Waarden uit kolom niet tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 00:19:34
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een website waarbij gebruikers inloggen. Nu heb ik een formulier gemaakt waar met een dropdown de gebruikers geselecteerd kunnen worden die in de database zijn opgeslagen. Echter in de database zitten ook gebruikers die ik niet in de lijst wil tonen in het formulier. Bv. de admin gebruiker. Hoe kan ik deze middels php code deze gebruiker niet tonen?

Bedankt.
Marco

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 13:22:35

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 00:33:53
Quote Anchor link
Hoezo zou je een dropdown willen gebruiken om de gebruikersnamen te kiezen?
Maakt dit het niet makkelijker om te zoeken wie een gebruiker is, waarna je door gelekte wachtwoordlijsten kan zoeken?

Antwoord op je vraag: filter in je database query erop, met bijv.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT username FROM users WHERE status !='admin'

Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 21:48:13
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie!

Het gaat om een portal voor een vereniging waar bestuursleden wijzingen aanvragen voor leden van de vereniging. Dan wil ik niet dat ze maar wat invullen, maar dat ze een keuze maken voor een account.

Helaas werkt de code niet.

Ik heb nu deze code in het veld staan:

//<code>
// Prepare the empty array
$items = array();
// Prepare the database connection
$db = JFactory::getDbo();
// Keep this if you'd like a "Please select" option, otherwise comment or remove it
$items[] = "|Maak een keuze[c]";

// Run the SQL query and store it in $results
$db->setQuery("SELECT * FROM `tabelnaam` WHERE 1");
$results = $db->loadObjectList();

// Now, we need to convert the results into a readable format.
// The Items field will accept values in this format:
// value-to-be-stored|value-to-be-shown
// Eg. m|M-sized T-shirt
foreach ($results as $result) {
$value = $result->name;
$label = $result->name;
$items[] = $value.'|'.$label;
}

// Multiple values are separated by new lines, so we need to do this now
$items = implode("\n", $items);

// Now we need to return the value to the field
return $items;
//</code>

Ik wil graag dus de admin gebruikers niet in de lijst hebben staan. Hoe kan ik dit inbouwen?

Bedankt.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 21:52:05
Quote Anchor link
Je SELECT query dus aanpassen.

Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 21:53:10
Quote Anchor link
en wat moet daar dan komen te staan?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 21:56:57
Quote Anchor link
Iets in de trant zoals ik mijn query omschreef in mijn bericht van gisteren.

Alleen is voor mij niet duidelijk hoe in jouw datastructuur een admin-rol wordt toegewezen.

Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 22:12:57
Quote Anchor link
met een user ID. In dit geval nummer 72.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 22:17:07
Quote Anchor link
Dan wordt het dit:
Code (php)
1
SELECT username FROM users WHERE UserID !=72

Alleen is het niet heel erg praktisch dat je de rechten hardcoded in je code plaatst .
Gewijzigd op 28/12/2023 22:20:05 door - Ariën -

Jan R

Jan R

29/12/2023 08:22:19
Quote Anchor link
Een id is gelijk aan een beheerder?
Heb je dan geen rollen/functie/beheer systeem?
Wat als er plots meerdere beheerders nodig zijn af andere functies?

Maak een extra tabel met functies of taken en wijs via een koppeltabel deze toe.

Jan

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/01/2024 14:21:59
Quote Anchor link
Een user id is alleen en uitsluitend voor intern gebruik in je database, verder zou ik het echt nergens voor gebruiken of de een of andere betekenis aan toekennen.

Je hebt dus een extra column nodig in je users tabel waar de de rol of "status" van een user in aangeeft. Kijk in je query alleen uit met het woord "status", want dat is een gereserveerd woord in MySQL.

Sommige mensen werken in zo'n geval graag met backticks:

Code (php)
1
SELECT id, user FROM users where `status` != 'admin' ORDER BY user ASC

Maar ik werk liever met tabel aliassen:

Code (php)
1
SELECT u.id, u.user FROM users u where u.status != 'admin' ORDER BY u.user ASC

Aanvulling 1: als je veel statussen gaat krijgen, kun je daarvoor weer een aparte tabel aanmaken.
Aanvulling 2: bij het echoën van je select dropdown zou ik het id in de value van het option element zetten en de user in de tekst van de option.
Gewijzigd op 01/01/2024 14:22:32 door Jan Koehoorn

Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

01/01/2024 19:53:22
Quote Anchor link
Bedankt voor de hulp tot nu toe. Wordt erg gewaardeerd.

Ik ben er bijna. Ik heb nu de volgende code:
"SELECT * FROM `tabelnaam` WHERE `id` != '67'"

Ik wil meerdere gebruikers (id 70 en 72) uitsluiten. Hoe krijg ik dit in deze code verwerkt. Daarnaast wil ik de lijst ook direct sorteren op alfabet.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2024 19:59:28
Quote Anchor link
Met OR of WHERE IN
En sorteren kan met ORDER

Maar waarom zou je dit op ID's willen doen?
Stel dat je iemand heel snel de rechten wilt ontnemen. Hoe doe je dat zonder in je code te graven? Een handige webinterface waarbij je een gebruiker kan aanklikken, en 'admin' kan aanvinken lijkt mij doeltreffender. Dus is het niet zinvoller op die richting op te kijken? De meningen in dit topic zijn al vrij duidelijk... ;-)
Gewijzigd op 01/01/2024 20:00:07 door - Ariën -

Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

01/01/2024 20:26:48
Quote Anchor link
Bedankt!

Ik heb een website gebouwd in joomla waarbij ik gebruik maak van RSform voor een formulier. Hierin moet de code komen te staan om voor een gebruiker rechten aan te kunnen vragen. Het is een veld waar alleen de weergave van een gebruikersnaam komt te staan, behalve de admin gebruikers (3 accounts beheerd door één persoon).

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2024 20:55:46
Quote Anchor link
Dan raad ik aan om te kijken of je daar ondersteuning kan vinden voor gebruikersrechten.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/01/2024 19:36:06
Quote Anchor link
Ok :-)

Be my guest:
Code (php)
1
2
3
4
SELECT *
FROM tabelnaam
WHERE id NOT IN(67,123,456)
ORDER BY column_name ASC

Vul zelf de juiste id's in bij het tweede en derde getal.
Gewijzigd op 02/01/2024 19:39:10 door Jan Koehoorn

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/01/2024 19:47:43
Quote Anchor link
Ik ken Joomla niet zo maar heb je met RSforms niet al de mogelijkheid om in het controlpanel de rechten toe te kennen?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.