Datum berekenen d.m.v. modulo

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Back-end ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meebouwen aan diverse databasesystemen in een klein bedrijf met een platte organisatie? In een team van ruim 10 ontwikkelaars wordt er aan diverse ICT oplossingen gewerkt. Jouw taken hierbij zullen bestaan uit: Het onderhouden en door-ontwikkelen van bestaande databases. Denk hierbij aan schema verbeteringen en performance-tuning. Bij nieuwe ontwikkelingen ga jij ook bezig met het bouwen van het databaseschema. Omdat je in een klein team werkt zal je ook de C# routine verder uitbouwen en ontwikkelen. Ook kan je meedraaien in algemene refactory-, ontwikkel- of testwerkzaamheden. Je zal voornamelijk gebruik maken van de volgende technieken: .NET

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Dominique de Graaff

Dominique de Graaff

11/02/2012 15:53:55
Quote Anchor link
Ja ja, een belachelijke opdracht. Dat vind ik zelf ook. Maar dit is een opdracht voor school. Meteen in de eerste week van de opleiding na het leren van echo "Hello World!". Krijgen we dus dit voor onze kiezen.

Anyway, kan iemand mij de formule geven of uitleggen? Ik moet een variabele aanmaken met daarin 8 cijfers.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $date = 14071987; ?>


De indeling is dan zo: ddmmyyyy.
Deze waarden moet ik dan gebruiken om in de

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $day; $month; $year; ?>


variabelen te proppen. Ik mag alleen maar de divide (/) en de modulo (%) operators gebruiken. Ik geef toe, bizar.. Ik script al jaren in php maar ik kom hier echt niet uit.


Let op! Ik mag GEEN date of time functies gebruiken.

Als iemand me hiermee kan helpen? Graag!
Bedankt
Gewijzigd op 11/02/2012 15:54:39 door Dominique de Graaff
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 01:45:24
 
Eddy B

Eddy B

11/02/2012 15:54:56
Quote Anchor link
explode?
 
Dominique de Graaff

Dominique de Graaff

11/02/2012 15:57:43
Quote Anchor link
Bedankt, maar helaas dat mag niet. Ik mag alleen maar / en % gebruiken. Thats it. Ik heb al neergezet in het resultaat (voor het aftekenen) dat dit niet mogelijk is. Maar misschien is het wel mogelijk en sta ik daar met een mond vol tanden (betwijfel of de rest van m'n klas het gaat lukken hoor, daar niet van). Maar vandaar dat ik hier even kom polsen of jullie een oplossing weten?
 
Niels K

Niels K

11/02/2012 16:02:01
Quote Anchor link
Beste Dominique,

Het komt waarschijnlijk door het weekeind maar ik snap je vraag niet helemaal. Je moet op basis van 14071987 in de variabele $date de huidige datum en tijd berekenen? En daarbij mag je alleen % en / gebruiken?

Of bedoeld je, in heb een timestamp en op basis daarvan moet ik drie variabelen vullen. Eentje met de datum, eentje met de dag en eentje met de tijd?

Niels
Gewijzigd op 11/02/2012 16:04:07 door Niels K
 
Dominique de Graaff

Dominique de Graaff

11/02/2012 16:05:17
Quote Anchor link
Ja klopt. Bizar he? Een persoon uit mijn klas had de opdracht al gemaakt, en gebruikte toen (op mijn advies) de date() en time() functies. Maar onze docent zei toen dat dit niet mocht. We moesten beter lezen: Alleen % en /. Ik word er eerlijk gezegd een beetje pissig van want het slaat nergens op. Je kunt het volgens mij niet berekenen want 14071984 naar bijv 01081984 is onberekenbaar met deze operators.

We zitten pas in blok 1, hoofdstuk 1 opdracht nummer 8. We hebben net leren "printen" van "hello world!". Vandaar dat ik dit zelf ook een hele bizarre opdracht vind. Ga er zeker wat van zeggen. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit expres is gedaan zodat zij straks uit kunnen leggen dat het niet kan. Maarja ik vraag het liever eerst even om mij heen voordat ik meteen zeg: "het kan niet!".

edit 1:
Wil er trouwens wel even aan toevoegen dat ik al jaren php schrijf. Van OOP (hmvc structuren e.t.c.). Ik dacht: piece of cake voor dit vak, maar dan krijg je dus zo iets. Heel bizar :P.

edit 2:
Nee, geen timestamp.
Gewijzigd op 11/02/2012 16:08:21 door Dominique de Graaff
 
Niels K

Niels K

11/02/2012 16:07:25
Quote Anchor link
Hoi Dominique,

Wat moet het nu uiteindelijk worden? Mijn eerste, of mijn tweede antwoord? :-)

Daarnaast kan je met een timestamp gewoon rekenen? Je kan dat toch gewoon omzetten naar dagen / uren / seconden ? Ik zie het probleem niet echt?

Niels
Gewijzigd op 11/02/2012 16:09:54 door Niels K
 
Erwin H

Erwin H

11/02/2012 16:08:19
Quote Anchor link
Verre van belachelijk als je het mij vraagt, zeer goede vingeroefening juist. En zeker niet
Quote:
het slaat nergens op


Denk eens na wat je met / en % doet, en dan helemaal als je het met 10, 100, 1000 etc doet. Daar moet je toch wel uit kunnen komen.
 
- SanThe -

- SanThe -

11/02/2012 16:08:34
Quote Anchor link
Heel even de code weggehaald. Het is beter om wat tips te geven dan gelijk de code voor te kauwen. Ook al bedoel je het goed.[/modedit]
Gewijzigd op 11/02/2012 16:11:40 door Niels K
 
Dominique de Graaff

Dominique de Graaff

11/02/2012 16:10:33
Quote Anchor link
Beste Niels,

Het eerste antwoord.

En Erwin H:
Nee, ik kom er niet uit, vandaar dat ik hier om hulp vraag. Ik weet dat je met / deelt en met % de rest van de deling krijgt. Maar dan nog, met alleen de uitleg die ik boven in geef moest ik het doen.
 
Eddy B

Eddy B

11/02/2012 16:10:53
Quote Anchor link
SanThe, werkelijk geniaal. Had ik nooit opgekomen.
 
Erwin H

Erwin H

11/02/2012 16:13:42
Quote Anchor link
@dominique, je geeft zelf het antwoord al als je je tekst nog eens leest.
En dat om hulp vragen begrijp ik prima, het probleem is alleen, als ik je ook maar een tip geef heb ik je probleem opgelost en leer jij er nog niets van.
Gewijzigd op 11/02/2012 16:21:21 door Niels K
 
Dominique de Graaff

Dominique de Graaff

11/02/2012 16:15:04
Quote Anchor link
SanThe bedankt,

Ik snap nu dat je het getal moet delen door 1000000 om de dagen te krijgen.
Dat je om de maand te krijgen die deling weer moet delen door 10000 (immers 071984 zijn tienduizenden. en de laatste spreekt voor zich.

Erwin,

Voor mij sloeg het nergens op omdat ik niet weet waar ik moet beginnen. Een klein voorbeeldje of een formule van de eerste som zou handig geweest zijn (in het boek!). Soms kom je er gewoon niet uit en dan vraag je het even. Ik kwam er niet uit.

Ik vraag nooit zomaar om oplossingen. Ik ben iemand die het liever zelf leert. De stap om het hier te vragen is daarom ook niet zomaar genomen. Wees daar maar niet bang om. Soms is een voorbeeldje juist een goede manier om te leren. Ik pluis die code dan uit. Maar ook een simpele formule in tekst (niet in script) was voor mij al goed. Dan had ik het als nog zelf moeten schrijven.

Bedankt in elk geval
Gewijzigd op 11/02/2012 16:17:00 door Dominique de Graaff
 
Niels K

Niels K

11/02/2012 16:15:12
Quote Anchor link
Beste Dominique,

Ik heb heel even de code van SanThe weggehaald aangezien ik van mening ben dat je dit probleem toch echt zelf moet oplossen. Zoals je aangeeft programmeer je al jaren PHP dus dan moet dit niet al te moeilijk zijn.

Op basis van de tips van Erwin moet je dit (gemakkelijk) op kunnen lossen.

Veel succes!

Edit:

Ik zie dat je de code van SanThe toch gezien hebt. Jammer, maar niets aan te doen. Ik moet wel toegeven dat ansich voor een beginner een moeilijke opdracht is. Maar als je de werking van die operators snapt ben je wel een stap verder.

Niels
Gewijzigd op 11/02/2012 16:16:47 door Niels K
 
Dominique de Graaff

Dominique de Graaff

11/02/2012 16:18:35
Quote Anchor link
Ik heb de code niet gekopieerd. Dus ik kan er niet meer bij :). Maar het heeft me wel geholpen te begrijpen hoe je dit zou kunnen uitrekenen. Bedankt.
 
Niels K

Niels K

11/02/2012 16:20:01
Quote Anchor link
Hoi Dominique,

Hartstikke mooi, daar ging het ons om. Veel plezier met het uitleggen aan je andere klasgenoten ;-)

Fijn weekeind,

Niels
 
- SanThe -

- SanThe -

11/02/2012 16:24:37
Quote Anchor link
Met 123 % 10 krijg je de restwaarde als je 123 door 10 deelt. In dit geval is de restwaarde 3. En als je 123 / 10 doet krijg je een gewone deling. Oplossing zal 12.3 zijn. Daar moet je dus nog even een geheel getal van maken.
 
Niels K

Niels K

11/02/2012 16:26:34
Quote Anchor link
Toevoeging op SanThe. Het afronden van een getal kan met de volgende functies:

floor (Naar beneden afronden)
ceil (Naar boven afronden)
 
- SanThe -

- SanThe -

11/02/2012 16:32:33
Quote Anchor link
Niels Kieviet op 11/02/2012 16:26:34:
Toevoeging op SanThe. Het afronden van een getal kan met de volgende functies:

floor (Naar beneden afronden)
ceil (Naar boven afronden)


Round()
 
Wouter J

Wouter J

11/02/2012 16:33:48
Quote Anchor link
Je kan het ook met alleen modulo en delen operators doen. (ik weet niet of ik het script hier mag plaatsen dus doe het niet, en heb het script van Santhe niet gezien dus weet niet wat die had)
 
Dominique de Graaff

Dominique de Graaff

11/02/2012 16:36:19
Quote Anchor link
Ik merk echter wel wanneer ik ik de dag op 07 of 06 zet, dat er een heel ander getal wordt gegeven. Wanneer ik er een string van maak werkt het wel goed, maarja dat mocht niet. Er stond bij dat het expliciet een integer waarde moest zijn.

Goed dan schrijven ze maar gewoon 7041986 ipv 07041986.

@Wouter,
Klopt, ik ken het. round, floor en ceil ken ik ook ;)
Gewijzigd op 11/02/2012 16:38:20 door Dominique de Graaff
 
Niels K

Niels K

11/02/2012 16:38:01
Quote Anchor link
Hoi Wouter,

Natuurlijk mag je wel stukjes scripts plaatsen om zo gebruikers te helpen. Graag zelfs. Maar op het moment dat SanThe het stukje code plaatste had Erwin de werking van de operators / % uitgelegd. Op basis daarvan had de topic starter de oplossing kunnen maken. Daarom had ik heel even het stukje code van SanThe weggehaald. Simpelweg om Dominique de ruimte te geven en de werking van de functies te kunnen begrijpen om zo de oplossing te vinden.

Als toevoeging zal ik heel even de code van SanThe plaatsen. Die had ik bewaart omdat ik later in dit topic de oplossing van SanThe nog wilde plaatsen om te laten zien hoe het ook kan.

Code van Santhe:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
$date
= 14071987;

$day = floor($date / 1000000);
$month = floor(($date % 1000000) / 10000);
$year = $date % 10000;

echo $day . '-' . $month . '-' . $year;

?>


Ik ben benieuwd naar hoe jij het zou doen.

Niels
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.