SSL-Foutmeldingen
Hallo allemaal,
Op het moment heb ik een probleempje met ioncube, ik krijg deze niet werkend op de server (CentOS, PHP 5):
Code (php)
1
Warning: file_exists() [function.file-exists]: open_basedir restriction in effect. File(/home/username/domains/website/public_html/Klanten/../../../../../../home/ioncube/ioncube_loader_lin_5.2.so) is not within the allowed path(s): (/home/username/:/tmp:/usr/local/lib/php/)
Ik heb hem ook in de php.ini gezet (en gereboot), alleen is dit de enige zend_extension. Verder heb ik de map met alle .so bestanden in /usr/lcal/lib/php/ioncube gezet. Daar heb ik de extension ook naar gelinkt. Helaas zonder invloed. Wat kan ik hier aan doen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman
Warning: file_exists() [function.file-exists]: open_basedir restriction in effect. File(home/ioncube/ioncube_loader_lin_5.2.so) is not within the allowed path(s): (/home/username/:/tmp:/usr/local/lib/php/)
Volgens de error roep je het bestand home/ioncube/ioncube_loader_lin_5.2.so aan.
Aangezien je allen de bestanden in /home/username/* /tmp/* /usr/local/lib/php/* mag aanroepen is dit niet toegestaan.
Als je de bestanden in /usr/local/lib/php/ioncube hebt gezet moet dat wel werken.
Je hebt dus zeer waarschijnlijk ergens een verkeerde link.
Edit: Wat ik ook zo raar vind is het terugbladeren van een map (../):
/home/username/domains/website/public_html/Klanten/../../../../../../home/ioncube/ioncube_loader_lin_5.2.so, dat kan toch nooit goed gaan... sowieso, er bestaat geen /home/ioncube :S
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman
Nu het volgende, hoe fix ik dit?:
"You should not use name-based virtual hosts in conjunction with SSL"
is als ik het goed zeg hetzelfde als:
/home/ioncube/ioncube_loader_lin_5.2.so
Je gaat nl. eerst 6 mappen in, en vervolgens weer 6 mappen uit.
@Je volgende vraag:
Je zou geen naam-gebaseerde hosts moeten gebruiken op advies van SSL?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
Dit is overigens niet een fout waar je hele webserver op stopt naar mijn weten.
Rens schreef op 15.01.2009 23:21:
SSL mag in principe alleen gebruikt worden in combinatie met een vast IP adres, dus niet met meerdere vhosts op 1 IP (name based vhosts).
Meestal is er maar één certificaat. Het gaat natuurlijk niet zozeer om de gegevens maar dat de verbinding maar versleuteld is. Met banken en grote organisaties is het natuurlijk een ander verhaal.
Jurgen schreef op 16.01.2009 00:58:
Meestal is er maar één certificaat. Het gaat natuurlijk niet zozeer om de gegevens maar dat de verbinding maar versleuteld is. Met banken en grote organisaties is het natuurlijk een ander verhaal.
Ik zit even te zoeken naar wat je hier nu precies mee wilt zeggen in combinatie met het topic. Feit blijft dat het volgens het SSL protocol de bedoeling is dat er aan een certificaat 1 uniek IP gekoppeld is.
In veel hosting omgevingen zul je zien dat er meerdere SSL certificaten aan dezelfde server gekoppeld zijn, en tenzij je 1 server voor 1 domein in de lucht houdt, zal het dus veel voorkomen dat er meerdere SSL certificaten op een server actief zijn. En tuurlijk gaat het wel om het coderen van de gegevens, waarom zou je anders de verbinding encrypten? :-) ;-)
(Wat betreft Plesk servers: hier is deze melding standaard in je error log aanwezig als je met SSL aan de slag gaat)
Maar on topic: deze error zou je server niet mogen stoppen, is dat wel het geval???
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rens nvt
Rens schreef op 16.01.2009 08:50:
Ik zit even te zoeken naar wat je hier nu precies mee wilt zeggen in combinatie met het topic. Feit blijft dat het volgens het SSL protocol de bedoeling is dat er aan een certificaat 1 uniek IP gekoppeld is.
In veel hosting omgevingen zul je zien dat er meerdere SSL certificaten aan dezelfde server gekoppeld zijn, en tenzij je 1 server voor 1 domein in de lucht houdt, zal het dus veel voorkomen dat er meerdere SSL certificaten op een server actief zijn. En tuurlijk gaat het wel om het coderen van de gegevens, waarom zou je anders de verbinding encrypten? :-) ;-)
(Wat betreft Plesk servers: hier is deze melding standaard in je error log aanwezig als je met SSL aan de slag gaat)
Maar on topic: deze error zou je server niet mogen stoppen, is dat wel het geval???
Jurgen schreef op 16.01.2009 00:58:
Deze stopt de server zeker niet, maar om nou bij het herstarten van httpd een enorme lijst van domeinen met een SSL-foutmelding te krijgen is ook niet leuk. Het gaat in dit geval om DirectAdmin, is daar ergens een config waar ik het ip kan invullen?