander forum. waarna ik niet meer terug kan naar de website.
- Aanmeld formulier valt buiten de lay-out (firefox)
- website is niet W3C valid
- startpagina blijft gehighlight terwijl ik op een andere pagina zit
- ik mis een disclaimer/privacy policy
- je voorwaarden zijn slecht (voor jou zelf maar ook voor de ander) bijvoorbeeld: regel 4 'voor illegale of onwenselijke praktijken.' onwenselijk is een heel ruim begrip!
- ik hoef geen voorwaarden te accepteren als ik een pakket bij jou afneem??
- De pakketen verwijzen naar 'registreren.html' als ik erop klik terwijl de echte pagina 'aanmelden.html' is.
- 'die gratis professionele webhosting pakketen uitdeeld' waarom ben jij proffesioneel?
- Je biedt 3 pakketen aan? ik kan bij het aanmelden geen pakket kiezen. en waarom zou ik een small pakket kiezen als ik gratis ook een groot pakket kan kiezen. Doe dan gewoon 1 pakket!
- als ik wil inloggen verwijst de pagina door naar Cpanel om daar opnieuw in te loggen
- Volg ons ook op twitter, en vindt ons op hyves! jammer dat je facebook dan weer weg laat.
- waarom XLweb: 'de snelste servers in amerika.' dit is gebasseerd op? en trouwens servers in nederland zijn soms beter omdat het minder lang door de kabel moet.
- waarom XLweb: 'zonder addertje onder het gras.' dit is wel degelijk zo: je plaatst adds op een website van een ander, in elk geval die jij gaat hosten.
- wat is het verschil tussen het XL logo en het H logo in de footer.
Nou een hele bulk. Een cijfer geef ik niet, maar vindt hem wel onvoldoende. Onder de voorwaarden die jij stelt ga ik geen website afnemen. De website is niet logisch opgebouwd. De lay-out vindt ik verre van mooi. Zou iets anders gaan maken als ik jou was.
Edit:
ik mis ook nog:
- contact pagina met adres gegevens, formulier etc.
- er staat nergens hoe de domein naam eruit gaat zien. Krijg je die gratis en hoe is deze opgebouwd.
ik mis ook nog:
- contact pagina met adres gegevens, formulier etc.
- er staat nergens hoe de domein naam eruit gaat zien. Krijg je die gratis en hoe is deze opgebouwd.
Gewijzigd op 10/11/2011 11:47:16 door Bas IJzelendoorn
Toevoeging op 10/11/2011 12:02:33:
Overigens, dat de website niet W3C valide is, maakt niet veel uit. Het zijn richtlijnen, geen regels.
Hoe heb je PHP/Perl/Python beveiligd?
Hier ga ik aanwerken, tevens 3 webhosting pakketten: basis is zonder enige reclame, medium met een bannertje en de pro webhosting pakket is een webhosting met een bannertje en een tekstje. Als je duidelijk even de voorwaarden had gelezen, had je dat kunnen zien. Verder wat je had over het inloggen, als je inlogt via de index (xlwebs.nl/inloggen) kom je gelijk in je Cpanel?
Tevens zijn we nog niet lang begonnen, dit neem ik mee in mijn to-do-list. Ik ga dit weekend even alle puntjes over de i zetten, meer suggestie's zijn welkom.
XL webs op 10/11/2011 15:30:31:
Tevens zijn we nog niet lang begonnen, dit neem ik mee in mijn to-do-list. Ik ga dit weekend even alle puntjes over de i zetten, meer suggestie's zijn welkom.
Ik kan me toch herinneren dat iemand op een niet nader te noemen blauw forum onder de naam 'Potloodjes' een jaar geleden al een dergelijke thread gestart had?
- Aar - op 10/11/2011 15:32:29:
Ik kan me toch herinneren dat iemand op een niet nader te noemen blauw forum onder de naam 'Potloodjes' een jaar geleden al een dergelijke thread gestart had?
XL webs op 10/11/2011 15:30:31:
een jaar kan helaas niet, heb hem nu denk ik zo'n klein half jaartje. Was er destijds mee begonnen zonder enige kennis van alles, ben toen een tijdje gestopt. Heb inmiddels een klein weekje weer begonnen met meteen een nieuwe template, forum geupdate ect.
Ruim half jaartje, want je begon dus in maart van dit jaar. ;-)
http://dirkdejager.xlwebs.nl/blog/2011/01/gelukkig-2011/
bericht op 1 januari 2011? Half jaar? het is een subdomein van jou website. Just google it.
Bas IJzelendoorn op 10/11/2011 16:55:02:
Lieve iets beter lezen, ik zeg ik ''heb hem'' bijna een halfjaartje, wat hiervoor mee gebeurd is weet ik niet ;) Verder on-topic.hmmm,
bericht op 1 januari 2011? Half jaar? het is een subdomein van jou website. Just google it.
ik vind je c panel mooi maar hij lijkt best op freehostingnoads
www.webqie.xlwebs.nl, zegt dit je wat?
Erg mooie site, ik ben ook eerder lid geweest, maar ik kan geen account meer aanmaken? Mijn broertje heeft er wel een. XL webs op 10/11/2011 17:03:39:
Bas IJzelendoorn op 10/11/2011 16:55:02:
Lieve iets beter lezen, ik zeg ik ''heb hem'' bijna een halfjaartje, wat hiervoor mee gebeurd is weet ik niet ;) Verder on-topic.hmmm,
Dat slaat echt helemaal nergens op. Dit betreft een subdomein. xlwebs.nl is jou domein. Dus je zou moeten weten dat die andere een subdomein is van jou website. Hoe kan het anders dat die website nog actief is?
Joey Blankendaal op 10/11/2011 17:25:35:
Erg mooie site, ik ben ook eerder lid geweest, maar ik kan geen account meer aanmaken? Mijn broertje heeft er wel een. www.webqie.xlwebs.nl, zegt dit je wat?
Ken ik helaas niet, sorry.
Tevens kunt u een topic starten op het forum van XLwebs.nl, of mij een prive bericht hier sturen.
Is het uberhaupt wel mogelijk om je te registreren?
Chris Horeweg op 11/11/2011 00:00:48:
Is het uberhaupt wel mogelijk om je te registreren?
Registreren is gewoon mogelijk? inmiddels heeft Joey van Genderen die zo straks reageerder in dit topic, ook een account aangemaakt zie ik haha!
Verder zijn er té veel bugs in je layout en is het jammer dat je layout niet in het forum geïntegreerd is.
Ik zeg maar even, het maakt niet zo'n grote indruk op me en ik denk ook niet dat dat bij je klanten zo is.
dat het bericht van 1-1-2011 stamt klopt; mijn site is gebouwd op wordpress en dat heb ik gemigreerd (stond vroeger ergens anders).
Xlwebs werkt makkelijk, maar sinds kort heb ik reclame op mijn site, iets wat niet afgesproken was (alleen reclame bij pro en hoger) ... Bovendien loopt de reclame overal in (tot in de backend van mijn site aan toe) en dat is knap irritant.
Echter goed initiatief en ga zo door (tenminste als je de bannering even goed zet ;) )!
Misschien omdat ik Chrome gebruik?
@chris staat de mail ook in je spam bak? ik heb aangemeld (in de steentijd ;) ) met firefox ...