Too many connections
Ik ben gewoon zelf een site aan het maken met Dreamweaver, en hij ken nu ineens geen verbinding meer maken met mijn database.
Het geeft de fout: "Too many connections".
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Moet ik elke keer met connection.php de verbinding sluiten?
Greatzzz
Maar als een verbinding tot stand wordt gemaakt met de mysql server, en je sluit hem niet.. heb je kans dat de verbinding voor een bepaalde tijdsbestek nog actief blijft..
Dat is mij ooit wel eens overkomen (lang geleden). .dus daarom weet ik het ook niet al te zeker meer of dit ook zo het geval was.. of dat het een andere oorzaak had.
De vraag is, kun je op een gegeven moment wel weer verbinding krijgen? en nadat je script een paar keer heeft gelopen, dat het dan weer niet lukt?
Toevoeging:
Inderdaad, althans uit het oogpunt van orde en netheid.. wat je opent, sluit je ook weer, en dat zou je zekers moeten doen om je situatie en de mogelijke aantal problemen uit te dunnen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Danny Roelofs
Maar toen ik 1 verbinding had gemaakt gooide hij me met refreshen gelijk weer eruit.
Ik heb nu in de connection.php de mysql_close(); functie toegevoegd, want ik zag dat ik deze niet had haha ..
Ik hoop dat het nu is voorkomen, maar dat zie ik pas als ik er weer op kan over een bepaalde tijd.
Je zou mogelijk, via phpmyadmin (en die zul je denk ik ook wel hebben).. maar dan kun je na het inloggen, klikken op "Mysql systeemvariabelen", en dan tref je allerlei waarden die zijn ingesteld..
wat staat er bij jou bij max connections , als daar 1 staat.. dan kunnen we al een voorlopige logische conclusie trekken
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?
$host = "localhost";
$dbuser = "danny";
$dbpassword = "*****";
$DBNaam = "db_naam";
$Verbinding = mysql_connect ($host, $dbuser, $dbpassword) or die("De verbinding kan niet worden gemaakt!<p>".mysql_error());
mysql_select_db($DBNaam);
mysql_close($Verbinding);
?>
$host = "localhost";
$dbuser = "danny";
$dbpassword = "*****";
$DBNaam = "db_naam";
$Verbinding = mysql_connect ($host, $dbuser, $dbpassword) or die("De verbinding kan niet worden gemaakt!<p>".mysql_error());
mysql_select_db($DBNaam);
mysql_close($Verbinding);
?>
Alleen volgens mij is die mysql_close niet goed, klopt dat?
krijg nu namelijk een error:
res1: Access denied for user 'danny'@'localhost' (using password: NO)
edit: er staat bij mij bij max connections: 100
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Danny
dus
- open database
- doe je ding
- helemaal klaar
- database connectie sluiten
Kortom als je index.php de connection.php included, dan zou je gewoon aan het eind van de index.php de verbinding moeten sluiten. doe je het zoals je het nu hebt, dan als er een query wordt verstuurd.. dan weet je al dat als de verbinding gesloten is, dat een query fout loopt.
nee, nu gooi je direct weer je verbinding dicht. Dit doe je of onderaan de pagina, of helemaal niet want de verbinding wordt automatisch afgesloten normaliter.
alles include ik toch in het midden, ik plaats hem wel anders krijg ik dalijk weer Too many connections.
Onwijs bedankt in ieder geval! :D
Quote:
PHP.net manual:Using mysql_close() isn't usually necessary, as non-persistent open links are automatically closed at the end of the script's execution.
Heel zeldzaam geval als je probleem opgelost kan worden met mysql_close
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Afra ca
en anders moet k wat anders verzinnen