Webrowsers en CSS

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Krijn

krijn

05/02/2009 19:54:00
Quote Anchor link
Is er misschien iemand die weet welke functies van CSS niet ondersteund worden door IE? Ik probeer een bepaalde pagina te laden in verschillende browsers, Google Chrome, Opera, Safari en Firefox geven hem goed weer, maar IE zet alle divs totaal door elkaar.
 
PHP hulp

PHP hulp

02/06/2024 15:30:17
 
Tamara

Tamara

05/02/2009 20:10:00
Quote Anchor link
Laat is wat code zien (CSS/HTML) of een linkje. En omschrijf wat beter wat er precies fout gaat in IE. Dan kunnen we je helpen.
 
Krijn

krijn

05/02/2009 20:33:00
Quote Anchor link
Het gaat om een uitschuifmenu, deze klapt niet uit in IE en sommige divs worden echt totaal anders geplaatst dan in alle andere browsers (zo'n 200 pixels ernaast)
 
- -

- -

05/02/2009 20:37:00
Quote Anchor link
Welke IE-versie? IE6 heeft inderdaad problemen met :hover, dat wordt in IE6 alleen ondersteund bij anchors (a's). In IE7 zou het (volgens mij) weinig/geen problemen moeten geven.
 
Krijn

krijn

05/02/2009 20:46:00
Quote Anchor link
oke, misschien die ik iets fout, kan anders iemand mij vertellen hoe ik twee divs naast elkaar krijg? Moet dit echt met percentages of pixels worden gedaan of kunnen ze ook gewoon starten waar de vorige ophoud.
Dus als ik een menu div van 20% breedte heb, kan ik dan op de een of andere manier daar rechts van gelijk een div laten starten, zonder dat deze eronder word geplaats?

Dus zoiets heb ik dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<html>
<head>
<STYLE TYPE="text/css">
div#header{
    background-color: red;
    height: 100px;
}
div#menu{
    background-color: maroon;
    width: 20%
}
div#body{
    background-color: aqua;
}
</STYLE>
</head>
<body>
    <div id="header">
        <a>header</a>
    </div>
    <div id="menu">
        <a>menu</a>
    </div>
    <div id="body">
        <a>body</a>
    </div>
</body>
</html>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door krijn
 
Niek Weevers

Niek Weevers

05/02/2009 22:23:00
Quote Anchor link
Een div is een block element, deze worden standaard dus onder elkaar gezet. Wat je dus kan doen is de div's die naast elkaar moeten staan een display: inline; meegeven. Nadeel is dat je er iets minder mee kan qua margin en positioneren ed.
De volgende en beste mogelijkheid is om de divs te laten floaten. Dit betekent dat ze gaan 'drijven' tegen elkaar.
Je hebt bijv 2 div's die geef je beide een float: left. Pas wel op dat de breedte van beide natuurlijk wel samen moeten passen in de parent.
En de div erna die er weer onder moet komen, geef je een clear: left; of clear: both; mee. Deze heft het floaten weer op.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.