Zoekscript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

OutSystems Developer

Dit ga je doen Het van scratch af aan ontwikkelen van applicaties met OutSystems; Het aanhaken bij diverse projecten binnen de organisatie; Schakelen met de business; Meedenken over de mogelijkheden van het platform binnen de organisatie. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap, bestaande uit standaard- en maatwerkapplicaties. De maatwerkapplicaties worden ontwikkeld door een inhouse development team. Het doel voor de komende periode is het verder vernieuwen en optimaliseren van het huidige applicatielandschap. Zo staat de organisatie aan

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Java Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework. Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met back-end development. Verder staat dit

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »
Roy Jeurissen

Roy Jeurissen

25/10/2010 10:40:18
Quote Anchor link
Goededag,

Ik heb weer een probleempje..
Ik wil graag een zoekfunctie maken. Het script hoeft maar op 1 veld te zoeken van een tabel en dan alle gegevens weer geven op het scherm.

echter krijg ik ik niks in beeld met de error code:

HTTP 500
Most likely causes:
The website is under maintenance.
The website has a programming error.

dus mijn vraag wat er mis is aan dit script. Klantnummer met hoofdletter is de naam van het veld in de tabel. die met kleine letter is de naam van het invulveld in het formulier.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
// verbinding met database invoegen
$conn=odbc_connect('hoogesteen','','');
if (empty($_POST)){
exit();

if (!empty($_POST)){
    // query samenstellen
    $query="SELECT * FROM TBL_Klant WHERE
        Klantnummer LIKE '%"
. $_POST["klantnummer"] . "%'";
    $result = odbc_exec($conn, $query) or die ("FOUT: " . odbc_errormsg());
    $aantal = odbc_num_rows($result);
}
else{
    // hier eventueel statements indien pagina niet correct werd aangeroepen
}    
?>

<html>
<head>
<title>Zoeken: de resultaten</title>
</head>
<body>
<h2>U hebt gezocht op:
Code (php)
1
<?php echo($_POST["klantnummer"]);?>
</h2>
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
// controleer eerst of er records werden gevonden
if ($aantal == 0){
    // Nee
    echo ("Helaas, er werden geen records gevonden
        met <b> "
. $_POST["klantnummer"]. " </b><br>\n");
}
else{
    // Ja
    echo("<b>query</b> : $query <hr>");
    echo("<b>Er werden $aantal records gevonden:</b><br>");
    while ($rij = odbc_fetch_array($result)){
        echo("ID = " . $rij['Klantnummer'] . "<br>\n");
        echo("Naam = ". $rij['Voornaam'] . " " . $rij['Achternaam'] . "<br>\n");
        echo("Kamer = ". $rij['Straat'] . "<br>\n");
        echo("Toestel = ". $rij['Huisnummer']  . "<br><hr>\n");
    }
}

?>

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 11:58:58

TJVB tvb

TJVB tvb

25/10/2010 10:45:57
Quote Anchor link
Het eerste wat me opvalt is:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
if (empty($_POST)){
exit();
?>

Je mist de } om het te sluiten.

En daaronder staat dan if(!empty($_POST)) met een else

Zet verder je code tussen [.code] [./code] (zonder .)
Je mist ook beveiliging tegen SQL injection.

Roy Jeurissen

Roy Jeurissen

25/10/2010 10:53:21
Quote Anchor link
Ik heb het veranderd naar dit:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
// verbinding met database invoegen
$conn=odbc_connect('hoogesteen','','');
exit();

if (!empty($_POST)){
    // query samenstellen
    $query="SELECT * FROM TBL_Klant WHERE
        Klantnummer LIKE '%"
. $_POST["klantnummer"] . "%'";
    $result = odbc_exec($conn, $query) or die ("FOUT: " . odbc_errormsg());
    $aantal = odbc_num_rows($result);
}
else{
    // hier eventueel statements indien pagina niet correct werd aangeroepen
}    
?>

Ik krijg echter alleen maar een wit scherm.

de beveiliging is voor nu even niet nodig, bedoeling is voor nu om het alleen eventjes werkend te krijgen.
Gewijzigd op 25/10/2010 10:54:09 door Roy Jeurissen

TJVB tvb

TJVB tvb

25/10/2010 11:03:19
Quote Anchor link
Die exit op regel 4 moet weg.
Nu maak je een verbinding aan en daarna stop je het script.

Robert Deiman

Robert Deiman

25/10/2010 11:03:43
Quote Anchor link
@Roy
wat denk je dat exit doet.

- Mark -

- Mark -

25/10/2010 11:03:49
Quote Anchor link
Gek he, Kijk eens naar regel 4.

Roy Jeurissen

Roy Jeurissen

25/10/2010 11:09:48
Quote Anchor link
Ik heb nu de Exit in regel weg gehaald. Het klinkt logisch om de exit wegtehalen. Maar het probleem blijft het zelfde. Ik heb nog steeds het witte scherm dat weergegeven wordt.

- Mark -

- Mark -

25/10/2010 11:11:19
Quote Anchor link
Is bovenstaande alles wat in je bestand staat?

Roy Jeurissen

Roy Jeurissen

25/10/2010 11:14:02
Quote Anchor link
Alles in mijn eerste post is het bestandje zoekscript.php. Verder heb ik nog een formulier zoek.php waar je de gegevens invult die doorverwijst naar zoekscript:

<html>
<head>
<title>Records zoeken</title>
</head>

<body>
<form action="zoekscript.php" method="post">
<input type="text" name="Klantnummer" value="" size="30">
<hr><br>
<input type="Submit" value="Zoeken">
<input type="Button" value="Terug" onclick="javascript:history.back();">
</form>
</body>
</html>

Robert Deiman

Robert Deiman

25/10/2010 11:21:50
Quote Anchor link
@Roy
Roep je de pagina wel elke keer aan vanaf je formulier, of roep je hem rechtstreeks aan (zoekscript.php)?

Doe anders ook even een echo (voor nu) in de lege else. Wellicht dat je dan wel wat ziet.

- Mark -

- Mark -

25/10/2010 11:24:41
Quote Anchor link
Daar was ik ook al aan het denken maar dan zou het stukje dat in de body van zoekscript.php moeten worden weergegeven.

Heb je wel pagina's die het wel doen of krijg je overal een wit scherm?

Roy Jeurissen

Roy Jeurissen

25/10/2010 11:27:36
Quote Anchor link
@Robert

Ik doe telkens de formulier openen en daar een cijfer invoeren die bestaat in mijn database(het klantnummer dus).

verder heb ik in de lege els een echo("test"); staan wat helaas niet weergeeft.

@Mark Het formulier werkt gewoon en verwijst ook gewoon door naar zoekscript.php wat eerst een wit scherm weergaf, echter krijg ik nu weer een http 500 error.

TJVB tvb

TJVB tvb

25/10/2010 11:35:00
Quote Anchor link
Plaats eens je volledige code van zoekscript.php (tussen [code.] [./code] tags)
En zet dit bovenaan je script:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors',1);
?>

Arjan -

Arjan -

25/10/2010 11:54:56
Quote Anchor link
Is de odbc driver wel (correct) geinstalleerd? Want een http 500 duidt vaak op een server configuratie fout. Een haakje vergeten zal vaak een parse error geven.

Al eens in phpinfo gekeken?

En haal je database functies eens weg en probeer dan de pagina eens aan te roepen. Mocht dat wel goed gaan dan weet je dat het aan de database functies ligt. Dit heet debuggen en is vrij simpel te doen lijkt mij....

Het gegeven dat wanneer je de pagina rechtstreeks aanroept in een lege pagina resulteert en na het submitten een http 500 error geeft aan dat de fout binnen je if condition zit, dus hoogstwaarschijnlijk je de database functies (odbc_exec en / of num rows)
Gewijzigd op 25/10/2010 12:09:31 door Arjan -

Roy Jeurissen

Roy Jeurissen

25/10/2010 12:52:41
Quote Anchor link
@ Arjen Ik heb even de databasefuncties eruit gehaald. Nadat ik de databasefuncties heb weggehaald krijgen we de meldingen dat hij heeft gezocht op een bepaald klantnummer. (niks gevonden) Als ik het goed begrijp ligt het dus aan de database functies. Hoe kunnen we nu het best de code opstellen?

Toevoeging op 25/10/2010 13:30:30:

Oplossing is gevonden doormijzelf

Ik zag dat er nog voor de error functie het woord FOUT stond tussen aanhalingsteken en daarachter dus de error functie.. door het woord weg te halen kreeg ik de volgende error melding ipv de gebruikelijke http 500 error:

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine cannot open the file '(unknown)'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data.

Deze melding spreekt voorzich en ik heb de rechte aangepast op mijn acces database. Daarna deed het script gewoon zoals hij het hoort te doen.

Alsnog bedankt voor alle hulp en gegeven informatie.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.