fwrite, fopen, etc.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als developer heb jij de keuze om aan te sluiten bij het team (13 developers) die op locatie projectmatig bij klanten werkt. Wanneer jij liever intern bij de werkgever werkt is er ook alle ruimte voor jou in het interne team (8 developers) van dit bedrijf. Je werkt samen aan verschillende projecten bij of voor de klant. Het project wordt aangeleverd door sales aan de project manager. Die maakt samen met de Resourcer een planning en op basis daarvan wordt uit het development team een “projectgroep” opgesteld. Hoeveel en welke projecten jij wilt oppakken gebeurt geheel in samenspraak met

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een enthousiaste PHP / Symfony Developer. Een ambitieus persoon die het gemotiveerde development team komt versterken met het realiseren van nieuwe en complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor professionele groei? Dit ga je doen: Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »
Emplode dd

emplode dd

05/02/2011 15:49:02
Quote Anchor link
Wederom terug gekeerd voor advies!
Nou, ik probeer dus een gebruikers.txt te maken, of ook maar gewoon een textfile met iets erin. En volgens mijn boek zou het zo moeten

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php

$bestand
=fopen("gebruikers.txt", "w");

if(!$bestand) {
echo("kon geen bestand openen!");
}

fwrite($bestand, $outputtekst, $lengte);

$outputtekst =
$_POST["user"] . "\n" . $_POST["achternaam"];

fclose($bestand);

if(fclose($bestand))
{

echo("Account is aangemaakt");
}

else{
    echo ("Kon bestand niet afsluiten");
}

?>

<HTML>
    <form name="getallen"  action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
    <input type="text" name="user">
    <input type="text" name="achternaam">
    <input type="submit" value="Gaan!">

</html>

Wat naar mijn weten voor geen donder klopt, zoals als vrijwel alles in het boek, ;p.

Maar goed, naar wat onderzoek op het onderwerp, kwam ik een voorbeeld script tegen, die het zelfde zou moeten doen.
Deze ziet er echter zo uit
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$myFile
= "testFile.txt";
$fh = fopen($myFile, 'w') or die("can't open file");
$stringData = "Bobby Bopper\n";
fwrite($fh, $stringData);
$stringData = "Tracy Tanner\n";
fwrite($fh, $stringData);
fclose($fh);
?>

Maar, als ik dat run zegt hij "can't open file", maar vanuit mijn begrip zou hij hier toch, als de file niet aanwezig is, maak fopen er een aan, en vervolgens zou dan een file op mijn computer staan met de $stringdata. Maar ik krijg nergens een reactie uit.

Ik zou graag experimenteren met deze functie, maar het begin loopt al fout.
Iemand toevallig wat advies en/of zeggen wat ik fout doe?

Dit forum is momenteel namelijk mijn grootste bron van informatie, :)

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 05:51:47

Pieter Jansen

Pieter Jansen

05/02/2011 16:06:07
Quote Anchor link
Dit is zeer waarschijnlijk een rechten issue. PHP heeft standaard niet de rechten om zomaar bestanden te schrijven. Kijk eens naar de rechten die je hebt in die map waar je scrijft. Als dit niet 0777 is, mag je niet schrijven en weigert fopen() dienst.

Dit kun je eventueel oplossen door erboven iets neer te zetten als:

chmod(".", 0777);

Dit is een mask op je directory zodat je ook kan lezen en schrijven.

Jordi Kroon

Jordi Kroon

05/02/2011 16:06:29
Quote Anchor link
er staat testFile.txt . Mischien heb je je vergist in die hoofdletter

Je kan beter geen or die gebruiken Dat is geen nette fouthandeling

Doe het dan zo:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
  $fh
= fopen($myFile, 'w');

if(!$fh) {
   echo "can't open file!";
  }

?>

Toevoeging op 05/02/2011 16:08:02:

@merijn , Volgens mij hoef je txt files niet te chmodden , Maar je kan beter 775 gebruiken als 777 ;)

Martijn B

Martijn B

05/02/2011 16:09:23
Quote Anchor link
Tegenwoordig gebruik je hiervoor:

http://nl3.php.net/manual/en/function.file-put-contents.php

Veel makkelijker...

Jordi Kroon

Jordi Kroon

05/02/2011 16:10:39
Quote Anchor link
Hij gaat denk ik volgens het boek mee :)

Pieter Jansen

Pieter Jansen

05/02/2011 16:11:28
Quote Anchor link
@Jordi, klopt, heb je gelijk, maar dan kun je net zo goed 644 gebruiken ;) Doet er niet toe, voor het testen kun je beter met de grootst mogelijke scope beginnen en langzaam terug stappen.

daarnaast hoef je textfiles niet te chmodden, maar moet je directory schrijven wel toestaan. Als dat niet toegestaan is, kun je fopen() aanroepen wat je wil, als je niet de rechten hebt, hang je hoe dan ook.

Jordi Kroon

Jordi Kroon

05/02/2011 16:12:24
Quote Anchor link
nog even het script bekeken
<form name="getallen" action="
Code (php)
1
<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>
" method="post">
Mischien dat je boek zegt dat dit kan maar, Dit kan onveilig zijn .
Vul dan de pagina naam in of doe action=""

Emplode dd

emplode dd

05/02/2011 16:14:26
Quote Anchor link
Dankje voor jullie reacties jongens.
@merijn Ik denk dat dat het wel eens kan zijn. Ik moet namelijk een wachtwoord opgeven als hij in systeem directories wil schijven. Zal het wachtwoord er even afhalen en proberen!

@Jordi
Dankje, In de bovenste heb ik idd die methode gehanteerd. :)

@ Martijn
Ja, idd, en overzichterlijker, dank je, zal het onthouden.

Ik zal even kijken of het lukt nu, en raporteer nog wel even terug, want er zal ongetwijfeld iets fout gaan, haha.

Toevoeging op 05/02/2011 16:15:34:

@Jordi, Hey, ja dat heb ik vaker gehoord ja! Ik zal er om denken, ik hergebruik mijn oude scripts altijd, vandaar, :)

Toevoeging op 05/02/2011 17:04:30:

Gelukt! @Merijn, klopte inderdaad wat je zei!

Dank je jongens!
Ongetwijfeld tot het volgende hoofdstuk, haha. :)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.