eigenaardige mail delivery error
mail delivery system - Mail delivery failed: returning message to sender
Ik ontvang wel emails, hoe kan dit in hemelsnaam?
Quote:
Return-Path: <>
Delivered-To: [email protected]
Received: from server.xx.net
by server.xx.net with LMTP
id 72pfNi2QR2WXSgAAfiDKnw
(envelope-from <>)
for <[email protected]>; Sun, 05 Nov 2023 13:53:01 +0100
Return-path: <>
Envelope-to: [email protected]
Delivery-date: Sun, 05 Nov 2023 13:53:01 +0100
Received: from mail by server.xx.net with local (Exim 4.96-58-g4e9ed49f8)
id 1qzccf-0005CK-2s
for [email protected];
Sun, 05 Nov 2023 13:53:01 +0100
X-Failed-Recipients: [email protected]
Auto-Submitted: auto-replied
From: Mail Delivery System <[email protected]>
To: [email protected]
References: <EA11CC73ED654BC8916AE96B5B0DDA6E@DESKTOPGA2EABF>
Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status; boundary=1699188781-eximdsn-1102032587
MIME-Version: 1.0
Subject: Mail delivery failed: returning message to sender
Message-Id: <[email protected]>
Date: Sun, 05 Nov 2023 13:53:01 +0100
Delivered-To: [email protected]
Received: from server.xx.net
by server.xx.net with LMTP
id 72pfNi2QR2WXSgAAfiDKnw
(envelope-from <>)
for <[email protected]>; Sun, 05 Nov 2023 13:53:01 +0100
Return-path: <>
Envelope-to: [email protected]
Delivery-date: Sun, 05 Nov 2023 13:53:01 +0100
Received: from mail by server.xx.net with local (Exim 4.96-58-g4e9ed49f8)
id 1qzccf-0005CK-2s
for [email protected];
Sun, 05 Nov 2023 13:53:01 +0100
X-Failed-Recipients: [email protected]
Auto-Submitted: auto-replied
From: Mail Delivery System <[email protected]>
To: [email protected]
References: <EA11CC73ED654BC8916AE96B5B0DDA6E@DESKTOPGA2EABF>
Content-Type: multipart/report; report-type=delivery-status; boundary=1699188781-eximdsn-1102032587
MIME-Version: 1.0
Subject: Mail delivery failed: returning message to sender
Message-Id: <[email protected]>
Date: Sun, 05 Nov 2023 13:53:01 +0100
Ineens gebeurd dit heb een VPS bij transip, ik ontvang maiuls maar kan niks versturen.
Niets is gewijzigd, gisteren ging alles nog prima.
Heb je specifieke aanpassingen gedaan aan Exim? Of Directadmin zelf misschien?
En wat je weggeknipt hebt, uit je header, zijn dat hostnames die bij jouw toebehoren?
Is er geen content bij die een reden aangeeft?
Gewijzigd op 05/11/2023 14:27:05 door - Ariën -
2023-11-05 14:13:19 H=(DESKTOPGA2EABF) [111.94.129.85] X=TLS1.2:ECDHE-RSA-AES128-GCM-SHA256:128 CV=no F=<[email protected]> rejected RCPT <[email protected]>: R1: HELO should be a FQDN or address literal (See RFC 2821 4.1.1.1)
Toevoeging op 05/11/2023 15:16:58:
Wat meldt deze site bij de Reversed Lookup check met het IP-adres van je server?
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx
Gewijzigd op 05/11/2023 15:18:04 door - Ariën -
Ik krijg met reverse DNS dit
Test Result
Status Ok DNS Record Published DNS Record found
onder ipadres staat:
Unknown (AS20857)
Gewijzigd op 05/11/2023 17:40:15 door Daniel van Seggelen
Gewijzigd op 05/11/2023 17:42:28 door - Ariën -
ESMTP Exim 4.96-58-g4e9ed49f8 Sun, 05 Nov 2023 17:42:24 +0100
Test Result
Status Ok SMTP Reverse DNS Mismatch OK - x.x.x.x resolves to server.xx.net
Status Ok SMTP Valid Hostname OK - Reverse DNS is a valid Hostname
Status Ok SMTP Banner Check OK - Reverse DNS matches SMTP Banner
Status Ok SMTP TLS OK - Supports TLS.
Status Ok SMTP Connection Time 0.330 seconds - Good on Connection time
Status Ok SMTP Open Relay OK - Not an open relay.
Status Ok SMTP Transaction Time 1.298 seconds - Good on Transaction Time
Gewijzigd op 05/11/2023 17:46:44 door Daniel van Seggelen
Heb je dit ook vanuit de webmail?
Als ik van een mailadres van dezelfde server naar een ander mailadres opdezelfde server mail, lukt het wel,.
Toevoeging op 05/11/2023 18:05:19:
Ik kan ook niks met https://www.mail-tester.com/ testen, want ik krijg de mail direct terug ook.
Toevoeging op 05/11/2023 18:20:10:
En ik heb met custombuild net exim geupgrade, alhoewel de versie hetzelfde was, maar hij restarte exim en toen werkte alles weer....
Gewijzigd op 05/11/2023 17:57:52 door Daniel van Seggelen
Custombuild to the rescue! :-D
Ik wil dit graag voorkomen dat het weer gebeurd.
Ik heb geen idee. Je kan het wellicht even vragen op het forum van DirectAdmin?
Over welke domeinnaam gaat het?
Weg te filteren?
Dat het gmail adres wordt weggefilterd, logisch.
Had TS meer info gegeven, hadden anderen ook eventueel testen kunnen uitvoeren.
Onderbuik gevoel op dit moment: spamfilter / poort probleem, gezien de mail op de VPS blijft.
Edit:
Zie ook https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/neterrconnectionreset-200-ok/104812/
en https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/email-dkim-failure-blijft-in-de-spam-terechtkomen/104790/
TS geeft geen info over zijn VPS en dit is zijn derde topic, heeft blijkbaar DNS problemen.
Ik durf er bijna een wedje op te maken dat het allemaal dezelfde VPS betreft.
Edit 2: even een aanname van mijn kant uit dat het om ip 37.97.159.129 gaat.
een reverse ip check geeft diverse domeinnamen, waaronder de weg gefilterde XX.net.
deze draait tevens op server.XX.net.
VPS draait op de nameservers van transip, geen eigen nameservers.
my2cents: TS heeft VPS niet goed ingesteld, poort /dns probleem.
Gewijzigd op 06/11/2023 14:48:23 door E vH
Waarom niet op eigen nameservers?, zo werd het uitgelegd. En nu werkt het ook op server.XX.net
Die is ook bereikbaar.
Het was toen ik een exim update dit, met alle instellingen intact, dat alles nu gewoon lijkt te werken. De instellingen zijn verder niet gewijzigd.
Daniel.
Daniel van Seggelen op 05/11/2023 14:18:45:
Niets is gewijzigd, gisteren ging alles nog prima.
Niets is gewijzigd, gisteren ging alles nog prima.
Daniel van Seggelen op 07/11/2023 04:30:53:
Het was toen ik een exim update dit, [...] De instellingen zijn verder niet gewijzigd.
Daniel.
Daniel.
Juist. Advies voor een volgende keer: maak eerst een snapshot, voordat je een update gaat draaien :-)
@Daniël, Maar je kan ook wat tekens tussen je de hostnaam plaatsen zodat die niet geïndexeerd wordt, Daniël.