[doctrine] eigen ActiveRecord wrapper

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

Als Senior PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn en coach je andere developers op de hard en soft skills. Wat doe je als Senior PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om

Bekijk vacature »

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Senior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als Senior .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag met complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek (denk aan ECT) en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »
- Raoul -

- Raoul -

30/01/2013 14:41:19
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben van plan om binnenkort een implementatie van ActiveRecord te schrijven die voornamelijk gebruik
maakt van de Doctrine QueryBuilder.

Is dit een goed idee? Of is het dan gewoon beter om AR niet te gebruiken en gewoon voor de volle 100% voor Doctrine gaan?

Graag had ik jullie input gehad.

Raoul
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 07:22:10
 
Moose -

Moose -

30/01/2013 14:44:28
Quote Anchor link
Alles waarbij je "annotations" binnen commentaar hebt staan zou ik zowieso links laten liggen
 
- Raoul -

- Raoul -

30/01/2013 14:46:51
Quote Anchor link
Moose - op 30/01/2013 14:44:28:
Alles waarbij je "annotations" binnen commentaar hebt staan zou ik zowieso links laten liggen


Het feit dat Doctrine idd annotations gebruikt houd me ook een beetje tegen om gewoon raw met Doctrine te werken.

Maar, de QueryBuilder van Doctrine werkt niet met die annotations, en voor de AR implementatie heb ik alleen dat component nodig, dus veel maakt dat niet uit.
 
Moose -

Moose -

30/01/2013 15:01:50
Quote Anchor link
In dat geval zou een AR implementatie bovenop die query builder wel vet zijn. Ga je dan ook werken met models?

Heb je al eens naar Illuminate van laravel gekeken? Ik heb het laatst geimplementeerd in mijn project, en ik moet zeggen dat het werken met hun orm (Eloquent) erg fijn, en vooral erg logisch is
 
- Raoul -

- Raoul -

30/01/2013 15:05:10
Quote Anchor link
Moose - op 30/01/2013 15:01:50:
In dat geval zou een AR implementatie bovenop die query builder wel vet zijn. Ga je dan ook werken met models?

Heb je al eens naar Illuminate van laravel gekeken? Ik heb het laatst geimplementeerd in mijn project, en ik moet zeggen dat het werken met hun orm (Eloquent) erg fijn, en vooral erg logisch is


Eloquent is inderdaad heel erg mooi, maar ik vind de rest van hun database implementatie helemaal niks. En tevens lijkt de uitdaging van het zelf maken mij wel leuk.
 
Kees Schepers

kees Schepers

30/01/2013 15:08:40
Quote Anchor link
Uhm een active record implementatie maken met de Doctrine ORM query builder :X? Lijkt me niet echt de bedoeling, de ORM module is juist NIET active record.

Of wil je de DBAL querybuilder gaan gebruiken?

Ik vindt helemaal niks mis met annotations in comments. Werkt super en in mijn ogen ook de perfecte plek om metadata over je entity attributen te definiëren. Maar goed dat is persoonlijk.
 
- Raoul -

- Raoul -

30/01/2013 15:11:21
Quote Anchor link
Wat is het verschil tussen de DBAL en ORM query builder :P
Ik wou deze gebruiken: http://docs.doctrine-project.org/en/2.0.x/reference/query-builder.html

Toevoeging op 30/01/2013 15:27:23:

Maar vind je de DBAL builder geschikter dan? Als ik kijk op http://docs.doctrine-project.org/projects/doctrine-dbal/en/latest/reference/query-builder.html is de documentatie niet zo heel erg behulpzaam :P
 
Wouter J

Wouter J

30/01/2013 15:57:11
Quote Anchor link
Quote:
Wat is het verschil tussen de DBAL en ORM query builder :P

Dat de DBAL gewoon een Database Abstraction Layer is. Dat is in feite een hele handige wrapper om PDO.

ORM is een Object Relation Mapper. Dit betekend dus dat hij doormiddel van mapping data een relationele database omzet in objecten en dat zodra jij iets veranderd in de objecten hij de relationele database ook veranderd.

ORM is juist 1 van de tegenhangers van AR en daarom erg vreemd om met elkaar te gebruiken.

En de query builder in het ORM is hetzelfde als die in de DBAL, als ik het goed heb. Het is alleen veel logischer om het DBAL model te gebruiken icm AR.

Ook ik vraag me heel erg af wat mensen nou weer tegen annotations hebben... (merk overigens op dat je Doctrine ORM ook gewoon met Yaml, Xml of Php configuratie kunt gebruiken)

Je kunt ook eens kijken naar Propel die wat meer de dingen heeft die jij graag wilt. Ik zou daarnaast ook niet zelf een AR gaan bouwen, maar gewoon PHP AR gebruiken.
Gewijzigd op 30/01/2013 16:00:52 door Wouter J
 
Moose -

Moose -

30/01/2013 16:15:35
Quote Anchor link
Tegen annotations niks, tegen annotations binnen comments wel. Maar goed, gelukkig worden annotations binnenkort geimplementeerd binnen php
 
- Raoul -

- Raoul -

30/01/2013 16:44:13
Quote Anchor link
Wouter thx voor je comment. Ik ga aan de slag met de query builder dan maar :-) Ik houd jullie nog wel op de hoogte.
 
Wouter J

Wouter J

30/01/2013 16:47:38
Quote Anchor link
Quote:
Tegen annotations niks, tegen annotations binnen comments wel. Maar goed, gelukkig worden annotations binnenkort geimplementeerd binnen php

1) Wat is er dan tegen annotations binnen comments?
2) Heb je een bron voor dat laatste? Ik ben het nog niet tegen gekomen, zal wel heel mooi zijn :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.