Waarden uit kolom niet tonen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 00:19:34
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een website waarbij gebruikers inloggen. Nu heb ik een formulier gemaakt waar met een dropdown de gebruikers geselecteerd kunnen worden die in de database zijn opgeslagen. Echter in de database zitten ook gebruikers die ik niet in de lijst wil tonen in het formulier. Bv. de admin gebruiker. Hoe kan ik deze middels php code deze gebruiker niet tonen?

Bedankt.
Marco
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 15:45:01
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 00:33:53
Quote Anchor link
Hoezo zou je een dropdown willen gebruiken om de gebruikersnamen te kiezen?
Maakt dit het niet makkelijker om te zoeken wie een gebruiker is, waarna je door gelekte wachtwoordlijsten kan zoeken?

Antwoord op je vraag: filter in je database query erop, met bijv.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT username FROM users WHERE status !='admin'
 
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 21:48:13
Quote Anchor link
Bedankt voor je reactie!

Het gaat om een portal voor een vereniging waar bestuursleden wijzingen aanvragen voor leden van de vereniging. Dan wil ik niet dat ze maar wat invullen, maar dat ze een keuze maken voor een account.

Helaas werkt de code niet.

Ik heb nu deze code in het veld staan:

//<code>
// Prepare the empty array
$items = array();
// Prepare the database connection
$db = JFactory::getDbo();
// Keep this if you'd like a "Please select" option, otherwise comment or remove it
$items[] = "|Maak een keuze[c]";

// Run the SQL query and store it in $results
$db->setQuery("SELECT * FROM `tabelnaam` WHERE 1");
$results = $db->loadObjectList();

// Now, we need to convert the results into a readable format.
// The Items field will accept values in this format:
// value-to-be-stored|value-to-be-shown
// Eg. m|M-sized T-shirt
foreach ($results as $result) {
$value = $result->name;
$label = $result->name;
$items[] = $value.'|'.$label;
}

// Multiple values are separated by new lines, so we need to do this now
$items = implode("\n", $items);

// Now we need to return the value to the field
return $items;
//</code>


Ik wil graag dus de admin gebruikers niet in de lijst hebben staan. Hoe kan ik dit inbouwen?

Bedankt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 21:52:05
Quote Anchor link
Je SELECT query dus aanpassen.
 
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 21:53:10
Quote Anchor link
en wat moet daar dan komen te staan?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 21:56:57
Quote Anchor link
Iets in de trant zoals ik mijn query omschreef in mijn bericht van gisteren.

Alleen is voor mij niet duidelijk hoe in jouw datastructuur een admin-rol wordt toegewezen.
 
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

28/12/2023 22:12:57
Quote Anchor link
met een user ID. In dit geval nummer 72.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/12/2023 22:17:07
Quote Anchor link
Dan wordt het dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT username FROM users WHERE UserID !=72


Alleen is het niet heel erg praktisch dat je de rechten hardcoded in je code plaatst .
Gewijzigd op 28/12/2023 22:20:05 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

29/12/2023 08:22:19
Quote Anchor link
Een id is gelijk aan een beheerder?
Heb je dan geen rollen/functie/beheer systeem?
Wat als er plots meerdere beheerders nodig zijn af andere functies?

Maak een extra tabel met functies of taken en wijs via een koppeltabel deze toe.

Jan
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/01/2024 14:21:59
Quote Anchor link
Een user id is alleen en uitsluitend voor intern gebruik in je database, verder zou ik het echt nergens voor gebruiken of de een of andere betekenis aan toekennen.

Je hebt dus een extra column nodig in je users tabel waar de de rol of "status" van een user in aangeeft. Kijk in je query alleen uit met het woord "status", want dat is een gereserveerd woord in MySQL.

Sommige mensen werken in zo'n geval graag met backticks:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT id, user FROM users where `status` != 'admin' ORDER BY user ASC


Maar ik werk liever met tabel aliassen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT u.id, u.user FROM users u where u.status != 'admin' ORDER BY u.user ASC


Aanvulling 1: als je veel statussen gaat krijgen, kun je daarvoor weer een aparte tabel aanmaken.
Aanvulling 2: bij het echoën van je select dropdown zou ik het id in de value van het option element zetten en de user in de tekst van de option.
Gewijzigd op 01/01/2024 14:22:32 door Jan Koehoorn
 
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

01/01/2024 19:53:22
Quote Anchor link
Bedankt voor de hulp tot nu toe. Wordt erg gewaardeerd.

Ik ben er bijna. Ik heb nu de volgende code:
"SELECT * FROM `tabelnaam` WHERE `id` != '67'"

Ik wil meerdere gebruikers (id 70 en 72) uitsluiten. Hoe krijg ik dit in deze code verwerkt. Daarnaast wil ik de lijst ook direct sorteren op alfabet.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2024 19:59:28
Quote Anchor link
Met OR of WHERE IN
En sorteren kan met ORDER

Maar waarom zou je dit op ID's willen doen?
Stel dat je iemand heel snel de rechten wilt ontnemen. Hoe doe je dat zonder in je code te graven? Een handige webinterface waarbij je een gebruiker kan aanklikken, en 'admin' kan aanvinken lijkt mij doeltreffender. Dus is het niet zinvoller op die richting op te kijken? De meningen in dit topic zijn al vrij duidelijk... ;-)
Gewijzigd op 01/01/2024 20:00:07 door - Ariën -
 
Marco Bergeijk

Marco Bergeijk

01/01/2024 20:26:48
Quote Anchor link
Bedankt!

Ik heb een website gebouwd in joomla waarbij ik gebruik maak van RSform voor een formulier. Hierin moet de code komen te staan om voor een gebruiker rechten aan te kunnen vragen. Het is een veld waar alleen de weergave van een gebruikersnaam komt te staan, behalve de admin gebruikers (3 accounts beheerd door één persoon).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2024 20:55:46
Quote Anchor link
Dan raad ik aan om te kijken of je daar ondersteuning kan vinden voor gebruikersrechten.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

02/01/2024 19:36:06
Quote Anchor link
Ok :-)

Be my guest:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT *
FROM tabelnaam
WHERE id NOT IN(67,123,456)
ORDER BY column_name ASC


Vul zelf de juiste id's in bij het tweede en derde getal.
Gewijzigd op 02/01/2024 19:39:10 door Jan Koehoorn
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/01/2024 19:47:43
Quote Anchor link
Ik ken Joomla niet zo maar heb je met RSforms niet al de mogelijkheid om in het controlpanel de rechten toe te kennen?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.