Download functie voor afbeeldingen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nanno

Nanno

03/09/2007 23:29:00
Quote Anchor link
Beste luitjes,

Ik wil graag een script dat er dmv een link(knop) een afbeelding door de bezoeker van mijn site gedownload kan worden. Of te wel de vervanger van de rechtermisknop en Opslaan als.

Wie kan me hierbij helpen?
Ik heb meerdere afbeeldingen op de pagina staan.

Groet,

Nanno
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 20:17:32
 
Gerard M

Gerard M

03/09/2007 23:51:00
Quote Anchor link
Je zou dan wat extra headers naar de browser moeten sturen. Volgens waren de headers als volgt;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
header('Content-Disposition: attachment; filename=file.jpg');
header('Content-Type: application/octet-stream');
?>


Als iemand anders dit kan bevestigen, top!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerard M
 
- SanThe -

- SanThe -

03/09/2007 23:53:00
Quote Anchor link
Hallo Nanno, volgens mij gaat dat hetzelfde als in dat andere topic waar je de vraag ook al stelde. Alleen moeten de headers dan andere inhoud hebben volgens mij. Ik weet alleen niet precies wat.
 
Nanno

Nanno

04/09/2007 00:03:00
Quote Anchor link
@SanThe -> Dat idee had ik ook.
De werking is uit dat andere script ook functioneel, alleen hij ziet het als onbekend bestand.
Dus had zelf ook al de Content-type gewijzigd in image/gif, maar dit snapt hij ook niet. En ik dus ook niet.
Jammer dat jij het ook niet weet.

Ik zal het stiekem nog eens proberen met een jpg, misschien herkent hij de animatie gif niet.

En Gerjo, die headers staan ook in mijn script, maar die werken niet.

Bedankt voor de reactie in ieder geval.

Groet,

Nanno
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.