Explode probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in ons development team met twee andere .NET developers. Als team werken jullie in scrum en is er iedere ochtend om 11.00 een standup. Jij krijgt als junior .NET ontwikkelaar een inwerk traject dat echt specifiek wordt ingericht op basis van wat jij nodig hebt. Een van de grootste pluspunten bij ons is dat wij binnen ons bedrijf veel (technische) vrijheid geven en juist eigen initiatieven erg stimuleren. Jouw werkzaamheden gaan er bij ons als volgt uit zien: – Het ontwikkelen van nieuwe software samen met interne en eventueel externe ontwikkelaars; – Het

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Functieomschrijving Voor een ambitieuze werkgever in regio Roosendaal zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET Developer. Als software programmeur ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Verder ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, dashboards en apps voor de eigen IOT-oplossingen; Testen en goedkeuren van de software; Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks,

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Full Stack Software Developer C#.NET

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als Lead developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van circa 23 software engineers. Als team werken jullie agile en zijn termen als Continuous Integration en Continuous Delivery dagelijkse koek. Jullie werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel klanten een totaal oplossing aan te kunnen bieden. Jij wordt verantwoordelijk voor complete projecten waarbij jij als verantwoordelijke zorgt dat het project op de juiste manier blijft draaien. Zo haal jij ook de requirements op bij de klant en kijk jij samen met het team en met de salesafdeling hoeveel uren hiervoor nodig zijn. Daarnaast stuur jij jouw

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

17/08/2010 22:07:09
Quote Anchor link
Beste mensjes, (ja, voor mij zijn jullie mensjes, de meeste dan)

Ik ben na lange tijd weer eens terug bij het PHP programmeren.
Nu heb ik alleen een klein probleempje met de explode functie.

ik heb nu een stuk text, bijvoorbeel.
Quote:
Dit is een voorbeeld tekst, waaruit ik een bepaald stukje tekst.
Zoals bijvoorbeeld de zin Stranger THINGS Have Happened, dit wil ik over houden


Nu wil ik dus alles na Stranger THINGS Have Happened overhouden.
Toevallig weet ik al dat het die zin is, want die is hiervoor al bepaald, alleen staat er dan "Stranger Things Have Happened".
Dus ik dacht in eerste instantie, PHP is niet zo pietluttig met hoofdletters,
$retval = explode($title, $text);
print_r($retval);
Helaas stond alles nog in 1 stuk.
Dus goed, ik ga er vanuit dat het hoofdletter gevoelig is, dus ik keurig alle 2 de waarden strtolower, en het zou moeten werken.
Maar helaas nogsteeds niet.

Nu heb ik de strtolower versie even geprint, en die hard-coded in de explode gezet.
Tot mijn stomme verbasing, werkt dit wel.
Heeft iemand hier een verklaarbare reden voor, en eigenlijk iets belangrijker, een oplossing?

Alvast Bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 21:24:00
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

17/08/2010 22:21:52
Quote Anchor link
De syntax van explode
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
array explode  ( string $delimiter  , string $string  [, int $limit  ] )
?>


Als je de delimiter zet op een spatie ofwel $delimiter = " " en de $string gebruikt voor de invoer van je tekst zal de uitkomt, een array voorzien zijn van alle gegevens die door een spatie waren gescheiden.

Kortom:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$a_Data
= explode (' ','Dit is een zin');
var_dump($a_Data);
?>


Want het lijkt er op dat je de functie explode() niet toepast zoals je hem zou behoren toe te passen. want een delimiter is dat gene wat de string doet scheiden van elkaar en elke segment in de array stopt onder een nieuwe key.
Gewijzigd op 17/08/2010 22:23:38 door Danny Roelofs
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

17/08/2010 23:05:23
Quote Anchor link
Dan doe ik het toch aardig goed, als ik de tekst wil scheiden op de title.
Maar het bizarre is juist dat hij het wel doet als ik het hard-coded erin zet, maar niet als ik een variable gebruik.
 
- SanThe -

- SanThe -

17/08/2010 23:32:40
Quote Anchor link
Werkt gewoon.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);

$var = 'Dit is een voorbeeld tekst, waaruit ik een bepaald stukje tekst.
Zoals bijvoorbeeld de zin Stranger THINGS Have Happened, dit wil ik over houden'
;

$arr = explode(strtolower('Stranger Things Have Happened'), strtolower($var));

echo '<pre>'.print_r($arr,true).'</pre>';

?>
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

17/08/2010 23:38:30
Quote Anchor link
Dit is dan een voorbeeldje wat werkt, zei het natuurlijk een basis, uiteindelijk zou je ook met regulare expressie's kunnen werken, maar dit gaat dan even om het feit hoe explode wel werkt.

Voorbeeldje wat hier prima werkt:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
    $zin
= "Dit is een voorbeeld tekst, waaruit ik een bepaald stukje tekst.
                Zoals bijvoorbeeld de zin Stranger THINGS Have Happened,
                 dit wil ik over houden"
;

        $a_Data = explode (' ',$zin);

        $s_Gezocht = 'tHiNgs'; // zoektocht is niet hoofdletter gevoelig, dus deze zoekstring kan.
        $b_Found = 0;
        foreach ($a_Data as $s_Content)
        {

            
            if (strcasecmp($s_Gezocht, $s_Content)==0)
            {

                $b_Found = 1;
            }

            if ($b_Found == 1)
            {

                $s_Result .= $s_Content.' '; // ik voeg er nu dan weer een spatie bij
            }

        }

        echo $s_Result;
?>
Gewijzigd op 17/08/2010 23:39:08 door Danny Roelofs
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

18/08/2010 13:05:34
Quote Anchor link
Ik denk dat je mij bedoeling verkeerd begrijpt,
Het is de bedoeling dat hij het deel na "Stranger THINGS Have Happened" pakt,
dus "dit wil ik over houden".
Dus nu wil ik hem exploden op "Stranger THINGS Have Happened" en dan zou het gedeelte erna dus in de array moeten staan als los item.
 

18/08/2010 13:06:42
Quote Anchor link
Zit er geen html omheen ofzo?
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

18/08/2010 13:12:44
Quote Anchor link
@Karl, bedankt voor de hint,
Er stond geen HTML omheen, maar wel een 2 spaties aan het eind, en daarop pakte hij hem dus niet.
 

18/08/2010 13:14:52
Quote Anchor link
Nico Kaag op 18/08/2010 13:12:44:
@Karl, bedankt voor de hint,
Er stond geen HTML omheen, maar wel een 2 spaties aan het eind, en daarop pakte hij hem dus niet.


Mooi :-).
Eigenlijk bedoelde ik, als het tussen html tags staat, dan kan je met DOM makkelijk filteren.
 
Danny Roelofs

Danny Roelofs

18/08/2010 13:24:21
Quote Anchor link
Nico Kaag op 18/08/2010 13:05:34:
Ik denk dat je mij bedoeling verkeerd begrijpt,
Het is de bedoeling dat hij het deel na "Stranger THINGS Have Happened" pakt,
dus "dit wil ik over houden".
Dus nu wil ik hem exploden op "Stranger THINGS Have Happened" en dan zou het gedeelte erna dus in de array moeten staan als los item.


En die van @San dan, had je die al geprobeerd? want die werkt wel.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.