Form value doorgeven zonder reload.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ed van Papenrecht

Ed van Papenrecht

14/11/2013 16:47:06
Quote Anchor link
Goededag.

Op mijn website www.sreeb.nl/kronenburg/index-2.php heb ik een script staan welke een taxi ritprijs berekend aan de hand van Google Maps API. Dit werkt goed. Echter in het formulier kan de consument ook het aantal personen aangeven. Hiermee wil ik de ritprijs per persoon laten weer geven. Stel de ritprijs kost 20 euro en de consument heeft 2 personen ingevuld. Dan wil ik aangeven dat het 10 euro p.p. is.

Omdat de resultaat van de berekening wordt weergegeven met jquery. (pagina zakt naar beneden en er komt een hidden div tevoorschijn) Neem hij het aantal personen niet mee uit het formulier als ik met $_POST of $_GET werk omdat hij de gegevens niet submit...

Ik neem aan dat ik de gegeven uit het formulier met javascript moet ophalen, maar ik weet niet zo goed hoe.
kan iemand mij helpen hierbij?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 11:02:21
 
Reshad F

Reshad F

14/11/2013 16:53:29
Quote Anchor link
$("#idvanhetveldje").val()

En dan de prijs gedeeld door het geen wat je met bovenstaande ophaalt doen :)
Gewijzigd op 14/11/2013 16:53:47 door Reshad F
 
Joakim Broden

Joakim Broden

14/11/2013 16:54:00
Quote Anchor link
Dit kun je doen met Ajax (jQuery Ajax/Post)
 
Ed van Papenrecht

Ed van Papenrecht

15/11/2013 08:59:05
Quote Anchor link
@Reshad, dien ik deze dan niet te versturen met een submit button?
Dus eigenlijk moet ik in de code zetten

var personen = $("#persoon").val()
var prijs_p_p = totaalprijs/personen;

Ga vanavond even kijken of dit lukt zo.
Want hoe kan ik het anders doen met ajax/post zoals metal Hertog Jan aangeeft?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.