BAD GATEWAY meldingen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Als Front-end developer werken aan apps voor het o

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Front end developer binnen het onderwijs

Functie Het doel van dit team is om te zorgen dat de studenten altijd op de hoogte zijn van relevante informatie en de mogelijkheid hebben om online vragen te stellen. Hiervoor hebben ze een portal ontwikkeld. De app is echt een greenfield project met een eigen inrichting middels cloud. De ontwikkeling wordt gedaan door gebruik te maken van oa. Javascript, React, CSS, Next.js, GraphQL in een Azure Cloud omgeving. Daarnaast gebruiken ze tooling als Figma, storybook, Jest en Github. De complexiteit in deze rol zit hem in het feit dat data uit verschillende bronsystemen komt waarbij er zowel gekoppeld wordt

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

.Net Ontwikkelaar

Dit ga je doen Het ontwerpen en ontwikkelen van software voor klanten; Het bijdragen van kennis en ervaring; Het integreren van van de software en afstemmen met klanten; Het functioneel testen van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij momenteel op zoek naar een .Net Developer die wilt werken aan software die draait op machines wereldwijd. De organisatie produceert software voor applicaties die gebruikt worden in verschillende branches. De software wordt geleverd aan fabrikanten van verschillende robotica en machines. Als .Net ontwikkelaar ben je intern onderdeel van het team wat de applicatie omgevingen ontwikkeld en

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Automotive Angular

Functie Als Senior Front end developer kom je te werken in een team van 11 developers. 9 van de 11 focussen zich op back end, welke is geschreven in Java, en 2 op de front end waarbij er gebruik wordt gemaakt van Typescript en Angular. De focus in deze rol ligt op 2 aspecten; doorontwikkeling van de eigen tooling en gebruik van de tooling t.b.v. klantprojecten. Momenteel zijn ze in de afrondende fase van een project waarbij ze het gehele verkoopproces van nieuwe auto’s anders ingeregeld hebben voor een grote dealer in Nederland. Waarbij Auto’s normaliter pas verkocht werden in

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 3 ... 5 6 7 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/01/2016 23:08:00
Quote Anchor link
In navolging van dit topic stel ik voor om wanneer je een "Bad gateway" scherm te zien krijgt dit hieronder te melden zodat er een duidelijk overzicht ontstaat. Bas (de eigenaar van dit forum) kan dan aan de hand daarvan actie ondernemen.

Graag melden: datum, tijdstip en URL

Voorbeeld:

27-01-2016 23:00 www.phphulp.nl


Alvast bedankt voor de medewerking!
 
PHP hulp

PHP hulp

02/06/2024 01:21:00
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2016 01:08:05
Quote Anchor link
28-01-2016 01:07 www.phphulp.nl
 
B a s
Beheerder

B a s

28/01/2016 10:06:18
Quote Anchor link
Wil iedereen die hierop reageert ook even zijn IP adres via een PM aan mij sturen? Dan kan ik dit makkelijker vinden in de logs.

Edit door Ariën
Zie ook: http://www.watismijnip.nl/ om je IP-adres te kunnen achterhalen.
Gewijzigd op 28/01/2016 14:46:20 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/01/2016 12:29:09
Quote Anchor link
@Bas, die informatie heb je toch al in principe? Of houd je dat niet bij in je ledeninformatie?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2016 13:39:34
Quote Anchor link
In de ledenadministratie staat niet aangegeven wanneer iemand een 'Gateway error' kreeg, en ip-adressen bij de gegeven tijden opzoeken, kan best tijdrovend zijn, lijkt me.

Dus gewoon even per PM sturen, tenzij Bas anders aangeeft.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/01/2016 14:09:49
Quote Anchor link
Zucht.

Even in Jip en Janneke taal.

Hennie maakt hier een melding van een Bad Gateway error.

Vervolgens snor je het IP op van Hennie in de ledenadministratie, als er zoiets wordt bijgehouden, waar ik naar informeerde.

Daarna gebruik je dit IP-adres om te spitten in je log.

Effort much? Het aantal stappen lijkt mij hetzelfde? Of je leest een additionele PM, of je voert een query uit. Vraag is wel of dit kan (of je die informatie uberhaupt hebt). Vandaar, nogmaals, mijn vraag.

Ik zie niet helemaal waarom we alle informatie op een zilveren dienblad aan moeten leveren als je deze met vergelijkbare moeite zelf op kan zoeken. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je deze informatie simpelweg niet hebt. Maar dan vraag ik mij wel af wat voor administratie je dan (wel) voert.

Wederom lijkt de crew van phphulp zich niet te realiseren dat inzage bijdraagt aan het begrip. Geef je geen inzage, reken dan ook niet op begrip. Daarom vraag ik naar het waarom van dingen, zodat ik de beweegredenen van acties kan begrijpen.
Gewijzigd op 28/01/2016 14:24:04 door Thomas van den Heuvel
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/01/2016 14:42:29
Quote Anchor link
Ik heb geen zin om dit topic in een discussie te laten verzanden, maar een gebruiker kan meerdere IP's hebben. Denk aan werk, thuis, school. Je moet een query bedenken om dit op te kunnen halen, eventueel een interface schrijven.
Het wordt hier gewoon vriendelijk gevraagd, dus als die informatie geleverd kan worden... graag. Als iemand het echt niet weet, dan lijkt een melding in dit topic alleen ook voldoende.

Bas heeft liever deze keuze, en het is aan hem om eventueel anders te besluiten. Een discussie op deze plek vind ik het niet waard. Dus gaarne hier alleen de data noemen. Dan komen we vanzelf wel bij een oplossing.
Gewijzigd op 28/01/2016 14:45:16 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/01/2016 14:55:03
Quote Anchor link
Okay, het kwam mij alleen over als een luie oplossing.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/01/2016 00:30:19
Quote Anchor link
29-01-16 00:28 www.phphulp.nl, zelfde ip als vorige melding.

29-01-16 00:30 http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/bad-gateway-meldingen/99377/1/#715276

29-01-16 00:34 & 00:35 http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/bad-gateway-meldingen/99377/last/
Gewijzigd op 29/01/2016 00:35:43 door - Ariën -
 
Yoop Overmaat

Yoop Overmaat

29/01/2016 06:41:50
Quote Anchor link
Het komt de laatste tijd vaker voor, zal het als ik weer tegen kom wel melden.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

29/01/2016 13:23:58
Quote Anchor link
Het komt vaker voor, en meestal begint het voor mij vlak na 12 uur 's nachts, alsof er bijvoorbeeld een lopende backup in de weg zit.
 
Ivo P

Ivo P

29/01/2016 13:55:52
Quote Anchor link
Staan deze errors niet gewoon in de Apache logs dan?

Met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
grep 503 delogfile.log


moet je daar toch een overzicht van kunnen maken?
 
Willem vp

Willem vp

30/01/2016 00:41:19
Quote Anchor link
2016-01-30 00:38 http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/probleem-met-htmlentities-in-php-56/98932/last/

2016-01-30 00:55 http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/bad-gateway-meldingen/99377/1/#715306
(2x achter elkaar, en daarna nog een keer toen ik dit bericht wilde wijzigen.)

Toevoeging op 30/01/2016 00:44:53:

Ivo P op 29/01/2016 13:55:52:
Staan deze errors niet gewoon in de Apache logs dan?

Lijkt me niet, want het zijn Nginx-meldingen. ;-)
Gewijzigd op 30/01/2016 00:57:48 door Willem vp
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/01/2016 01:05:27
Quote Anchor link
Willem vp op 30/01/2016 00:41:19:
Ivo P op 29/01/2016 13:55:52:
Staan deze errors niet gewoon in de Apache logs dan?

Lijkt me niet, want het zijn Nginx-meldingen. ;-)

Met ook nog een apache backend, want af en toe komen er ook apache meldingen naar boven

2016-01-30 01:03 http://www.phphulp.nl
2016-01-30 01:03 http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/bad-gateway-meldingen/99377/last/



Toevoeging op 30/01/2016 01:25:09:

2016-01-30 01:23 http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/warning-invalid-argument-supplied-for-foreach/
2016-01-30 01:24 http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/bad-gateway-meldingen/99377/last/ (3 keer achter elkaar)
 
Willem vp

Willem vp

30/01/2016 02:11:52
Quote Anchor link
> Met ook nog een apache backend, want af en toe komen er ook apache meldingen naar boven

Jup, maar dat zullen dan waarschijnlijk geen bad gateway-meldingen zijn.

Overigens kreeg ik bij mijn laatste refresh van deze pagina geen foutmelding, maar mis ik van bijna iedereen het avatar-plaatje.

Edit:
en bij het submitten van mijn bericht kreeg ik wel weer een bad gateway.

2016-01-30 02:11 http://www.phphulp.nl/forum/reply/99377/
Gewijzigd op 30/01/2016 02:13:51 door Willem vp
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/01/2016 09:07:35
Quote Anchor link
Willem vp op 30/01/2016 02:11:52:
Overigens kreeg ik bij mijn laatste refresh van deze pagina geen foutmelding, maar mis ik van bijna iedereen het avatar-plaatje.

Dat zal hoogstvermoedelijk ook een gateway-error zijn bij nét deze request.

Gisteravond om 0:10 en 0:12 had ik ze ook op www.phphulp.nl
 
Ivo P

Ivo P

30/01/2016 15:36:55
Quote Anchor link
Willem vp op 30/01/2016 00:41:19:
Ivo P op 29/01/2016 13:55:52:
Staan deze errors niet gewoon in de Apache logs dan?

Lijkt me niet, want het zijn Nginx-meldingen. ;-)


Duh, dat mag je dan lezen als "de logs van de webserver". Lijkt me sterk dat Nginx geen logfiles heeft.

Wel zie je bij het googelen op 503 meldingen topics langskomen waarbij een verbinding met een proxy de problemen oplevert.
En een combinatie van Nginx en Apache wordt wel gebruikt in een proxy toepassing. Daarbij zorgt de ene server voor de statische content en de andere voor de dynamische.
Bijvoorbeeld de snelle Nginx doet alle statische afbeeldingen, js, css etc, en die besteedt dan weer de php-scripts uit aan Apache.

Gaat die verbinding fout, dan zou dat wel eens een 503 fout kunnen opleveren.
Vraag is, of een site als phphulp een dergelijke setup nodig zou hebben.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

31/01/2016 00:37:33
Quote Anchor link
2016-01-31 00:35 http://www.phphulp.nl - een aantal keren achter elkaar 503 uit Apache, gevolgd door 502 uit Nginx
 
- SanThe -

- SanThe -

31/01/2016 00:37:35
Quote Anchor link
Zojuist weer een paar Bad Gateway's tussen 00:15 en 00:36 op 31-01-2016
En nu weer twee keer een nieuwe melding:

Service Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Apache Server at www.phphulp.nl Port 80
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/01/2016 00:53:09
Quote Anchor link
Zojuist ook weer een Bad Gateway op http://www.phphulp.nl/

@Bas Kreleger en/of iemand anders van de crew

Ik neem aan dat er nu inmiddels genoeg meldingen zijn gedaan om het probleem voldoende inzichtelijk te krijgen?
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

31/01/2016 00:55:21
Quote Anchor link
Zou ik ook hopen. Zelfs zonder de logs te zien zie ik een overduidelijk patroon ontstaan.
 

Pagina: 1 2 3 ... 5 6 7 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.