Stamboom design

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van dashboards, webapplicaties en apps voor de eigen IOT-oplossingen. Samen met een vooruitstrevend team van ontwikkelaars en engineers krijgen jullie de opdracht om de sensoren in de apparatuur te scannen en vervolgens de data om te zetten in belangrijke inzichten voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Heb jij ideeën over nieuwe technieken die jullie kunnen implementeren? Hier wordt echt naar je geluisterd en gekeken of jouw idee daadwerkelijk ingezet kan worden; Je gaat aan de slag met de

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »
Zim Zim

Zim Zim

01/02/2007 18:05:00
Quote Anchor link
Goede Avond (tijdstip: 18:00) PHPhulpers

Ik heb dit keer geen PHP-vraag, maar een CSS-vraag/request. Het zit eigenlijk zo: Ik heb een mooi systeem waarmee je een stamboom kan maken, maar het is mij niet gelukt om het netjes te desigen.
Ik heb wel een idee hoe het eruit (moet) komen te zien.
Mijn grootste probleem is dat het dynamisch moet zijn, maar alles wel netjes op elkaar moet aansluiten. En dat is juist mijn grootste opstakel.

Daarom vraag ik mij af of iemand zin heeft mij hierbij op weg te helpen, of een voorbeeld te maken zodat ik een goed idee krijg hoe ik het zou moeten doen. (Ik weet het lijkt een request...)

Noot: Ik heb het over een stamboom, maar het gaat niet verder als de ouders en kinderen, dus niet 10 generaties die ik wil laten zien. Het enige is dat kan verschillen is het aantal kinderen en wel of geen partner.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Zim Zim

PHP hulp

PHP hulp

07/11/2024 18:46:41

Robert Deiman

Robert Deiman

01/02/2007 18:08:00
Quote Anchor link
Dus eigenlijk 3 generaties als ik het goed begrijp? (jij hebt het over niet verder dan ouders en kinderen, maar in je tekening gaat het van grootouders tot kleinkinderen)
Ik zal hier eens goed over na moeten denken.

Zim Zim

Zim Zim

01/02/2007 18:10:00
Quote Anchor link
@Robert, niet meer als 3 generaties. Dus dat scheelt een hoop werk), mijn eerste streven was allemaal, maar ik ging eerst maar eens kijken of ik dit kon bewerkstelligen.

Maar alvast bedankt voor je denken, ik ben benieuwd.

Robert Deiman

Robert Deiman

01/02/2007 19:11:00
Quote Anchor link
Maar dan heb ik nog wel een vraag eerst, waardoor het misschien al wat moeilijker kan gaan worden: Je hebt nu weergegeven van de grootouders van de 1e kant van het gezin, wil je ze beide doen, of alleen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
                          Vader | Moeder

Kind1 | Schoonkind1          Kind2  |  Schoonkind2

Kleinkind1  |Kleinkind2      Kleinkind3

Dus maar van 1 familie bij de grootouders beginnen?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

01/02/2007 19:14:00
Quote Anchor link
Iets zegt mij dit dat wellicht eenvoudiger te maken is met PHP_GD, omdat je zodoende wat meer de mogelijkheid hebt om berekeningen te maken...

Zim Zim

Zim Zim

01/02/2007 19:18:00
Quote Anchor link
@ Robert: nee het zit zo: Je kijkt een bepaald persoon van de stamboom: Dus jij staat centraal en dan ziet Jou ouders, en kinderen.

@Arjan De stamboom veranderd nog wel eens, omdat ik bezig ben met het invullen, en volgens mij is het sneller om het op deze manier te doen, alleen het css...

Robert Deiman

Robert Deiman

01/02/2007 19:30:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<table width="75%" border="1">
  <tr>
      <td width="25%"></td>
    <td width="25%">Grootvader</td>
    <td width="25%">Grootmoeder</td>
    <td width="25%"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="25%"></td>
    <td width="25%">Moeder2</td>
    <td width="25%">Ik</td>
    <td width="25%"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="25%">Kind1</td>
    <td width="25%">Kind2</td>
    <td width="25%">Kind3</td>
    <td width="25%">--GEEN--</td>
  </tr>
</table>

Goed en wel beschouwd kan het dan zo:

Je kiest mij, ik heb 3 kinderen (hypothetisch, niet echt zo :P)
Je krijgt een even aantal kolommen, om ervoor te kunnen zorgen dat
de ouders en grootouders worden gecentreerd. Tjah, en analyseer het
voor de rest maar. Denk dat je er wel uit komt

Edit:

Aanpassing, had je laatste post nog niet gelezen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Robert Deiman

Zim Zim

Zim Zim

01/02/2007 19:55:00
Quote Anchor link
@Robert; dit wat jij nu hebt was mijn oorsponkelijke versie, maar (no offence) ik wou het wat meer op een stamboom laten lijken, dus met juist van de strepen, maar het probleem is dat die door een tabel heen gaan, en je met de tabellen erg veel rowspan's moet uitvoeren. Dus ik was al bezig voor elke regel een tabel, maar dat wou ook niet.
Dus ten einde raad kwam ik hierzo het maar vragen of iemand het voor kan doen.
Ik vraag me nu af of zoiets wel mogelijk is.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.