Abstract methodes door laten erven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

Front-end Developer - React - Data Driven

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een snelgroeiende organisatie die een data-driven inspectieapp op de markt hebben gebracht die nu al een aantal jaar door verschillende organisaties wereldwijd gebruikt wordt. Er zijn zo'n 6 mensen werkzaam bij dit bedrijf en ze zijn nu vooral op zoek naar een sterke front-end developer die wil gaan werken aan nieuwbouw applicaties en de uitbouw van de huidige applicaties. De reden dat ze zoeken is omdat er veel werk op komst is en ze hier de juiste capaciteit voor willen hebben. Er heerst hier een hele prettige sfeer waarin respect en eerlijke communicatie belangrijk is. Ook

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »
Johan K

Johan K

19/05/2010 09:43:16
Quote Anchor link
Ik heb een vraagje over het door laten erven van methodes in classes, en hoe ik dit eventueel mogelijk zou kunnen maken. Ik heb hier een paar dagen een topic voor geopend, er was alleen niet op gereageerd en nu is de context iets anders. Dus vandaag maar een nieuwe topic.

Dit is een voorbeeld van een classe hierarchy dat ik wil berijken.
Ik weet alleen niet of dit "professioneel" mogelijk is.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?php

abstract class Connection{
    abstract function error();
}


class FTP extends Connection{
    private $pError;

    function
error(){
        return $pError;
    }
}


interface iDatabase{
    function
query( $sql );
    // en nog een hele waslijst met standaard methodes.
}

abstract class Database extends Connection{
    abstract function error(); // Here, it shall error. Function must contain body, Noooh!
}

class MySQL extends Database implements iDatabase{
    function
error(){
        return mysql_error();
    }
    function
query( $sql ){
        return mysql_query( $sql );
    }
}


class MySQLi extends Database implements iDatabase{
    function
error(){
        return mysqli_error();
    }
    function
query( $sql ){
        return mysqli_query( $sql );
    }
}


class PostGreSQL extends Database implements iData //... etc

?>


Dit is alleen niet mogelijk omdat "Database" een body verwacht op de methode error.
Is er een mogelijkheid om dit wel te laten werken, zonder daarvoor nog een andere methode te maken en door te linken zoals "getError()",

Door personelijke onstandigheden heb ik momenteel thuis geen Internet, ik heb alleen de mogelijkheid om dit op een andere locatie te doen, dus verwacht niet per direct antwoord.

Alvast bedankt.
Gewijzigd op 19/05/2010 10:24:12 door Johan K
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 04:30:25
 
Jelmer -

Jelmer -

19/05/2010 10:10:56
Quote Anchor link
Mijn PHP (5.3.nogwat) geeft een iets duidelijkere foutmelding: PHP Fatal error: Can't inherit abstract function Connection::error() (previously declared abstract in Database). En inderdaad, wanneer ik Connection::error weglaat dan gaat het goed. Die eis dat alle classes die Database extenden een method genaamd error() moeten hebben zit al in Connection. En die eis kan je niet overschrijven.
 
Johan K

Johan K

19/05/2010 10:22:31
Quote Anchor link
Ik heb een van de nieuwste PHP versies, 6.0.#, stom dat ik dat er niet had bij vermeld.
Grappig dat je dit ook even heb uitgetest, heb deze code met de losse hand geschreven. Had wel een syntax errortje verwacht.

Ik begrijp deze error wel, ik moet een body "{}" op de error methode in classe Database declareren, maar dan kan de methode niet overschreven worden, toch? Ik had namelijk wel iets gelezen over de final keyword.
Ik begin de laatste tijd echt in te zien hoe handig het verlengen van een classe is, dus ik weet er nog niet alle "tricks".

En bedankt voor je snelle reactie, ik ga het thuis even proberen want ik had niet verwacht dat hij geen error zou geven als hij gedeclareerd is in de kinderen van Database.

Misschien nog iets, bestond of bestaat er nog ergens een optie in PHP zoiets als "required"?
Dus dat deze classes eventueel worden geladen standaard met __autoload, voordat ze daadwerkelijk gebruikt worden.
Zou handig zijn voor error handeling classes, met set_*_handler(array( 'class', 'static method' ) );

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php class FooBar requires Foo, Bar extends MehBar implements iBar{} ?>
Gewijzigd op 19/05/2010 10:38:53 door Johan K
 
Jelmer -

Jelmer -

19/05/2010 10:37:15
Quote Anchor link
Database extends Connection, en daarmee erft hij ook de eisen van Connection, namelijk dat er een method error() moet zijn. Normaal gesproken moet de class Database daaraan voldoen, maar Database is ook abstract. PHP weet dan dat Database nooit een instantie kan worden, en daarom hoeft het niet direct alle eisen van Connection waar te maken. Alleen een class die daadwerkelijk een instantie kan worden, de uiteindelijke classes zoals PgSQL, moeten dus voldoen aan alle eisen van de bovenliggende classes in die hiërarchie.

Als Database abstract is, hoef je de method niet te voorzien van een body. (mits je er het abstract keyword voor zet) Maar een class die Database extends, PgSQL bijv, en die niet abstract is, moet wel aan alle eisen voldoen. En die moet dus wel een method error met een body hebben.

PS: Gebruik je PHP 6, of gewoon de laatste build van PHP's trunk? Want PHP 6 zelf is op het moment niet in ontwikkeling. Volgens mij is de trunk tegenwoordig weer gebaseerd op PHP 5.3.
 
Johan K

Johan K

19/05/2010 10:44:16
Quote Anchor link
Heel erg bedankt voor de verduidelijking, helpt erg.
En persoonlijk weet ik niet precies wat voor build het is, thuis heb ik geen Internet, dus ik had aan een vriend van mij gevraagd of hij het even op een jumpdrive kon zetten, en simpelweg gewoon geinstalleerd. Hij zei dat het versie 6 was, dus daarop vertrouwde ik op.

Ik zal wel voor je kijken, maar daar kan ik vandaag geen antwoord op geven.
Gewijzigd op 19/05/2010 10:47:48 door Johan K
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

19/05/2010 10:53:45
Quote Anchor link
Enkel ter informatie:
Op dit moment is er nog geen beslissing gemaakt over de volgende versie van PHP. Het kan 5.4 zijn, 6.0 maar ook 7.0. Heeft onder andere te maken met Unicode support wat een beetje drama is geworden binnen het ontwikkelteam.
Waarschijnlijk heb je dus gewoon een snapshot van de trunk.

Deze informatie weet ik via de internals list van PHP. Heb dus niks met de ontwikkeling ervan te maken :)

Verder ontopic:
Je implement overal iDatabase, maar voor zover ik nu zie is het logischer om de abstracte class iDatabase te laten implementeren.

Over het 'final' keyword. Als je een class maakt, met een final method, kan je bij een extend van die class, die specifieke method niet overrulen. Je kan ook een complete class dus final maken, zodat van die class geen extend gemaakt kan worden,
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.