Copyright-code verbetering?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/08/2022 16:19:28
Quote Anchor link
Ik kwam deze code tegen waarmee je bij copy/pasteacties boven de 30 tekens een extra tekst mee kan geven aan de copy-paste, met bijvoorbeeld een copyright tekst. Erg handig, vriendelijk en niet hinderlijk.

Maar ik vraag mij af of dit nog netter kan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
$("body").bind('copy', function (e) {
    var body_element = document.getElementsByTagName('body')[0];
    var selection = window.getSelection();

    //if the selection is short let's not annoy our users
    if (("" + selection).length < 30) return;

    //create a div outside of the visible area
    var newdiv = document.createElement('div');
    newdiv.style.position = 'absolute';
    newdiv.style.left = '-99999px';
    body_element.appendChild(newdiv);
    newdiv.appendChild(selection.getRangeAt(0).cloneContents());

    //we need a < pre> tag workaround
    //otherwise the text inside "pre" loses all the line breaks!
    
    if (selection.getRangeAt(0).commonAncestorContainer.nodeName == "PRE") {}

    newdiv.innerHTML += "

Lees hier meer: <a href='"
        + document.location.href + "'>"
        + document.location.href + "</a> Copyright: Bladiebla.nl";

    selection.selectAllChildren(newdiv);
    window.setTimeout(function () { body_element.removeChild(newdiv); }, 200);
});
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 22:03:29
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2022 00:33:46
Quote Anchor link
Persoonlijk vind ik het vrij irritant om ongevraagd iets toegevoegd te krijgen aan een tekst. Er is een tijd geweest dat ook hier op PHPhulp wanneer je iets kopieerde er ineens een tekst bij kwam te staan. Super irritant. Stel, ik wil bijvoorbeeld iets wat jij zegt in jouw reactie in mijn eigen reactie herhalen. Komt er ineens een lap ongevraagde tekst bij te staan. Persoonlijk denk ik dat je mensen niet ongevraagd moet 'opzadelen' met dit soort dingen. Misschien zal 1 op de 10 het handig vinden, maar de overige 9 zullen zich waarschijnlijk eraan ergeren. Het is ook een beetje ouderwets, internet van 2005, toen waren dat soort dingen 'cool'. Nu niet meer :-)

>> Maar ik vraag mij af of dit nog netter kan? --- Deze tekst werd gekopieerd en geplakt via www.phphulp.nl. © phphulp.nl 2022 --- Ook een tekst met automatische copyrightmelding kopiëren en plakken? Ga naar www.phphulp.nl en beleef het avontuur. ---

Mijn advies is ... niet doen, het is irritant ;-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2022 01:43:19
Quote Anchor link
Er is een groot verschil of het om een forum gaat waarbij het auteursrecht van de berichten bij de gebruiker zelf ligt, en een nieuwssite die nieuws publiceert. Het gaat erom dat er meteen bronvermelding bij staat.

Ik kan mij herinneren dat het ook op PHPhulp toegepast werd, en dat er veel klachten over kwamen. Ik geloof dat de oorzaak toen bij een externe add-on lag. Iets met ShareIt of iets dergelijks waarmee je inhoud kon delen met sociale media. Die ontwikkelaars hadden die functie toen zomaar (zonder overleg) toegevoegd.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2022 01:55:32
Quote Anchor link
>> Er is een groot verschil of het om een forum gaat waarbij het auteursrecht van de berichten bij de gebruiker zelf ligt, en een nieuwssite die nieuws publiceert.

Ja, maar dan zou ik het ook echt als functie aanbieden. Via een knopje 'Kopieer bericht'. Dan valt er (bij een nieuwssite) iets voor te zeggen. Echter zou ik het niet doen als iemand handmatig kopieert (door tekst te selecteren). Als je op dat moment zomaar ongevraagd iets toevoegt aan de geselecteerde en gekopieerde tekst, bewerkstellig je onverwachts gedrag (hé, dit had ik helemaal niet gekopieerd!). En onverwachts gedrag wil je juist voorkomen op je website.

Als jij in een auto zit en je drukt op de claxon, wil je een 'toet'-geluid horen. Je wil niet dat gelijktijdig ook je gevarenlichten gaan branden en je rem automatisch wordt geactiveerd. Misschien vond de ontwikkelaar van die 'feature' dat wel een goed idee en was het goed bedoeld, maar jij zit daar niet op te wachten. Drukken op de claxon = toet! En zo is het ook met tekst selecteren en kopiëren. Mensen hebben daarbij een bepaalde verwachting en vinden het niet prettig als daarmee 'gerommeld' wordt ... hoe goed bedoeld ook.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2022 02:00:17
Quote Anchor link
Als ik het via een knopje presenteer, dan lijkt het net alsof ik iedereen aanspoor om mijn berichten te kopiëren. Dat is niet wat ik wil. Ik houd het liever bij een verrassings-effect.

Het is een nieuwssite, en geen community. En ik denk dat de doelgroep er zich ook niet aan zal storen.
Ik ga er zeker over nadenken. Maar toch wou ik weten of die code nog wel een beetje netjes is. Of zou iemand het beter doen?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2022 02:18:03
Quote Anchor link
- Ariën - op 04/08/2022 02:00:17:
Als ik het via een knopje presenteer, dan lijkt het net alsof ik iedereen aanspoor om mijn berichten te kopiëren. Dat is niet wat ik wil. Ik houd het liever bij een verrassings-effect.

Je kunt het natuurlijk subtiel vormgeven aan de onderkant van het nieuwsbericht.

Verrassingseffect is leuk op een kermis of in een spookhuis, maar niet op een website met nieuwsberichten. Maar goed, it's up to you.

- Ariën - op 04/08/2022 02:00:17:
Maar toch wou ik weten of die code nog wel een beetje netjes is. Of zou iemand het beter doen?

Deze vraag laat ik staan voor anderen, want ik heb hier geen ervaring mee.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

04/08/2022 07:48:16
Quote Anchor link
- Ariën - op 04/08/2022 01:43:19:
Het gaat erom dat er meteen bronvermelding bij staat.

Wat bied je nu aan mogelijkheden om nieuwsberichten te delen via social media? Dan denk ik in de allereerste plaats aan het Open Graph-protocol van Facebook en de extensies van Twitter.

Niet alleen bieden die je de mogelijkheid om zelf te bepalen welke titel, tekst en eventuele foto worden doorgezet naar andere media. In ruil daarvoor krijg je bovendien vaak een aantrekkelijke opgemaakte card die uitnodigt tot doorklikken, een backlink terug naar je site als de bron en een vermelding als de auteur of uitgever.

In plaats van iets verbieden of onmogelijk maken kun je het misschien beter in goede banen leiden.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2022 08:54:00
Quote Anchor link
Ja, de cards etc zitten er allemaal in. Werkt prima.

Verder blokkeer ik niks, maar pas ik enkel een tekst met bronvermelding toe aan de copy/paste. Ik heb mijn twijfels of die tijdelijke div niet beter kan?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/08/2022 12:30:34
Quote Anchor link
Wellicht een hidden (display: none) div die altijd aanwezig is en die je dus niet 'on the fly' hoeft te creëren?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

05/08/2022 21:17:43
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
nodeName == "PRE"
zou ik vervangen voor instanceof HTMLPreElement.

Kan je document.getElementsByTagName('body')[0] niet vervangen door document.body ? Als je dat ook doet met $("body") kan je zelfs heel jQuery weglaten, scheelt weer een apart HTTP-verzoek.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
innerHTML +=
natuurlijk vervangen voor de 'nettere' JS API van document.createTextElement etc.

De div is wel een hack, zoals zoveel met JS. Tegenwoordig is er ook een Clipboard API, zodat je met JS calls de inhoud kan aanpassen. Alleen Firefox loopt op dit moment nog achter met schrijven naar het klembord volgens CanIUse.com. Bij mij zou het dan niet werken, misschien is de hack dan toch niet zo erg?

Een ongevraagd stijladvies, "Lees meer" is lelijk omgezet vanuit "Read more". "Lees verder" staat natuurlijker.
Gewijzigd op 06/08/2022 09:03:23 door Ad Fundum
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/08/2022 20:30:57
Quote Anchor link
Paar dingen die me opvallen:

1. Je gebruikt jQuery en vanilla JavaScript door elkaar
2. Je gebruikt var om variabelen te declareren. Tegenwoordig is let of const beter. Zie https://www.freecodecamp.org/news/var-let-and-const-whats-the-difference/
3. Je gebruik van single en double quotes is een beetje gek

Paar aanpassingen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
$('body').bind('copy', function(e) {
    const selection = window.getSelection();

    if (('' + selection).length < 30) return;

    const body_element = document.getElementsByTagName('body')[0];
    const newdiv = document.createElement('div');
    newdiv.style.position = 'absolute';
    newdiv.style.left = '-99999px';
    body_element.appendChild(newdiv);
    newdiv.appendChild(selection.getRangeAt(0).cloneContents());

    if (selection.getRangeAt(0).commonAncestorContainer.nodeName == "PRE") {
        // todo
    }

    newdiv.innerHTML += 'Lees hier meer: <a href="' +
        document.location.href + '">' +
        document.location.href + '</a> Copyright: Bladiebla.nl';

    selection.selectAllChildren(newdiv);

    window.setTimeout(function() {
        body_element.removeChild(newdiv);
    }, 200);
});
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

10/08/2022 20:51:33
Quote Anchor link
Ja, dankjewel voor de tip! :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.