fwrite, fopen, etc.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Randstad - Freelance Backend Developer/ Data Engin

Starting date: 10.05.2023 Salary range: €67,00 - €77,00 Duration: 6 months Hours: 40 Working model: Hybrid* MUST be NL based Job description: Our vision is to have a consistent and data driven experience for all sales across all our operating companies. Our mission is to enable our salespeople to be able to reach out to the right company at the right time. We do this by creating data driven micro services and solutions. We mainly focus on implementation in the Google Cloud but also integrate with local systems and other cloud solutions. A typical day: As a back-end developer you

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

.NET Developer Senior

Dit ga je doen Het ontwikkelen van backend applicaties in C#; Het maken van vele koppelingen met andere ERP-applicaties zoals JD Edwards en SAP; Je bent (mede) verantwoordelijk voor het opstellen van technisch ontwerpen voor de te ontwikkelen software oplossingen; Je bent gemiddeld 90% van je tijd inhouse oplossingen aan het ontwikkelen en testen. De overige 10% van je tijd ben je bij klanten op locatie om oplossingen te implementeren, klanten te begeleiden en de software verder te innoveren; Naast het zelfstandig ontwikkelen van software oplossingen ben je ook bezig met het waarborgen van je contacten bij de klant, het

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »
Emplode dd

emplode dd

05/02/2011 15:49:02
Quote Anchor link
Wederom terug gekeerd voor advies!
Nou, ik probeer dus een gebruikers.txt te maken, of ook maar gewoon een textfile met iets erin. En volgens mijn boek zou het zo moeten

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php

$bestand
=fopen("gebruikers.txt", "w");

if(!$bestand) {
echo("kon geen bestand openen!");
}


fwrite($bestand, $outputtekst, $lengte);

$outputtekst =
$_POST["user"] . "\n" . $_POST["achternaam"];

fclose($bestand);

if(fclose($bestand))
{

    echo("Account is aangemaakt");
}

else{
    echo ("Kon bestand niet afsluiten");
}

?>

    <HTML>
    <form name="getallen"  action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
    <input type="text" name="user">
    <input type="text" name="achternaam">
    <input type="submit" value="Gaan!">

    </html>

Wat naar mijn weten voor geen donder klopt, zoals als vrijwel alles in het boek, ;p.

Maar goed, naar wat onderzoek op het onderwerp, kwam ik een voorbeeld script tegen, die het zelfde zou moeten doen.
Deze ziet er echter zo uit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$myFile
= "testFile.txt";
$fh = fopen($myFile, 'w') or die("can't open file");
$stringData = "Bobby Bopper\n";
fwrite($fh, $stringData);
$stringData = "Tracy Tanner\n";
fwrite($fh, $stringData);
fclose($fh);
?>

Maar, als ik dat run zegt hij "can't open file", maar vanuit mijn begrip zou hij hier toch, als de file niet aanwezig is, maak fopen er een aan, en vervolgens zou dan een file op mijn computer staan met de $stringdata. Maar ik krijg nergens een reactie uit.

Ik zou graag experimenteren met deze functie, maar het begin loopt al fout.
Iemand toevallig wat advies en/of zeggen wat ik fout doe?

Dit forum is momenteel namelijk mijn grootste bron van informatie, :)
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 10:54:07
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

05/02/2011 16:06:07
Quote Anchor link
Dit is zeer waarschijnlijk een rechten issue. PHP heeft standaard niet de rechten om zomaar bestanden te schrijven. Kijk eens naar de rechten die je hebt in die map waar je scrijft. Als dit niet 0777 is, mag je niet schrijven en weigert fopen() dienst.

Dit kun je eventueel oplossen door erboven iets neer te zetten als:

chmod(".", 0777);

Dit is een mask op je directory zodat je ook kan lezen en schrijven.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

05/02/2011 16:06:29
Quote Anchor link
er staat testFile.txt . Mischien heb je je vergist in die hoofdletter

Je kan beter geen or die gebruiken Dat is geen nette fouthandeling

Doe het dan zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
  $fh
= fopen($myFile, 'w');

  if(!$fh) {
   echo "can't open file!";
  }

?>


Toevoeging op 05/02/2011 16:08:02:

@merijn , Volgens mij hoef je txt files niet te chmodden , Maar je kan beter 775 gebruiken als 777 ;)
 
Martijn B

Martijn B

05/02/2011 16:09:23
Quote Anchor link
Tegenwoordig gebruik je hiervoor:

http://nl3.php.net/manual/en/function.file-put-contents.php

Veel makkelijker...
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

05/02/2011 16:10:39
Quote Anchor link
Hij gaat denk ik volgens het boek mee :)
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

05/02/2011 16:11:28
Quote Anchor link
@Jordi, klopt, heb je gelijk, maar dan kun je net zo goed 644 gebruiken ;) Doet er niet toe, voor het testen kun je beter met de grootst mogelijke scope beginnen en langzaam terug stappen.

daarnaast hoef je textfiles niet te chmodden, maar moet je directory schrijven wel toestaan. Als dat niet toegestaan is, kun je fopen() aanroepen wat je wil, als je niet de rechten hebt, hang je hoe dan ook.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

05/02/2011 16:12:24
Quote Anchor link
nog even het script bekeken
<form name="getallen" action="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>
" method="post">
Mischien dat je boek zegt dat dit kan maar, Dit kan onveilig zijn .
Vul dan de pagina naam in of doe action=""
 
Emplode dd

emplode dd

05/02/2011 16:14:26
Quote Anchor link
Dankje voor jullie reacties jongens.
@merijn Ik denk dat dat het wel eens kan zijn. Ik moet namelijk een wachtwoord opgeven als hij in systeem directories wil schijven. Zal het wachtwoord er even afhalen en proberen!

@Jordi
Dankje, In de bovenste heb ik idd die methode gehanteerd. :)

@ Martijn
Ja, idd, en overzichterlijker, dank je, zal het onthouden.

Ik zal even kijken of het lukt nu, en raporteer nog wel even terug, want er zal ongetwijfeld iets fout gaan, haha.

Toevoeging op 05/02/2011 16:15:34:

@Jordi, Hey, ja dat heb ik vaker gehoord ja! Ik zal er om denken, ik hergebruik mijn oude scripts altijd, vandaar, :)

Toevoeging op 05/02/2011 17:04:30:

Gelukt! @Merijn, klopte inderdaad wat je zei!

Dank je jongens!
Ongetwijfeld tot het volgende hoofdstuk, haha. :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.