file_exists && include_path

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »
Bo az

Bo az

08/10/2007 21:13:00
Quote Anchor link
Ik wil een file includen, maar alleen als deze bestaat, anders moet er een andere geinclude worden of helemaal niets.

Het probleem is dat ik op het moment van includen alleen weet dat de files zich ergens in het include_path van de server bevinden, maar niet de exacte locatie.

Het probleem:
Om te zorgen dat ik geen overbodige includes ga uitvoeren wil ik eigenlijk eerst checken of de file wel bestaat. Normaal doe je dit met file_exists, maar deze checked het include_path niet.

Mijn vraag:
Is er een manier om te kijken of een file ergens in het include_path bestaat?

Mijn huidige code ziet er zo uit, het werkt, maar ik vind het niet de meest charmante oplossing, vandaar mijn vraag.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
    
public static function autoLoad($p_sClassName){
        @
include_once strtolower($p_sClassName).'.inc.php';
        @
include_once strtolower(substr($p_sClassName, 3)).'.inc.php';
}


?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
 
PHP hulp

PHP hulp

12/05/2024 20:00:18
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2007 21:16:00
Quote Anchor link
require??

if(require('file'))
{
doe je ding
}
else
{
echo "bestaat niet";
}


zoiets???
 
Bo az

Bo az

08/10/2007 21:18:00
Quote Anchor link
Require is een statement en geen functie, het heeft dus geen return waarde.

Bovendien geeft require meteen een fatal error als het bestand niet bestaat, vandaar dat ik ookal include ipv require gebruikte. (include geeft slechts een warning die ik met @ onderdruk).
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2007 21:19:00
Quote Anchor link
Ok duidelijk, kan je die warning niet gebruiken??
met bijv trigger_error() ?? Of zoiets?

Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
 
- SanThe -

- SanThe -

08/10/2007 21:21:00
Quote Anchor link
Wat noem jij dan een 'include_path'?
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2007 21:22:00
Quote Anchor link
@San ik neem aan dat hij het standaard pad bedoelt? Zoals in je phpinfo staat?
 
Bo az

Bo az

08/10/2007 21:24:00
Quote Anchor link
@SanThe
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
    echo ini_get('include_path');
?>


@Klaasjan
Eigenlijk wil ik het liefst van de error af, zodat ie helemaal niet te voorschijn komt. Verder snap ik niet helemaal wat je bedoeld, trigger_error() 'maakt' toch juist een error?
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

08/10/2007 21:29:00
Quote Anchor link
@Boaz,

Je hebt gelijk ik ben er niet bij vandaag :(
Zie overigens mijn edit hierboven, het lijkt erop dat je op een bug gestuit bent. Kan je niet fopen() of een van die familie gebruiken en kijken of je een fout terugkrijgt?
Asl je een fout terugkrijgt dan include('standaard') anders (file bestaat) include('specifiek')

??
Ik roep maar wat hoor
 
Bo az

Bo az

08/10/2007 21:35:00
Quote Anchor link
Ik denk persoonlijk dat het niet een bug is, maar iets wat mist.

Als je bijvoorbeeld naar de beschrijving van file() kijkt zie je dat je kan aangeven of er ook in het include path gekeken moet worden. Dit mist helaas bij file_exists() .
Misschien heeft dat een rede die ik nog niet bedacht heb of een simpele oplossing die ik ook nog niet bedacht heb ;)

Klaasjan:
Ik roep maar wat hoor

Is prima! Hopenlijk helpt het om tot een oplossing te komen :)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/10/2007 21:41:00
Quote Anchor link
Heb je hier wat aan misschien?
 
Bo az

Bo az

08/10/2007 21:51:00
Quote Anchor link
@Jan, is niet wat ik bedoelde, maar het helpt enigszins.

Ik heb er nu het volgende van gemaakt.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
    public static function autoLoad($p_sClassName){
        foreach(explode(PATH_SEPARATOR, ini_get('include_path')) as $sPath){
            if(file_exists($sPath.DIRECTORY_SEPARATOR.strtolower($p_sClassName).'.inc.php')){
                require_once strtolower($p_sClassName).'.inc.php';
            }
elseif(file_exists($sPath.DIRECTORY_SEPARATOR.strtolower(substr($p_sClassName, 3)).'.inc.php')){
                require_once strtolower(substr($p_sClassName, 3)).'.inc.php';
            }
        }
    }

?>


Dit is 100% error vrij, maar de vraag is of dit echt charmanter is dan mijn eerste oplossing?
 
Jelmer -

Jelmer -

08/10/2007 22:47:00
Quote Anchor link
Stel dat je include-path "/map/a:/map/b" is, en in beide mapjes staat een bestand "klasse.inc.php", dan worden beide bestanden geïnclude. Misschien dat je nog even een 'return true' achter de require_once moet zetten. Scheelt je ook weer het foreach-loopje afmaken waneer het niet langer nodig is.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.