Afbeeldingen opslaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »
Brian Valenburg

Brian Valenburg

01/06/2010 13:54:44
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik ben met een reserveringssysteem bezig en nu heb je allemaal verschillende bedrijven die kamers kunnen aanmaken voor hun eigen bedrijf.

Voor iedere kamer kunnen foto's worden geupload. Wat is nu de beste manier om dit op te slaan?

Mapje aanmaken met chmod777 en daar alles in opslaan? Het nadeel hiervan is, is dat alle foto's in één map staan. Dat lijkt me niet erg handig.

Zijn hier andere opties voor om dit te doen? Hoe doet Hyves dit bijvoorbeeld en is dat handig om na te maken of is een ander systeem aan te raden?
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 15:48:07
 
Joren de Wit

Joren de Wit

01/06/2010 14:17:05
Quote Anchor link
De foto's kun je prima allemaal in 1 map opslaan. Sla vervolgens de bestandsnaam van de foto op in de database, gekoppeld aan het bijbehorende bedrijf.
 
Brian Valenburg

Brian Valenburg

01/06/2010 14:43:39
Quote Anchor link
Zijn mapjes per bedrijf ook een goed idee om het toch wat iets overzichtelijk te houden?
 

01/06/2010 15:25:22
Quote Anchor link
Dat kan ook ja, ik zou wel een zelf gegenereerde id ofzo doen dan, want soms hebben bedrijven tekens in hun namen staan die of gewoon niet in een bestandsnaam kan of die je er liever niet in wilt hebben.
 
Steff   an

Steff an

01/06/2010 15:38:29
Quote Anchor link
Ik zou sowieso de naam aanpassen of wat aan de naam toevoegen, zodat je niet in de knoei komt met bestanden die dezelfde naam hebben.
 
Justin S

Justin S

01/06/2010 15:45:16
Quote Anchor link
Wat ik deed bij mijn reserveringssysteem is zodra een bedrijf een kamer "aanmaakt", dan ook direct een mapje aanmaken met de ID die de kamer heeft in de database. Dan alle foto;s die er voor die kamer worden aangemaakt kregen de standaard benaming image_***.jpg, en dan liet ik deze automatisch doornummeren. Dus image_001.jpg, image_002.jpg. Dan krijg je een makkelijk te overzien en zo kan je ook bijvoorbeeld als een kamer verwijderd wordt, het bijbehorende mapje met foto's verwijderen (of op non actief zetten), zodat het je server een beetje schoon houdt :-)!
 

01/06/2010 15:51:12
Quote Anchor link
Zo'n naam als image_*.jpg zou ik niet doen, ik zou écht unieke namen doen. Stel er gaat wat mis, of je moet de bestanden verhuizen, dan heb je allemaal bestanden met dezelfde naam.
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

01/06/2010 15:53:22
Quote Anchor link
even voor de duidelijkheid:
Een groot aantal bestanden heeft meerdere nadelen:
- Op de shell kan je bepaalde commando's niet meer goed uitvoeren (argument list to long)
- Met FTP een lijst van bestanden inladen duurt enorm lang
- Zoeken door een map is ook trager dan mappen met 2 of 3 bestanden

daarbij heb je aan alleen id genoeg, verder zou ik er geen namen in doen (is niet nodig en levert alleen maar problemen op)
 
Justin S

Justin S

01/06/2010 15:59:22
Quote Anchor link
Karl Karl op 01/06/2010 15:51:12:
Zo'n naam als image_*.jpg zou ik niet doen, ik zou écht unieke namen doen. Stel er gaat wat mis, of je moet de bestanden verhuizen, dan heb je allemaal bestanden met dezelfde naam.


Maar als je daarin de goede mappenstructuur hebt maakt dat toch niet uit: voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
-Images
--hotel_x
--- kamer_01
---- image_01.jpg
---- image_02.jpg

--- kamer_02
----image_01.jpg
----image_02.jpg

--hotel_y
---kamer_vissen
----image_01.jpg

---kamer_suite_abraham
---- image_01.jpg
---- image_02.jpg


Dan zijn de namen van de kamers toch leidend, en niet die van de image.
Ik vond het persoonlijk erg irritant dat je dan images in je database hebt staan omdat
de gebruiker spaties in de bestandsnaam heeft die dan in je database staan als:
plaatje%20van%20hotel%20001.jpg, en dan kan je natuurlijk die spaties wel weer trimmen
maar dan krijg je ook niet echt handige namen: plaatjevanhotel0001.jpg bijvoorbeeld.
Daarom heb ik voor die opzet gekozen.
Gewijzigd op 01/06/2010 16:01:14 door Justin S
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

01/06/2010 16:09:09
Quote Anchor link
waarom niet gewoon [id_van_plaatje].jpg ?

zelf deed ik t nog anders.. ik had de namen van de afbeeldingen gecodeerd met md5. De mappen maakte ik aan aan de hand van de eerste letters van de bestandsnaam. Dan had ik de volgende structuur:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
images
|- a
|  |-a
|  | |- aadfg983q4raf2329083qfw4g34.jpg
|  |-b
|    |- abasfwe43qfj3409pf9fqp8j93f.jpg
|    |- ab23423awgwe4j09a43gpoj4g23.jpg
|- f
   |-a
     |- faewoiqtjwpoefwaoejfpoiewjg.jpg


Zo krijg je nooit meer dan 16 mappen (md5 gaat niet verder dan de f). Een afbeelding terug zoeken doe je toch niet (waarom zou je?), dus mooie namen hebben toch geen zin.
Gewijzigd op 01/06/2010 16:09:47 door Terence Hersbach
 
Justin S

Justin S

01/06/2010 16:14:08
Quote Anchor link
Ja dat kan ook :-)! Maar het ging meer om het feit dat mappen + hernoemen van het plaatje wél zin hebben
in reactie op wat Karl Karl zei. Dus de methode is hetzelfde alleen de uitvoering iets anders.
 
Justin S

Justin S

01/06/2010 16:14:08
Quote Anchor link
Dat was een keer teveel op de reageerknop...
Gewijzigd op 01/06/2010 16:14:35 door Justin S
 
Brian Valenburg

Brian Valenburg

01/06/2010 18:31:21
Quote Anchor link
Bedankt voor alle antwoorden. MD5 is geen optie. Al hoe wel we nu nog niets met SEO doen, moet dat in de toekomst wel te doen zijn.

Ik ga denk ik mapjes met de id nummers van klanten aanmaken met als bestandsnamen:

id-naam-van-kamer.jpg met een regex die alleen nummers en cijfers filtert.

Of ik kan het wel als MD5 opslaan, dan vervolgens via .htaccess een redirect maken van
domeinnaam.nl/img/hotel/naam-van-hotel/naam-van-kamer.jpg die gekoppeld wordt aan:
domeinnaam.nl/img/id-hotel/id-kamer/md5hash.jpg d.m.v. een database koppeling..

Ik weet het echt niet haha..
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

01/06/2010 18:55:36
Quote Anchor link
Brian Valenburg op 01/06/2010 18:31:21:
Bedankt voor alle antwoorden. MD5 is geen optie. Al hoe wel we nu nog niets met SEO doen, moet dat in de toekomst wel te doen zijn.

Ik ga denk ik mapjes met de id nummers van klanten aanmaken met als bestandsnamen:

id-naam-van-kamer.jpg met een regex die alleen nummers en cijfers filtert.

Of ik kan het wel als MD5 opslaan, dan vervolgens via .htaccess een redirect maken van
domeinnaam.nl/img/hotel/naam-van-hotel/naam-van-kamer.jpg die gekoppeld wordt aan:
domeinnaam.nl/img/id-hotel/id-kamer/md5hash.jpg d.m.v. een database koppeling..

Ik weet het echt niet haha..

Je kan natuurlijk dmv mod rewrite alles doen wat je wilt!
 

01/06/2010 22:14:33
Quote Anchor link
Terence Hersbach op 01/06/2010 16:09:09:
waarom niet gewoon [id_van_plaatje].jpg ?


Op die manier bedoel ik ook.
Justin Streuper op 01/06/2010 16:14:08:
Ja dat kan ook :-)! Maar het ging meer om het feit dat mappen + hernoemen van het plaatje wél zin hebben
in reactie op wat Karl Karl zei. Dus de methode is hetzelfde alleen de uitvoering iets anders.


Ik zou wel de plaatjes hernoemen, maar dus naar een aparte id, niet naar image_001.jpg, image_002.jpg enzovoort.
 
Piet Verhagen

Piet Verhagen

01/06/2010 23:41:45
Quote Anchor link
Ik heb bij onze webshop tot op heden nog gewoon alle afbeeldingen(+-4000) in 1 map. In verleden wel al meerdere malen overwogen om ze te verdelen in mappen, maar tot op heden nog niet gedaan. Is namelijk eigen best wel veel extra geneuzel je in PHP code om dan vervolgens alles weer in goede banen te lijden... En ik doen idd ook met regexp alles wat anders is dan normale letters / cijfers eruit filteren en cijfer achtervoegen als bestandsnaam al bestaat.
Gewijzigd op 01/06/2010 23:43:39 door Piet Verhagen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.