Achternaam netter maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op de functionele aspecten, zodat

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als .NET Software Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als .NET Software Developer en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een grote, internationale

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »
Rogier Burton

Rogier Burton

23/09/2012 12:20:05
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb één invoerveld waar een klant zijn/haar achternaam invult. Ik wil per sé niet gebruik maken van een apart invoerveld voor tussenvoegsels. Nu heb ik een array met bestaande tussenvoegsels en wil ik eigenlijk dat alle woorden ucfirst worden, behalve diegene die in de array voorkomen. Heel simpel eigenlijk, maar ik kom er niet uit!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$surnameprefixes = array("af","aan","bij","de","den","der","d'","het","'t","in","onder","op","over","'s","'t","te","ten","ter","tot","uit","uijt","van","vanden","ver","voor","En combinaties:","aan de","aan den","aan der","aan het","aan 't","bij de","bij den","bij het","bij 't","boven d'","de die","de die le","de l'","de la","de las","de le","de van der","","in de","in den","in der","in het","in 't","onder de","onder den","onder het","onder 't","over de","over den","over het","over 't","op de","op den","op der","op gen","op het","op 't","op ten","van de","van de l'","van den","van der","van gen","van het","van la","van 't","van ter","van van de","uit de","uit den","uit het","uit 't","uit te de ","uit ten","uijt de","uijt den","uijt het","uijt 't","uijt te de ","uijt ten","voor de","voor den","voor in 't");

$surname = 'van den berg'; //moet worden: van den Berg
$surname = 'van lenderen tot someren'; //moet worden: van Lenderen tot Someren


Iemand een idee hoe dit te doen?
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 14:54:43
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

23/09/2012 12:31:41
Quote Anchor link
Het zal vast wel kunnen met een regex (ik ben er niet heel erg in thuis),
Maar ik zou $surname splitten bij elke spatie en dan op woorden controleren en vervolgens weer 1 string ervan maken (met ucfirst)
 
Write Down

Write Down

23/09/2012 12:38:49
Quote Anchor link
Waarom het je zelf moeilijk maken... Ik zou echt wel gaan voor een apart veld. Met een beetje CSS code, kan je er voor zorgen dat het lijkt dat je maar één veld gebruikt. Lijkt me efficiënter & makkelijker.
 
Rogier Burton

Rogier Burton

23/09/2012 12:42:48
Quote Anchor link
Write Down op 23/09/2012 12:38:49:
Waarom het je zelf moeilijk maken... Ik zou echt wel gaan voor een apart veld. Met een beetje CSS code, kan je er voor zorgen dat het lijkt dat je maar één veld gebruikt. Lijkt me efficiënter & makkelijker.

Het gaat hier om de registratie bij een webshop. De klant moet al redelijk veel gegevens invullen en met oog op usability wil ik het simpel houden door tussenvoegsel en achternaam in één veld te laten. Ik kies dus voor het gemak van de klant, en niet voor het gemak van mijzelf :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/09/2012 13:49:10
Quote Anchor link
Ten eerste vraag ik me af of jij ALLE combinaties op voorhand kunt afvangen? Volgens mij niet. Daarnaast moet je goed opletten want er zullen ongetwijfeld mensen zijn die bijv. Uit heten, bijv. Rogier Uit. Je wil niet dat er dan komt te staan Rogier uit.

Is het niet handiger om zoiets te doen als dit:
Bestaat de naam uit 2 woorden, dan allebei met een hoofdletter. Bestaat de naam uit meer dan 2 woorden dan alleen het eerste en laatste woord met hoofdletter.

Anyhow, je streven is nobel, maar ik denk dat je het in de praktijk nooit 100% waterdicht zal krijgen.

De beste manier is denk ik dan toch met 3 invoervelden werken.

"De klant moet al redelijk veel gegevens invullen en met oog op usability wil ik het simpel houden door tussenvoegsel en achternaam in één veld te laten."

Dan zal het voor die 2 extra velden toch ook niet meer uitmaken hè ;-)

Misschien eens kijken of je in die andere gegevens iets kunt weghalen? Beperk je tot het essentiële: naam, factuuradres, afleveradres, e-mailadres, tel.nr.
Gewijzigd op 23/09/2012 13:50:51 door Ozzie PHP
 
Write Down

Write Down

23/09/2012 14:00:39
Quote Anchor link
Rogier Burton op 23/09/2012 12:42:48:
Write Down op 23/09/2012 12:38:49:
Waarom het je zelf moeilijk maken... Ik zou echt wel gaan voor een apart veld. Met een beetje CSS code, kan je er voor zorgen dat het lijkt dat je maar één veld gebruikt. Lijkt me efficiënter & makkelijker.

Het gaat hier om de registratie bij een webshop. De klant moet al redelijk veel gegevens invullen en met oog op usability wil ik het simpel houden door tussenvoegsel en achternaam in één veld te laten. Ik kies dus voor het gemak van de klant, en niet voor het gemak van mijzelf :)


Dat ene veldje zal het voor de klant ook niet rampzalig maken...
 
Wouter J

Wouter J

23/09/2012 14:32:58
Quote Anchor link
Je gaat er nu vanuit dat tussenvoegsels met kleine letters moeten? Dat is helemaal niet altijd zo:

Jan van Slooten
J. van Slooten
graaf van Slooten
Meneer Van Slooten
Ds. Van Slooten

Alleen als het vooraf wordt gegaan door een naam of voorletter(s) moet het tussenvoegsel met een kleine letters, in elk ander geval met hoofdletters. En de d' of 't moeten altijd met kleine letters...

Kortom: Je kan het systeem hoe je die nu wilt nooit waterdicht maken.
Gewijzigd op 23/09/2012 14:33:36 door Wouter J
 
Eddy E

Eddy E

23/09/2012 14:47:44
Quote Anchor link
Ik ken iemand (jongen, 13 jaar inmiddels) die heette van zichzelf Hendrik Dockters-Van Leeuwen (dus niet dokter van het plaatjes Leeuwen!).

Als hij gaat trouwen met (bijvoorbeeld met Marietje Van den Berg), dan gaat die Marietje dus officieel Marietje Dockters-Van Leeuwen Van den Berg heten.
Knappe regex daarvoor. Want haar achternaam is dus Dockters-Van Leeuwen Van den Berg. Met 5 hoofdletters daarin!

Kortom: leuk idee, maar laat wat de mensen invoeren gewoon staan.
Tenzij het 1 woord is: dan mag je ucfirst() eroverheen gooien.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.