fontpicker text

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie As a Senior .NET developer you will work in our Research & development team. Our team consists of 17 colleagues! We are currently busy setting up a completely new architecture for a new product. We use VS2022 and .NET 6.0 for our new product. Your function is therefore mainly backend oriented. Since we develop measuring equipment for the chemical industry, it is also very important to develop high-quality software for its control. You are also responsible for designing, implementing and testing new features. For this position its also very important to ensure future-proof and sustainable architecture. Eisen - A

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »
Paul Weiss

Paul Weiss

06/03/2022 11:29:52
Quote Anchor link
Hallo iedereen. Ik heb onderstaande javascript met een colorpicker button. Het werkt allemaal. Er wordt netjes een styling toegevoegd voor de geselcteerde stuk tekst. echter als ik de kleur voor de 2e keer wijzig wordt er een styling toegevoegd. de eerdere zou eigenlijk verwijderd moeten worden. iemand enig idee hoe i dit voor elkaar moet krijgen. Onderstaande de gehele code.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<script src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.11.0/jquery.min.js"></script>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="titel1-rijzoek">Test1</h1>
<h2 contenteditable="plaintext-only" id="titel2-rijzoek">Test2</h2>

<label for="fontkleur1">Kies fontkleur</label><br>
<input name="MyColorPicker" type="color" id="ColorPicker1" />
 
<script>
var box = document.getElementById('titel1-rijzoek');
let colorpicker = document.getElementById('ColorPicker1');
colorpicker.addEventListener('input', function(e) {
  selObj = window.getSelection()
  var selection = window.getSelection().getRangeAt(0);
  var selectedText = selection.extractContents();
  var span = document.createElement('span');
  span.style.color = e.target.value;
  span.className = 'selected-text';
  span.appendChild(selectedText);
  selection.insertNode(span);
})
</script>


Toevoeging op 06/03/2022 13:54:05:

Ik was niet helemaal duidelijk zie ik. bij elke kleurwijziging wordt er een nieuwe styling toegevoegd. op een gegeven moment heb je dus vele diverse stylings achter elkaar staan.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 17:45:57
 
Paul Weiss

Paul Weiss

07/03/2022 19:15:28
Quote Anchor link
Ik heb nu het onderstaande script. hierbij wordt de styling gewoon aangemaakt en na het kiezen van een andere kleur gewoon weer vervangen. Wat bij de bovenstaande niet het geval is. Echter probleem wat ik ondervind ik dat de kleur wordt aangepast zodra ik op 1 van beide teksten klik. Ik zou eigenlijk graag willen dat dit gebeurd wanneer ik de tekst heb geselecteerd. Ik heb al geprobeerd dit met window.getSelection() te bereiken, maar helaas zonder resultaat. Heeft iemand wellicht een oplossing die ervoor dat de kleur pas wordt aangepast wanneer ik de tekst heb geselecteerd?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<html>
<head>
</head>
<body>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="Myelement"
onclick="changeColor()" style="color: rgb(10, 10, 10);">
Voorbeeld 1
</h1>

<h1 contenteditable="plaintext-only" id="Myelement2" onclick="changeColor2()" style="color: rgb(10, 10, 10);">
Voorbeeld 2
</h1>
    
    
<input name="MyColorPicker"
type="color"
id="ColorPicker1" />
          
          
          
<script>
function changeColor() {
document.getElementById("Myelement").style.color =
document.getElementById("ColorPicker1").value;
 }
        
function changeColor2() {
document.getElementById("Myelement2").style.color =
document.getElementById("ColorPicker1").value;
}
        
</script>
</body>
</html>
Gewijzigd op 07/03/2022 19:30:54 door Paul Weiss
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/03/2022 19:27:51
Quote Anchor link
Codetags werken met blokhaken. ;-)
 
Paul Weiss

Paul Weiss

07/03/2022 19:31:29
Quote Anchor link
klopt inderdaad. was te snel met typen. inmiddels aangepast
Gewijzigd op 07/03/2022 19:31:47 door Paul Weiss
 
Paul Weiss

Paul Weiss

09/03/2022 10:42:00
Quote Anchor link
Ik ben er nog even mee bezig geweest, maar krijg het niet voor elkaar. het 1e script uit dit topic wil ik graag gebruiken, omdat hierbij een span wordt aangemaakt met de stying voor het geselecteerde stuk tekst. Ik krijg het echter niet voor elkaar om deze steeds te vervangen. is er echt iemand die mij hierbij kan helpen?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

09/03/2022 15:30:04
Quote Anchor link
Ik was iets te snel met reageren.
Tja, opmaak editen met kleur is ingewikkeld, vanwege de hiërarchische stapel HTML-tags, de vele CSS en de complexe asynchrone manier waarop JavaScript werkt. De meest simpele manier is om een voorgebakken HTML-gebaseerde tekstverwerker van iemand anders te gebruiken.
Of je moet bereid zijn er een (onevenredig) lange tijd er in te willen steken om precies te krijgen wat je hebben wilt.
Gewijzigd op 09/03/2022 15:36:26 door Ad Fundum
 
Paul Weiss

Paul Weiss

09/03/2022 15:42:44
Quote Anchor link
het is inderdaad allemaal ingewikkeld. het 1e script is prima voor mij. alleen wordt er zoals ik al aangaf steeds weer een nieuwe span toegevoegd en dat wil ik niet. deze moet vervangen worden zeg maar. wat betreft het verwijderen van de span heb ik inmiddels een ander topic over aangemaakt zie:

Toevoeging op 09/03/2022 19:55:28:

Ik heb nu wel een oplossing gevonden trouwens voor het 1e script. echter dan wordt de span ook verwijderd voor andere strings. dus dat is niet echt een oplossing. Dan zal ik toch voor script nr.2 moeten gaan. maar de vraag is hoe deze de kleur aanpast wanneer ik de tekst heb geselecteerd en dus niet klik.
Gewijzigd op 09/03/2022 19:56:18 door Paul Weiss
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.