Cron Jobs
FF Wachten. Ik snap het niet meer. De cronjob draait op de server waar _cron_generate-stats.php op staat? Of juist niet?
Gewijzigd op 28/08/2005 16:50:00 door - SanThe -
Dus het bestand staat WEL op dezelfde host!...
EDIT: mijn host gebruikt DirectAdmin...
Gewijzigd op 28/08/2005 16:53:00 door Zero Dead
Moet je even checken wat het path is van php
# which php
Bij mij is dat /usr/local/bin/php
Wil je de html die je retour krijgt opvangen?
Bijvoorbeeld in /tmp/tekst.html
Dan zou cron er zo uit moeten zien:
*/10 * * * * /usr/local/bin/php /path-naar-de-php-file/jouw-php-file.php > /tmp/tekst.html
ik heb al op php.net:
http://nl2.php.net/features.commandline maar mijn engels is niet zo heel goed...:P
Dit parsed de file en heeft geen uitvoer
*/10 * * * * /usr/local/bin/php /path-naar-de-php-file/jouw-php-file.php > /dev/null 2>&1
En deze parsed de file en heeft geen uitvoer en geeft geen errors
/usr/local/bin/php/home/eliteaveng/domains/eliteavengers.w3b.be/public_html/crons/_cron_generate-stats.php > /dev/null 2>&1
??
(of:
/usr/local/bin/php /home/eliteaveng/domains/eliteavengers.w3b.be/public_html/crons/_cron_generate-stats.php > /dev/null 2>&1
of:
/home/eliteaveng/domains/eliteavengers.w3b.be/public_html/crons/_cron_generate-stats.php > /dev/null 2>&1)
Heb je gechecked of php bestaat bij jou in /usr/local/bin/ dan moet dit commando werken. Het is één regel.
blijkbaar niet, want hij werkt niet...:S
Zo ja, typ dan gewoon op de prompt:
/usr/local/bin/php /home/eliteaveng/domains/eliteavengers.w3b.be/public_html/crons/_cron_generate-stats.php
En laat even weten wat je ziet.
Heel erg bedankt voor je hulp!:D
nog een vraagje, als ik die map nu beveilig met een password moet ik dan dit gebruiken:
Code (php)
1
/usr/local/bin/php /home/eliteaveng/domains/eliteavengers.w3b.be/public_html/crons/_cron_generate-stats.php > /dev/null 2>&1
of:
Code (php)
1
/usr/local/bin/php --http-user=cronjob --http-passwd=phpfreakz /home/eliteaveng/domains/eliteavengers.w3b.be/public_html/crons/_cron_generate-stats.php > /dev/null 2>&1
ik denk de eerste;)
Gewijzigd op 28/08/2005 18:13:00 door Zero Dead
Okee. Success verder. En (beter laat dan nooit), nog gefeliciteerd met je verjaardag.....vorige week.
ps ik zag dat je ervaring had met cgi, wil je ff heel kort uitleggen wat het nou precies is?
Gewijzigd op 28/08/2005 18:14:00 door Zero Dead
Edit: En geven dus normaal gesproken ook html code terug aan de webserver. In de tussentijd kunnen ze wel gemaild hebben of iets anders, wat voor de client totaal onzichtbaar is.
Gewijzigd op 28/08/2005 18:41:00 door - SanThe -
dus als ik iets zoek om bijv. automatisch backups te maken dan heb ik zo'n ding nodig?
Dat kan ook met PHP in princype.
Voor backups gebruik ik rsync. Kan je hele directory structuren mee copiëren/updaten zowel local als over netwerken. Ik heb hier scripts voor geschreven in bash (shell-scripttaal) en ik voer ze met cron uit.
waar kan je dat dan vinden?:)
Als je inlogt in je server ben je al in een prompt met een shellscript. Vaak is dit sh maar die vind ik niet prettig dus ik heb bash geïnstalleerd. En rsync kan je ook installeren. Kijk maar eens bij de packages van je Operating System op hun site.
info (27) Reactie forum bericht PHPhulp.nl 6:11 pm
pfff:P Gelukkig worden ze samen gevoegd:)