Typical
mijn eerste opzetje kijken?
En oh ja, ik zou graag zoveel mogelijk woorden/zinnetjes willen verzamelen die alleen uit tekens in de middelste rij van het toetsenbord bestaan, dus: asdfghjkl;'
groeten, Jan
Een kennis van mij wil met tien vingers blind leren typen. Willen jullie eens naar En oh ja, ik zou graag zoveel mogelijk woorden/zinnetjes willen verzamelen die alleen uit tekens in de middelste rij van het toetsenbord bestaan, dus: asdfghjkl;'
groeten, Jan
Hier heb je een zin:
ga dan, als gas! laggas!
Haha, hij is leuk Thomas, maar het moeten wel correcte zinnen zijn. En laggas is géén Nederlands ;-)
Kon het proberen ;)
De bedoeling is namelijk dat het niet zo'n programma moet worden waarbij je de hele tijd dit soort dingen moet gaan typen:
as as as as
ad ad ad ad
sd sd sd sd
Ik vind het veel zinvoller om meteen woorden te gaan leren die je ook echt gebruikt.
En verder moet het natuurlijk nog een beetje gepimpt worden. Misschien een plaatje van een mooie vrouw die steeds naakter wordt naarmate je meer letters goed typt ;-)
p.s. en met een versie voor de dames erbij natuurlijk!
kun je iets maken zodat je niet kan copy/pasten, misschien overbodig omdat degene wil leren blind typen maar misschien wel handig voor evt. uitbreiding ooit?
Nadat je een letter verkeerd getypt hebt, moet je nu handmatig met backspace terug om het vervolg van de zin goed te typen. Ik zou bijvoorbeeld liever een van de volgende opties zien:
1) Een melding geven en net zo lang wachten totdat de gebruiker het juiste teken intypt, of 2) het teken als fout beschouwen maar deze fout in de rest van de zin negeren.
Dus als de zin 'ha das laag' is en ik 'hs das laag' typ, dit gelijk staat aan 1 fout.
ps. Woorden op de middelste rij: 'laag', 'sjaal', 'kaas', 'kas', 'las', 'gas', 'flas', 'lak', 'dak', 'hak', 'hal', 'laaf', 'dal', 'daal', 'das', 'jas', 'slak', 'klas', 'as', ... :-)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
Ik wil eigenlijk vermijden dat je meteen een melding krijgt als het fout gaat, want dat vond ik frustrerend aan het programma waarmee ik het geleerd heb.
Misschien is het beter om na een fout gewoon het laatst getypte teken te wissen, zodat je geen irritante alert krijgt, maar inderdaad pas verder gaan als het juiste teken getypt wordt.
ps. Woordjes: kassa, asla, hal, jakhals (mooie :D), glas, laks, als, hals... ;-)
Verder komt mijn brein niet meer!
Je woorden zijn toegevoegd ;-)
Edit:
@ Thomas: thanks!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
Maak je een fout, dan krijg je op de volgende positie gewoon weer een nieuwe kans. Op die manier doet het er niet toe wat je eerder ingevuld hebt...
Ja, je bedoelt de positie bijhouden en hem pas updaten als het getypte teken correct is. Vind ik wel een goed plan. Ik denk dat ik hem als optie ga inbouwen, want ik wil er ook een timer op gaan zetten zodat je wedstrijdje kunt gaan doen. In de wedstrijd-modus wil ik dan wel zo streng zijn dat de tijd pas stopt als er een geheel correcte tekst in het onderste vak staat.
kun je een foute letter niet rood maken met javascript?
Jan Koehoorn schreef op 29.12.2007 16:03:
Of gewoon verder gaan als het getypte teken incorrect is. Dan zou je bijvoorbeeld visiueel duidelijk kunnen maken (rood/groen vlak in beeld) of het laatst getypte teken juist is...Ja, je bedoelt de positie bijhouden en hem pas updaten als het getypte teken correct is.
Er zijn vele mogelijkheden, maar ik denk dat controle op positie wel een goede oplossing is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
asdfghjkl maakt, en filter daar een woordenboek over heen.
Klaar! :D
It's just that simple.
Steeds als ik iets wil typen krijg ik een alert dat ik een naam van minstens drie tekens in moet vullen, maar ik heb het vakje dat ik getimed wil worden niet aangevinkt.
@ Herjan: klopt, ik ben er mee bezig.