Sollicitatie brief (wordpress)
Ik gebruik een Wordpress omgeving en daarin is het de bedoeling dat ik een formulier ontwikkel voor sollicitatie's overigens moet de ingezonden sollicitatie goed gekeurd worden of verwijderd.
Ik weet hoe ik dit eventueel apart bij Wordpress kan ontwikkelen maar nou is de vraag..
Hoe kan ik dit alles binnen Wordpress houden zonder een extra inlog systeem aan te moeten maken en een extra database en dat hij binnen het menu van Wordpress komt (admin)
Alvast bedankt!
Titel specifiek gemaakt.[/modedit]
Gewijzigd op 15/07/2014 15:00:28 door Bas IJzelendoorn
TJVB tvb op 15/07/2014 11:33:16:
Als je een WordPress plugin maakt kun je alle functionaliteit gebruiken waaronder bijvoorbeeld het gebruikers gedeelte.
Zie: http://codex.wordpress.org/Writing_a_Plugin
Zie: http://codex.wordpress.org/Writing_a_Plugin
Ik had begrepen van een collega dat het veel tijd kost om alleen al de plugin te ontwerpen laat staan het gehele systeem, Het hoeft niet uitgebreid te zijn gewoon simpel. OOP ben ik overigens niet bekend mee zou ik dan alsnog een apart systeem moeten ontwerpen ?
Vincent Post op 15/07/2014 11:42:38:
Ik had begrepen van een collega dat het veel tijd kost om alleen al de plugin te ontwerpen laat staan het gehele systeem, Het hoeft niet uitgebreid te zijn gewoon simpel. OOP ben ik overigens niet bekend mee zou ik dan alsnog een apart systeem moeten ontwerpen ?
OOP heb je niet perse nodig. Je kunt beginnen met een standaard formulier te ontwerpen binnen wordpress. een nieuwe layout pagina binnen je gebruikte template kan hier een start zijn. Er zijn honderden tutorials op internet te vinden hoe dit te doen. En ja ook simpel (wat is simpel) kost gewoon nog behoorlijk wat tijd. Als je dat niet hebt zou ik overwegen om hier een professional of semi-professional voor in te huren. Je kunt op dit forum bij de vacatures een oproep doen.
Frank Nietbelangrijk op 15/07/2014 11:48:45:
OOP heb je niet perse nodig. Je kunt beginnen met een standaard formulier te ontwerpen binnen wordpress. een nieuwe layout pagina binnen je gebruikte template kan hier een start zijn. Er zijn honderden tutorials op internet te vinden hoe dit te doen. En ja ook simpel (wat is simpel) kost gewoon nog behoorlijk wat tijd. Als je dat niet hebt zou ik overwegen om hier een professional of semi-professional voor in te huren. Je kunt op dit forum bij de vacatures een oproep doen.
Vincent Post op 15/07/2014 11:42:38:
Bedankt ik ga het maar eens proberen !
overigens zal ik het echt zelf moeten leren om ook zo in de toekomst custum formulieren te kunnen ontwikkelen.
Indien het alleen een formulier is waarvan jullie de ingevulde gegevens moeten zien kun je ook kijken of er een geschikte plugin bestaat om het formulier mee te maken.
TJVB tvb op 15/07/2014 12:01:04:
Is het alleen een formulier of moeten de sollicitaties ook weergegeven worden?
Indien het alleen een formulier is waarvan jullie de ingevulde gegevens moeten zien kun je ook kijken of er een geschikte plugin bestaat om het formulier mee te maken.
De sollicitaties die worden ingezonden die moet dan weergegeven worden ergens in admin menu van WP
Ik heb al een plugin gevonden die redelijk dichtbij het gene komt wat ik nodig ben alleen die is al z'n 2 jaar verouderd is het toegestaan om deze recent te maken zodat hij weer goed werkt? qua copyrights,
Vincent Post op 15/07/2014 12:31:20:
De sollicitaties die worden ingezonden die moet dan weergegeven worden ergens in admin menu van WP
Voor dat laatste heb je dan inderdaad een plugin nodig. Al lijkt dat misschien heel erg beladen, het valt wel mee. Ook hiervoor zijn duidelijke stap voor stap tuts te vinden.
Ik heb al een plugin gevonden die redelijk dichtbij het gene komt wat ik nodig ben alleen die is al z'n 2 jaar verouderd is het toegestaan om deze recent te maken zodat hij weer goed werkt? qua copyrights,
Indien je kunt uitvinden wie het gemaakt heeft zou ik het even netjes vragen. Negen van de tien keer vinden ze het prima. Anders zou ik hem als voorbeeld gebruiken en aan de hand daarvan mijn eigen plugin schrijven.
Frank Nietbelangrijk op 15/07/2014 14:26:35:
Voor dat laatste heb je dan inderdaad een plugin nodig. Al lijkt dat misschien heel erg beladen, het valt wel mee. Ook hiervoor zijn duidelijke stap voor stap tuts te vinden.
Indien je kunt uitvinden wie het gemaakt heeft zou ik het even netjes vragen. Negen van de tien keer vinden ze het prima. Anders zou ik hem als voorbeeld gebruiken en aan de hand daarvan mijn eigen plugin schrijven.
Ik zal eens een bericht plaatsen bij de plugin support, en anders moet ik toch overwegen om mijn eerste eigen plugin te gaan schrijven.
Bedankt !
Je kan beter toch zelf wel een wordpress schrijven, dan kan je je eigen opties in de toekomst ook nog zelf toevoegen zonder al te veel moeite.