Textarea

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer Full Stack

Functie omschrijving Developer gezocht! Ben jij een enthousiaste developer die graag wil bijdragen aan ontwikkelingen binnen een mooie organisatie? Solliciteer dan snel. Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer uit de regio Nijkerk die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een SaaS applicatie. Je moet beschikken over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal aangezien je samen met de klant gaat werken. Bedrijfsprofiel Je komt te werken binnen een echt familiebedrijf dat al sinds 1925 actief is binnen de FMCG branche. Het bedrijf heeft 40 medewerkers en er heerst een platte communicatiestructuur waarbij

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »
Remko

remko

15/02/2008 13:44:00
Quote Anchor link
ik heb een probleem.
de tekst wordt gehaald uit de database en neergezet op de pagina waar ik 'm wil hebben. maar, omdat dit nogal een grote tekst is, wil ik de tekst een bepaalde breedte en hoogte meegeven. het is in php en d.m.v. nl2br zorgt de tekst ervoor dat het gewoon met kladblok ge-edit kan worden bijvoorbeeld en toch 'enters' te zijn krijg.

hoe krijg ik mijn tekst in een borden van 1000 breed en 400 hoog? zonder dat de rest aangetast wordt. de mensen moeten het niet kunnen editen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?     //import nieuwsitem

$sql = "
    SELECT
        personeel_nieuws"
;

if(!$res = mysql_query($sql))
{

trigger_error(mysql_error().'<br />In query: '.$sql);
}

elseif(mysql_num_rows($res) == 0)
{

echo 'Geen resultaten gevonden';
}

else
{
    while($row = mysql_fetch_assoc($res))
    {

echo nl2br($row['message']);
       }
}

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Remko

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 13:16:54

Joren de Wit

Joren de Wit

15/02/2008 13:48:00
Quote Anchor link
Zet de tekst gewoon in een div die je een bepaalde breedte en hoogte meegeeft en zet vervolgens de overflow property op 'auto'.

Een voorbeeldje van zo'n divje zie je bijvoorbeeld in dit scriptje.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Frank -

Frank -

15/02/2008 13:53:00
Quote Anchor link
Wanneer je de tekst in een <textarea> zet, wil je géén nl2br() gebruiken. Doe je dat wel, dan krijg je namelijk <br> als tekst in je textbox te zien en niet een line break. Een <texteara> vertaalt een line break (enter) namelijk zelf wel naar een correcte line break.

Remko

remko

15/02/2008 14:01:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 15.02.2008 13:53:
Wanneer je de tekst in een <textarea> zet, wil je géén nl2br() gebruiken. Doe je dat wel, dan krijg je namelijk <br> als tekst in je textbox te zien en niet een line break. Een <texteara> vertaalt een line break (enter) namelijk zelf wel naar een correcte line break.

ja, dat heb ik meegemaakt inderdaad. maar ik wil nu eenmaal een nl2br gebruiken. ik moet voor mijn baas een kladblok achtig invoer veld hebben (wat ik heb) en als hij op opslaan klikt moet het dus te zien zijn voor zijn personeel. nou lukt dat ook. alleen, hij gaat niet uit zichzelf een </br> schrijven.
het moet eigenlijk net zo letterlijk werken als waarmee ik nu dit bericht schrijf. ik kan nu vrijuit typen en dan komt het goed te staan op de site. dat moet ik hebben.
is er geen code die ik mee kan geven om borders te noteren en tevens gebruik kan maken van nl2br, maar dan zonder textarea en css?

Frank -

Frank -

15/02/2008 14:03:00
Quote Anchor link
remko schreef op 15.02.2008 14:01:
maar ik wil nu eenmaal een nl2br gebruiken.
Dom, heel erg dom. Meer valt er niet van te zeggen.

Het is gewoon fout PUNT.

Remko

remko

15/02/2008 14:06:00
Quote Anchor link
pgFrank schreef op 15.02.2008 14:03:
remko schreef op 15.02.2008 14:01:
maar ik wil nu eenmaal een nl2br gebruiken.
Dom, heel erg dom. Meer valt er niet van te zeggen.

Het is gewoon fout PUNT.

ja maar wat moet ik dan doen?
ik kan ook geen textarea gebruiken, want dan krijgen de gebruikers ook een soort kladblokje voor hun neus met die tekst. deze kunnen ze dan ook naar hartenlust editen en dat wil ik juist niet. 0_0

er bestaat toch wel een stukje code om het editen van een textarea tegen te gaan?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door remko

Joren de Wit

Joren de Wit

15/02/2008 14:09:00
Quote Anchor link
Met mijn reactie doe je verder niets? Het zou wel eens heel goed kunnen zijn wat je zoekt...

ps.
Quote:
maar dan zonder (...) en css?
Je wilt hier juist css voor gebruiken. Dit heeft namelijk alles te maken met de layout en opmaak van jouw weer te geven tekst!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Remko

remko

15/02/2008 14:11:00
Quote Anchor link
Blanche schreef op 15.02.2008 14:09:
Met mijn reactie doe je verder niets? Het zou wel eens heel goed kunnen zijn wat je zoekt...

jawel, die heb ik ook al geprobeerd toe te passen. maar volgens mij staat er de hele code van de hele pagina en niet alleen dat tekstvakje.
in principe is dat wat ik bedoel, alleen zie ik niet de specifieke code voor alleen dat tekstvakje en wat er bijhoort.

ben nog n00b, dus hulp is gewenst :)

Frank -

Frank -

15/02/2008 14:13:00
Quote Anchor link
Wat is 'een soort kladblokje' ?

In een browser gebruik je een texteara om tekst in te voeren en te bewerken. Hierbij kun je meerdere regels tonen, dat is met <input type="text" /> niet mogelijk. In een texteara kun je inderdaad editen, dat is een eigenschap van deze tag. Wanneer een user niet mag editen, toon je de boel gewoon als tekst en ben je klaar. Dán heb je wel de functie nl2br() nodig, die gebruik je om correcte html-linebreaks aan te maken.

De functie nl2br() zet de html-tag <br /> (of een variant daar op) in je tekst. Dit wil je nooit en te nimmer in je database opslaan, het verknalt de data. De data wordt hiermee onbruikbaar voor andere toepassingen dan html.

Joren de Wit

Joren de Wit

15/02/2008 14:14:00
Quote Anchor link
Het zijn nog geen 100 regels code, als je daar nou eens zelf mee ging spelen en uitzoeken welke regels dat tekstvak verzorgen...

Tip: een deel bevindt zich tussen de <style> tags en het andere deel staat op regel 85. Die twee delen hebben ook een bepaald woord dat overeenkomt. Zo, nu heb ik volgens mij wel voldoende gezegd...

Stijn

Stijn

15/02/2008 15:02:00
Quote Anchor link
Anders implementeer je een editor zoals FCKeditor....

tis maar een idee en krijg je volgensmij uit wat je wilt...

Joren de Wit

Joren de Wit

15/02/2008 15:05:00
Quote Anchor link
@Stijn: als je goed leest zie je dat hij daar niet naar op zoek is. Hij zoekt alleen een manier om de reeds ingevoerde teksten weer te geven in een vak met bepaalde afmetingen...

Stijn

Stijn

15/02/2008 15:14:00
Quote Anchor link
ooh sorry dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen...
dan is de tekst in een div plaatsen inderdaad de beste oplossing..

wat bedoel je met ik krijg de hele code in het vakje?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.