cornjob probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Heb jij affiniteit met ICT en een WO diploma in de pocket? Dan ben je hier aan het juiste adres. Voor een opdrachtgever in Amsterdam zijn wij op zoek naar kandidaten die (enige) ervaring hebben met Java, Javascript, C of C++. Je zal door middel van trainingen worden opgeleid tot een volwaardige Software Developer. Er wordt tijdens de training natuurlijk veel aandacht besteedt aan de vaktechnische aspecten, maar er gaat ook veel aandacht uit naar jouw persoonlijke ontwikkeling. Bedrijfsprofiel Bij deze opdrachtgever in de omgeving van Amsterdam zoeken ze meerdere enthousiaste kandidaten die hun carrière willen starten met

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

Samen met het development team zorg je ervoor dat alle systemen achter de schermen vlekkeloos werken. Wat doe je als Medior C# Developer bij Coolblue? Als C# developer doe je regelmatig mee aan brainstormsessies over user experience, data en task flow met de UX Designer, Product Owner en Data Scientist in je team. Daarnaast schrijf je op zichzelf staande, consistente en testbare code die goed onderhoudbaar en toekomstbestendig is. Ook C# Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Werken met verschillende soorten data-opslag, zoals Oracle of AWS. Problemen oplossen

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »
Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 16:01:28
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Omdat even niet weet waar ik het neer moest zetten doe ik het maar hier, volgens mij komt dit het dicht bij.

Ik heb problemen met het instellen van mijn cornjobs.
De path is:

/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/battlereports.php en deze is volgens mijn host correct.

Nu krijg ik de volgende foutmelding:


/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php: line 1:
?php: No such file or directory
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php: line 4:
syntax error near unexpected token `||'
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php: line 4:
`|| # EoT-Clan BF3 Leaderboard # ||'

Nu krijg ik ook dit van mijn host:

Belangrijk!! Een cronjob kent geen domeinnaamLet ook op dat het PHP programma vanuit een cronjob niet weet onder welke website hij draait. $_SERVER['SERVER_NAME'] is leeg maar er ook een include zal mislukken omdat er geen basispad is !!

Voorbeeld code om op te nemen in cron programma om dit te voorkomen:
•$pad = "/home/<usrname>/domains/<uwdomein.xx>/public_html"; (let op <usrdir> en <uwdomein.xx> vervangen!!!)
•$_SERVER['SERVER_NAME'] = 'uwdomein.xx';
•$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] = $pad;
•set_include_path($pad . PATH_SEPARATOR . ini_get("include_path"));
:


Wat moet ik hiermee?? Zou iemand dat mij kunnen vertellen? Ik snap er echt geen hout van. Achter de cornjob commando? Of in het php bestandje?

Alvast heel erg bedankt!


GR
Remko
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 09:03:21
 
- SanThe -

- SanThe -

05/03/2012 16:11:52
Quote Anchor link
Wat is het commando in de cronjob?
Zitten er in het .php bestand includes?
Gewijzigd op 05/03/2012 16:16:43 door - SanThe -
 
Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 17:11:22
Quote Anchor link
Commando in de cornjob?
Ik dacht dat dit volstond?
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/api.php
Zodat hij dit op vroeg, en zo update.

Ik begin me nu wel erg dom te voelen.

En zover ik kan zien zit er in het .php bestand geen includes

(ik doe dit trouwens via directadmin van mijn host)
Gewijzigd op 05/03/2012 17:12:03 door remko willemsen
 
- SanThe -

- SanThe -

05/03/2012 17:35:18
Quote Anchor link
Zo te zien ben je php zelf vergeten aan te roepen:
/volledig/path/naar/php/php -f /volledig/path/naar/bestand/bestand.php
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

05/03/2012 18:08:37
Quote Anchor link
Remko willemsen op 05/03/2012 16:01:28:
Ik heb problemen met het instellen van mijn cornjobs.

Cornjobs? Hehe... cronjobs heten die dingen ;)
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

05/03/2012 18:20:49
Quote Anchor link
Het is ook niet de tijd voor mais.
Remko, heb je het script al uitgetest in een browser?
 
Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 20:54:50
Quote Anchor link
hahaha, sorry Ozzie

En ja Ger, deze werkt gewoon in de browser.

Ik heb nu als commandline:
/usr/local/bin/php -f /home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php

maar krijg nu dit:

Warning: require_once(../inc/config.php): failed to open stream: No such file or
directory in
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php
on line 12

Fatal error: require_once(): Failed opening required '../inc/config.php'
(include_path='.:/usr/local/lib/php') in
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php
on line 12

De /inc/config.php staat wel gewoon op zijn plek...........
Denk dat ik weer wat moet aanpassen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/03/2012 20:57:55
Quote Anchor link
Dat is nou het 'leuke' van cronjobs. Ze worden nooit vanuit je web-root uitgevoerd (ofzoiets). Dus een relatieve include zal niet werken.

Zet dit bovenaan in je PHP-code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$pad = "/home/<usrname>/domains/<uwdomein.xx>/public_html"; //(let op <usrdir> en <uwdomein.xx> vervangen!!!)
set_include_path($pad . PATH_SEPARATOR . ini_get("include_path"));

En het zou moeten werken.

Als je het juiste pad wilt weten naar je script, dan volstaat een simpele test-pagina met onderstaande code. Hiermee zie je het volledige pad die je moet gebruiken in bovenstaande code, bij $pad.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']; ?>
Gewijzigd op 05/03/2012 21:01:14 door - Ariën -
 
Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 21:23:57
Quote Anchor link
het spijt me, maar het werkt niet:


Warning: require_once(../inc/config.php): failed to open stream: No such file or
directory in
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php
on line 26

Fatal error: require_once(): Failed opening required '../inc/config.php'
(include_path=':.:/usr/local/lib/php') in
/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php
on line 26
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/03/2012 21:34:56
Quote Anchor link
Hoe ziet je code er nu uit dan?

In dit topic staan ook wat goeie tips:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/volledig-pad-bepalen-voor-cronjob/80754/last/
Gewijzigd op 05/03/2012 21:36:11 door - Ariën -
 
Remko willemsen

remko willemsen

05/03/2012 21:44:36
Quote Anchor link
Cronjob code:

/usr/local/bin/php -f /home/willem24/domains/infrfo.com/public_html/BF3leaderboard/update/playersOnline.php

De 2 regels van het script wat nu boven aan staat:

$pad = "/home/willem24/domains/infrfo.com/public_html"; //(let op <usrdir> en <uwdomein.xx> vervangen!!!)
set_include_path($pad . PATH_SEPARATOR . ini_get("include_path"));

testpagina:
http://www.infrfo.com/test.php

verwijs script:
http://www.infrfo.com/BF3leaderboard/update/playersOnline.php

en ik zal daar ook even naar kijken..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.