"Select All" optie bij een formulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

DeZond

DeZond

10/08/2007 19:31:00
Quote Anchor link
Ik heb 2 formuliervelden (MuziekGenre en Taal) die een zoekfunctie uitvoeren. Er moet een genre gekozen worden; maar voor de taal wil ik een "select all" functie in de lijst. De labels en de values van de velden worden dynamisch ingevoerd. De "Select All" via de static options.

Ik heb vanalles geprobeerd: value %: dat blijkt voor strings te zijn. De IDTaal is numeriek.
Dan value -1 en heb ik bij de WHERE functie een OR geplaats; dit ging ook niet. En nu weet ik het niet meer:

Ik heb dus:
SELECT *
FROM tblArtiest
WHERE IDGenre = colgenre AND IDTaal = coltaal OR IDTaal = -1
ORDER BY Naam ASC

colgenre -1 $_GET['IDGenre']
coltaal -1 $_GET['IDTaal']

Enkel de Select All lukt niet; voor de rest werkt het wel als je specifiek een taal selecteert.
Alle tips zijn welkom. Thanks!
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 17:10:29
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

10/08/2007 20:26:00
Quote Anchor link
Misschien gewoon niet de kolom IDTaal gebruiken in je query? Als je alle talen wilt hebben hoef je er niet op te controleren.

Elwin
 
DeZond

DeZond

10/08/2007 21:05:00
Quote Anchor link
Neenee, ik wil de keuze laten tussen "Alle talen kiezen" en een specifieke taal selecteren.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

11/08/2007 11:41:00
Quote Anchor link
Dan doe je een controle voor het draaien van je query:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$sql
= "SELECT * FROM tblArtiest WHERE IDGenre = colgenre ";
if($_POST['IDTaal'] != 0) $sql .= "AND IDTaal = coltaal "; // De waarde van 'alle talen' moet 0 zijn
$sql .= "ORDER BY Naam ASC";
?>


Elwin

[Edit: Typo]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Elwin - Fratsloos
 
DeZond

DeZond

27/08/2007 17:20:00
Quote Anchor link
Ik heb hier geprobeerd uit te zoeken, maar tevergeefs. Ik weet hoe ik bovenstaande "oplossing" kan integreren in m'n php code:

$colgenre_rsZoekopgenretaal = "-1";
if (isset($_GET['IDGenre'])) {
$colgenre_rsZoekopgenretaal = (get_magic_quotes_gpc()) ? $_GET['IDGenre'] : addslashes($_GET['IDGenre']);
}
$coltaal_rsZoekopgenretaal = "0";
if (isset($_GET['IDTaal'])) {
$coltaal_rsZoekopgenretaal = (get_magic_quotes_gpc()) ? $_GET['IDTaal'] : addslashes($_GET['IDTaal']);
}
mysql_select_db($############
$query_rsZoekopgenretaal = sprintf("SELECT * FROM tblArtiest WHERE IDGenre = %s AND IDTaal = %s ORDER BY Naam ASC", $colgenre_rsZoekopgenretaal,$coltaal_rsZoekopgenretaal);
$rsZoekopgenretaal = mysql_query($query_rsZoekopgenretaal, $###) or die(mysql_error());
$row_rsZoekopgenretaal = mysql_fetch_assoc($rsZoekopgenretaal);
$totalRows_rsZoekopgenretaal = mysql_num_rows($rsZoekopgenretaal);
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DeZond
 
Danny K

Danny K

27/08/2007 17:24:00
Quote Anchor link
Zet het even tussen code tags. Maakt het duidelijker voor andere mensen om het te lezen.
 
DeZond

DeZond

27/08/2007 19:04:00
Quote Anchor link
Excuseer! Hieronder dus een betere paste van de code; de code is gegenereerd door dreamweaver; zelf ben ik php-beginner.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$colgenre_rsZoekopgenretaal
= "-1";
if (isset($_GET['IDGenre'])) {
$colgenre_rsZoekopgenretaal = (get_magic_quotes_gpc()) ? $_GET['IDGenre'] : addslashes($_GET['IDGenre']);
}

$coltaal_rsZoekopgenretaal = "0";
if (isset($_GET['IDTaal'])) {
$coltaal_rsZoekopgenretaal = (get_magic_quotes_gpc()) ? $_GET['IDTaal'] : addslashes($_GET['IDTaal']);
}

mysql_select_db($database_##########
$query_rsZoekopgenretaal = sprintf("SELECT * FROM tblArtiest WHERE IDGenre = %s AND IDTaal = %s ORDER BY Naam ASC", $colgenre_rsZoekopgenretaal,$coltaal_rsZoekopgenretaal);
$rsZoekopgenretaal = mysql_query($query_rsZoekopgenretaal, $###") or die(mysql_error());
$row_rsZoekopgenretaal = mysql_fetch_assoc($rsZoekopgenretaal);
$totalRows_rsZoekopgenretaal = mysql_num_rows($rsZoekopgenretaal);
?>


Mijn vraag was hoe ik bovenstaande "oplossing" kan integreren zodanig ik via 2 keuzelijstformulieren in m'n database kan zoeken; met de mogelijkheid "Alle talen" te selecteren.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DeZond
 
DeZond

DeZond

28/08/2007 19:12:00
Quote Anchor link
Heeft er iemand een mogelijke tip ?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.