Adwords in Google Maps?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ed van Papenrecht

Ed van Papenrecht

12/10/2011 16:47:28
Quote Anchor link
Hoi Iedereen,

Ik zit met een vraag, waar een van jullie wellicht een antwoord op heeft. Of er iets van heeft vernomen.

Op onze nieuwe website willen we route kaarten etc laten zien ( bijvoorbeeld google maps)

Een bedrijf dat soortgelijke diensten als google maps tegen betaling aan biedt vertelde mij dat google in zeer korte tijd adwords in de gratis versie van de google map api gaat vertonen. Iets wat natuurlijk niet kan op een corperate website ( stel dat er op je website reclame van de concurrent komt)

Hij gaf als voorbeeld: http://www.funda.nl/koop/kaart/#/hilversum/

Is er iemand die kan bevestigen of dit echt zo is, ik denk namelijk dat dit een verkooptruc is om te kiezen voor hun product ipv google maps.

Ik twijfel dus of ik in moet gaan op hun diensten of moet gokken op dat google geen advertenties gaat tonen in google maps.

Bedankt alvast!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 13:31:56
 
Ed van Papenrecht

Ed van Papenrecht

28/10/2011 16:32:03
Quote Anchor link
Heeft niemand een idee? Anders kan deze weer op slot..:)
 
Aad B

Aad B

28/10/2011 19:20:27
Quote Anchor link
Je loopt bij gratis diensten altijd risico's. Er kan reclame op verschijnen, het kan zomaar opeens korte of lange tijd niet beschikbaar zijn. Google kan opeens besluiten dat alle keys vernieuwd moeten worden en dan bij jij net met vakantie. Google kan het interface of de presentatie opeens helemaal omgooien enz enz.
 
Ed van Papenrecht

Ed van Papenrecht

01/11/2011 08:43:38
Quote Anchor link
Klopt, lees nu dat ze vanaf 1 januari ee vergoeding vragen voorp ageviews > 25.000 per dag...Als wij hier aan komen zijn we blij, maar dit is misschien wel al een stap richting betalen voor Google of misschien adwords in google maps.... Toch maar gekozen voor routenet
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

01/11/2011 09:40:04
Quote Anchor link
Over reclame op google maps weet ik niet. Wel weet ik dat groot verbruikers binnekort fors moeten gaan betalen. Zoals ED al noemt is er een limiet van 25.000 hits per dag. Na dit limiet moet er voor elke 1000 hits 4 dollar betaald gaan worden.

Naar mijn idee kan je dit makkelijk weer terug verdienen door adwords op je site te zetten. Het is heel vervelend, maar aan de andere kant; we kunnen niet van google verwachten dit gratis te houden. Het is gewoon een uitstekende dienst, en ik zou het niet meer dan terecht vinden om deze bedragen te betalen. Daarnaast: een limiet van 25.000 ga je niet over heen zonder dat je ook een opbrengst hebt met de site.

Bron: Grootgebruikers Google Maps moeten gaan betalen - Nu.nl (31 oktober 2011)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.