Dialog tag

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software ontwikkelaar

Ben jij graag bezig met verschillende projecten? Vind jij beleving van klanten én medewerkers ook belangrijk? Wij zijn vanwege de doorontwikkeling van het applicatielandschap van onze opdrachtgever op zoek naar een fulltime software ontwikkelaar. Omschrijving Jij en jouw collega’s zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en waarborging van het applicatielandschap. Om de processen vloeiend te laten verlopen is software ontwikkeling daarom van essentieel belang. Onze opdrachtgever doet dit voornamelijk zelf, met door hun eigen ontwikkelde applicaties. Dit betekent dat jij: functionele eisen vertaalt naar gebruiksvriendelijke software; tijdens SCRUM sessies advies geeft over het te bouwen ontwerp; nieuwe software ontwikkelt en het

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

23/08/2021 11:37:23
Anchor link
Hoi

Ik heb ergens gelezen dat chrome de alert/prompt en ask zou blokeren in de toekomst.

Ik ben nu dus aan het experimenteren met de tag dialog.
Mijn bedoeling is vooral om bevestiging te hebben bij verwijderen van data.

In onderstaande belachelijke testcode
lukt het wel om de dialoog te tonen. Echter ik kan nog steeds scrollen. Kan ik dat beletten?

Jan

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<!DOCTYPE html>
<html lang="nl">
    <head>
        <meta charset="utf-8">
        <title>test dialog tag</title>
        <style>
            dialog {
                width: 50%;
                margin: auto;
            }
        </style>
    </head>
    <body>
        <dialog id="dlg">
            <h2>Dialoog titel</h2>
            abcdefghijklmnopqrstuvwxyz<br>
            0123456789<br>
            ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ<br><br>
            <button onclick="document.getElementById('dlg').close();">Sluit</button>
        </dialog>
        <hr>
        <button onclick="document.getElementById('dlg').showModal();">Toon dialoog</button>
        <div>
            <?php
                $karakters
= 'abcdefghijklmnopqrstuvwxyz0123456789ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ';
                for($i=1;$i<=1000;$i++) {
                    $len = rand(2,10);
                    for($j=1;$j<$len;$j++) {
                        echo $karakters[rand(0,strlen($karakters)-1)];
                    }

                    echo ' ';
                }

            ?>

        </div>
        <a href="#">link</a>
    </body>
</html>
 
PHP hulp

PHP hulp

21/05/2024 10:54:32
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/08/2021 11:43:09
Anchor link
Geen idee, want ik heb geen Safari. Verder hebben de andere browers geen ondersteuning.

Als ik op https://caniuse.com/?search=showmodal kijk, dan lijkt dit een verloren functie:
Quote:
This feature is deprecated/obsolete and should not be used.


En als ik dit bericht uit 2015(!) lees, dan is wel duidelijk dat de ondersteuning ooit gaat vervallen.

De dialog-tag daarintegen is wel nieuw, en zou wel steeds vaker ondersteund moeten worden vanaf Chrome 93. Ik heb het nog niet kunnen testen.
Gewijzigd op 23/08/2021 11:47:28 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

23/08/2021 11:52:05
Anchor link
- Ariën - op 23/08/2021 11:43:09:
Geen idee, want ik heb geen Safari. Verder hebben de andere browers geen ondersteuning.

Net omgekeerd. Enkel safari ondersteunt het niet. :)

- Ariën - op 23/08/2021 11:43:09:
Als ik op https://caniuse.com/?search=showmodal kijk, dan lijkt dit een verloren functie:
Quote:
This feature is deprecated/obsolete and should not be used.


Niet gezien This feature is deprecated/obsolete and should not be used. Zal dus maar stoppen met dialog. Ik was gelukkig maar aan het testen.

- Ariën - op 23/08/2021 11:43:09:
En als ik dit bericht uit 2015(!) lees, dan is wel duidelijk dat de ondersteuning ooit gaat vervallen.

De dialog-tag daarintegen is wel nieuw, en zou wel steeds vaker ondersteund moeten worden vanaf Chrome 93. Ik heb het nog niet kunnen testen.

Hoe raar! Dialog nieuw maar showmodal depricated. showmodal is net voor tag-dialog.

Bedankt
Jan



Toevoeging op 23/08/2021 11:57:39:

Als ik goed verder lees is het Window.showModalDialog dat deprecated is. Niet de tag dialog en dialog.showModal.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

23/08/2021 14:12:31
 
Jan R

Jan R

24/08/2021 09:17:28
Anchor link
Bedankt Ozzie

Sorry maar bij mij kwam deze hit niet als eerste. Je kunt een paar standaard opties instellen in google:)
Echter nu ik dit werkende heb wil ik toch de uitleg geven voor anderen hoe ik het gedaan heb.

Maak een dialoog aan in je HTML
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
        <dialog id="dlg">
            <h2 id="dlgtitel">Dialoog titel</h2>
            <div id="dlgtekst">Dialoog tekst</div>
            <div id="dlgknoppen"></div>
        </dialog>


Maak ergens een code aan welke de dialoog toont.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<button onclick="openen('dlg','Hier titel', 'De vragen', ['knop 1', 'knop 2', 'knop 3', 'knop 4']);">showModal</button>


Open en sluit de dialog via code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<script>
    function sluit(d, buttonTxt) {
        d.close();
        document.body.classList.remove("h");
        alert("Je koos voor: " + buttonTxt);
    }
    function openen(d, titel, tekst, knoppen) {
        document.body.classList.add("h");
        document.getElementById("dlgtitel").innerHTML = titel;
        document.getElementById("dlgtekst").innerHTML = tekst;
        divknop = document.getElementById("dlgknoppen")
        divknop.innerHTML = "";
        for(i=0;i<knoppen.length;i++) {
            let k = document.createElement("input");
            k.type="button";
            k.visible=true;
            k.value=knoppen[i];
            k.onclick = function() {
                //this=de knop; 1parent=div met alle knoppen; 2parent=de dialog
                sluit(this.parentElement.parentElement, this.value);
            }
            divknop.appendChild(k);
        }
        document.getElementById(d).showModal();
    }
</script>


Je hebt ook een beetje style nodig
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<style>
            dialog {
                width: 50%;
                margin: auto;
                position:fixed;
            }
            .h {
                overflow:hidden; /* verplicht */
            }
        </style>


Ik hoop om hier iemand mee van dienst te zijn. Onthou wel dat (nog) niet elke browser de dialog tag ondersteunt!

Jan
Gewijzigd op 24/08/2021 09:19:41 door Jan R
 
Ad Fundum

Ad Fundum

24/08/2021 20:45:59
Anchor link
Ik wist niet van het bestaan af.
MDN heeft ook een werkend voorbeeld, dat wel werkt op Edge, maar niet op Firefox zelf (en ook niet op Safari).
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/Element/dialog

Gezien het voorbeeld moet er veel JavaScript code bij, en de dialog ziet er ook niet echt mooi uit op Windows 10. Ik denk dat veruit de meeste mensen dat laatste beetje JavaScript en CSS maar zelf maken.
 
Adah Heidenreich

Adah Heidenreich

22/10/2021 13:20:09
Anchor link
<dialog open>This is an open dialog window</dialog>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/10/2021 13:28:29
Anchor link
Nuttige kick! :-/
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.