variabele naam verkrijgen?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

Back-end developer (Magento2)

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Front-end developer (medior/senior)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/03/2012 11:26:03
Quote Anchor link
Hallo, een kort vraagje. Is het mogelijk om de naam van een variabele op te vragen?

Voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$test
= array('iets');
doeIets($test);
?>


Kan ik nu in de functie doeIets op de een of andere manier de variabelenaam 'test' verkrijgen?
 
PHP hulp

PHP hulp

02/06/2024 02:07:51
 
- Mark -

- Mark -

15/03/2012 11:35:39
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/03/2012 11:38:35
Quote Anchor link
Die geeft de naam van de array niet terug.

Iemand anders een idee?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

15/03/2012 12:31:30
Quote Anchor link
Ik kan me weinig situaties voorstellen waarbij je dit zet

doeIets($test);

zonder zelf te weten dat $test $test heet.

Misschien in een context waarbij je met $$test werkt of zo ...

Kom je dit probleem echt tegen?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/03/2012 12:41:47
Quote Anchor link
Het gaat om een debug functie. Soms moet iets bijv. een string zijn en mag het niet een array zijn. Op het scherm wil ik dan een melding tonen dat de array $test geen string is. Het zou dan prettig zijn (in het geval van een array) dat ik weet wat de naam van die array is. $$test werkt helaas niet.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

15/03/2012 15:13:07
Quote Anchor link
Okay, I see.
Ik denk wel dat zoiets moet bestaan, maar ik ken het niet.

Let er wel op: binnen die debug-functie bestaat de variabele sowieso niet; de functie heeft zijn eigen scope.

Of je geeft de variabele mee by reference, met &

Ik zou ook in die hoek zoeken naar wat je nodig hebt http://www.php.net/manual/en/language.references.php

Standaard wordt alles by value meegegeven aan een functie. De functie krijgt niet de variabele zelf mee, maar enkel de waarde ervan, op het moment van de call.
Ook arrays worden by value meegegeven.

Objecten worden by reference meegegeven.

Kan je toch eens code tonen van wat je echt van plan was?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/03/2012 16:15:54
Quote Anchor link
Thanks Kris, maar dan vrees ik dat het simpelweg niet kan.
Het idee was dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$test
= array('iets');
checkIfString($test);
?>


Nu had het me mooi geleken als er een melding zou worden getoond waarin staat dat de array $test geen string is. Maar ik denk dat het idee leuk is, maar helaas niet realiseerbaar.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

15/03/2012 16:57:00
Quote Anchor link
Zet de naam er anders zelf bij.

checkIfString('test', $test);


Zoek ook eens naar het begrip "watchdog" (waakhond)
bv. bij drupal: http://api.drupal.org/api/drupal/includes%21bootstrap.inc/function/watchdog/6

misschien kan je daar wat inspiratie halen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/03/2012 17:53:09
Quote Anchor link
Thanks, ik zal wel ff kijken...
 
Jeroen VD

Jeroen VD

15/03/2012 18:40:46
Quote Anchor link
misschien wil je zoiets:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
checkIfString($var){
$check = str_replace("'", '', $var);
//controles die je wilt uitvoeren, op $check
$var_string = $var;
//je kunt $var nu echoen als variabelenaam
}
?>

jammer dat ik niet kan inspringen bij snel reageren...

maar je geeft de variabele op de volgende manier in:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
checkIfString('$var');
?>

let op deze enkele quotes! heel belangrijk.

weet niet of het werkt, waarschijnlijk niet, maar misschien is het een begin
Gewijzigd op 15/03/2012 18:41:32 door Jeroen VD
 
Jens erd

Jens erd

15/03/2012 18:47:20
Quote Anchor link
@jeroen

Natuurlijk gaat dit niet werken. behalve dat een string ($blaat = '$foo';) niet letterlijk deze haakjes bevat gaat het ook nog niet zo werken ook. kwestie van even uit proberen..

@ozzie

waarom niet met is_string()? zoiets;
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
function blaat($var) {
    if(is_string($var)) {
    // doe iets
    } else {
    echo "foutmelding";
    }
}

echo blaat(array('a', 'b')); // zou netjes 'foutmelding' moeten geven
?>

Edit: en anders helpt dit je wel verder.
Gewijzigd op 15/03/2012 18:50:02 door Jens erd
 
Jeroen VD

Jeroen VD

15/03/2012 18:49:53
Quote Anchor link
ik weet ook dat het een fout geeft. maar enkele quotes geven de exacte invoer op, dus neemt de naam mee.

jouw functie zal niet zijn wat ozzie bedoelt, hij wil de variabelnaam meegeven in de foutmelding

Toevoeging op 15/03/2012 18:52:31:

update: maar nu 2 variabelen ingeven, zou toch in 1 variabele kunnen meen ik
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
checkIfString($var, $check){
// controles op $check
echo 'foutmelding, variabele ' . str_replace("$", '', $var) . ' bestaat niet.';
}


//aanroepen:
checkIfString('$test', $test)
?>
Gewijzigd op 15/03/2012 18:54:19 door Jeroen VD
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/03/2012 18:52:47
Quote Anchor link
Haha, het valt niet mee he... ik denk dat het simpelweg niet kan...
 
Jeroen VD

Jeroen VD

15/03/2012 18:57:19
Quote Anchor link
ik denk van wel. je kunt de variabelnaam opgeven met de enkele quotes: '$test'.
het probleem is dat die dat de hele tijd ziet als string. maar als je deze variabele dan global zou kunnen maken is de boel gepiept; alleen dat wordt lastig.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
global (echo $var;);
?>

als je deze regel werkend weet te krijgen, denk ik dat die het doet

edit: ik denk dat ik het weet!
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
global ${$var};
?>

je controleert dan de hele tijd op ${$var} :)

Toevoeging op 15/03/2012 19:01:29:

dus de hele functie:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
function checkIsString($var) {
global ${$var};
    if(is_string(${$var})) {
    // doe iets
    } else {
    echo 'foutmelding, variabele ' . str_replace("$", '', $var) . ' bestaat niet.';
    }
}

checkIsString('$test');
?>
Gewijzigd op 15/03/2012 18:59:47 door Jeroen VD
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/03/2012 19:26:22
Quote Anchor link
Dit gaat altijd een string zijn '$test'.
 
Jeroen VD

Jeroen VD

15/03/2012 19:30:18
Quote Anchor link
juist niet....toch?
de inhoud van $var wordt 'geechot' binnen de accolades, dus dan test je alsnog aan $test, toch? ik zou zeggen van wel, maar ik kan me vergissen, heb je dit al getest?

Toevoeging op 15/03/2012 19:35:55:

nou heb ik hem zelf getest, dit moet m zijn, hij werkt!
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
    $test
= 'hallo';
    checkIsString('$test');

    function
checkIsString($var) {
        $check = str_replace("$", '', $var);
        global ${$check};
        if(is_string(${$check}))
        {

            echo 'is een string';
        }

        else
        {
        echo 'foutmelding, variabele ' . $check . ' bestaat niet.';
        }
    }

?>


Toevoeging op 15/03/2012 19:36:49:

na een hoop spam, is het toch wat geworden!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/03/2012 19:45:54
Quote Anchor link
Thanks Jeroen, maar als ik het via classes doorgeef werkt het niet meer. Ik ga het gewoon maar zonder de naam doen. Jammer maar helaas. Toch bedankt!
Gewijzigd op 15/03/2012 19:46:05 door Ozzie PHP
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.