Tekstbestand in textarea includen
Stefan
29/08/2005 12:24:00Hallo,
Ik heb laatst is een script aangevraagd waarbij ik een bepaalde tekstbestand heel gemakkelijk zonder FTP-iets kan wijzigen. Het script werd uiteindelijk dit:
<form name="form1" method="post" action="">
<p>
<textarea value="" name="tekst" id="tekst" size="300"></textarea>
</p>
<p>
<input type="submit" name="Submit" value="Verander">
</p>
</form>
Nu wil ik graag dat de inhoud van laatstenieuwsberichten.txt in de Textarea wordt gezet zodat ik niet telkens de hele inhoud hoef over te kopieren en plakken. In laatstenieuwsberichten.txt staan trouwens wel <a href=" etc. etc., dus het kan niet op een ander deel van de pagina, want dan blijven het geen codes maar worden het links en dat is niet de bedoeling...
Het lukte mij niet door te includen (-> op de makkelijkste manier in ieder geval, ik ben nog maar net un beginner)...
Hoe kan in laatstenieuwsberichten.txt includen in <textarea>?
Alvast bedankt!
Ik heb laatst is een script aangevraagd waarbij ik een bepaalde tekstbestand heel gemakkelijk zonder FTP-iets kan wijzigen. Het script werd uiteindelijk dit:
Code (php)
<form name="form1" method="post" action="">
<p>
<textarea value="" name="tekst" id="tekst" size="300"></textarea>
</p>
<p>
<input type="submit" name="Submit" value="Verander">
</p>
</form>
Nu wil ik graag dat de inhoud van laatstenieuwsberichten.txt in de Textarea wordt gezet zodat ik niet telkens de hele inhoud hoef over te kopieren en plakken. In laatstenieuwsberichten.txt staan trouwens wel <a href=" etc. etc., dus het kan niet op een ander deel van de pagina, want dan blijven het geen codes maar worden het links en dat is niet de bedoeling...
Het lukte mij niet door te includen (-> op de makkelijkste manier in ieder geval, ik ben nog maar net un beginner)...
Hoe kan in laatstenieuwsberichten.txt includen in <textarea>?
Alvast bedankt!
PHP hulp
05/11/2024 20:37:09Jelmer -
29/08/2005 12:28:00<textarea>
</textarea>
Zou moeten werken
</textarea>
Zou moeten werken