fwrite, fopen, etc.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

C#.NET/Unity Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar. Dit bedrijf houdt zich bezig met de ontwikkeling van WMS Software (C#/Unity & SQL). Past dit bij jou? Lees snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Samen met 6 applicatieontwikkelaars hebben jullie de verantwoordelijkheid voor de uitbreiding en ontwikkeling van de webapplicaties; Het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de huidig draaiende applicaties; Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software. Bedrijfsprofiel Wie

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »
Emplode dd

emplode dd

05/02/2011 15:49:02
Quote Anchor link
Wederom terug gekeerd voor advies!
Nou, ik probeer dus een gebruikers.txt te maken, of ook maar gewoon een textfile met iets erin. En volgens mijn boek zou het zo moeten

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php

$bestand
=fopen("gebruikers.txt", "w");

if(!$bestand) {
echo("kon geen bestand openen!");
}


fwrite($bestand, $outputtekst, $lengte);

$outputtekst =
$_POST["user"] . "\n" . $_POST["achternaam"];

fclose($bestand);

if(fclose($bestand))
{

    echo("Account is aangemaakt");
}

else{
    echo ("Kon bestand niet afsluiten");
}

?>

    <HTML>
    <form name="getallen"  action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
    <input type="text" name="user">
    <input type="text" name="achternaam">
    <input type="submit" value="Gaan!">

    </html>

Wat naar mijn weten voor geen donder klopt, zoals als vrijwel alles in het boek, ;p.

Maar goed, naar wat onderzoek op het onderwerp, kwam ik een voorbeeld script tegen, die het zelfde zou moeten doen.
Deze ziet er echter zo uit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$myFile
= "testFile.txt";
$fh = fopen($myFile, 'w') or die("can't open file");
$stringData = "Bobby Bopper\n";
fwrite($fh, $stringData);
$stringData = "Tracy Tanner\n";
fwrite($fh, $stringData);
fclose($fh);
?>

Maar, als ik dat run zegt hij "can't open file", maar vanuit mijn begrip zou hij hier toch, als de file niet aanwezig is, maak fopen er een aan, en vervolgens zou dan een file op mijn computer staan met de $stringdata. Maar ik krijg nergens een reactie uit.

Ik zou graag experimenteren met deze functie, maar het begin loopt al fout.
Iemand toevallig wat advies en/of zeggen wat ik fout doe?

Dit forum is momenteel namelijk mijn grootste bron van informatie, :)
 
PHP hulp

PHP hulp

20/05/2024 09:46:43
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

05/02/2011 16:06:07
Quote Anchor link
Dit is zeer waarschijnlijk een rechten issue. PHP heeft standaard niet de rechten om zomaar bestanden te schrijven. Kijk eens naar de rechten die je hebt in die map waar je scrijft. Als dit niet 0777 is, mag je niet schrijven en weigert fopen() dienst.

Dit kun je eventueel oplossen door erboven iets neer te zetten als:

chmod(".", 0777);

Dit is een mask op je directory zodat je ook kan lezen en schrijven.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

05/02/2011 16:06:29
Quote Anchor link
er staat testFile.txt . Mischien heb je je vergist in die hoofdletter

Je kan beter geen or die gebruiken Dat is geen nette fouthandeling

Doe het dan zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
  $fh
= fopen($myFile, 'w');

  if(!$fh) {
   echo "can't open file!";
  }

?>


Toevoeging op 05/02/2011 16:08:02:

@merijn , Volgens mij hoef je txt files niet te chmodden , Maar je kan beter 775 gebruiken als 777 ;)
 
Martijn B

Martijn B

05/02/2011 16:09:23
Quote Anchor link
Tegenwoordig gebruik je hiervoor:

http://nl3.php.net/manual/en/function.file-put-contents.php

Veel makkelijker...
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

05/02/2011 16:10:39
Quote Anchor link
Hij gaat denk ik volgens het boek mee :)
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

05/02/2011 16:11:28
Quote Anchor link
@Jordi, klopt, heb je gelijk, maar dan kun je net zo goed 644 gebruiken ;) Doet er niet toe, voor het testen kun je beter met de grootst mogelijke scope beginnen en langzaam terug stappen.

daarnaast hoef je textfiles niet te chmodden, maar moet je directory schrijven wel toestaan. Als dat niet toegestaan is, kun je fopen() aanroepen wat je wil, als je niet de rechten hebt, hang je hoe dan ook.
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

05/02/2011 16:12:24
Quote Anchor link
nog even het script bekeken
<form name="getallen" action="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>
" method="post">
Mischien dat je boek zegt dat dit kan maar, Dit kan onveilig zijn .
Vul dan de pagina naam in of doe action=""
 
Emplode dd

emplode dd

05/02/2011 16:14:26
Quote Anchor link
Dankje voor jullie reacties jongens.
@merijn Ik denk dat dat het wel eens kan zijn. Ik moet namelijk een wachtwoord opgeven als hij in systeem directories wil schijven. Zal het wachtwoord er even afhalen en proberen!

@Jordi
Dankje, In de bovenste heb ik idd die methode gehanteerd. :)

@ Martijn
Ja, idd, en overzichterlijker, dank je, zal het onthouden.

Ik zal even kijken of het lukt nu, en raporteer nog wel even terug, want er zal ongetwijfeld iets fout gaan, haha.

Toevoeging op 05/02/2011 16:15:34:

@Jordi, Hey, ja dat heb ik vaker gehoord ja! Ik zal er om denken, ik hergebruik mijn oude scripts altijd, vandaar, :)

Toevoeging op 05/02/2011 17:04:30:

Gelukt! @Merijn, klopte inderdaad wat je zei!

Dank je jongens!
Ongetwijfeld tot het volgende hoofdstuk, haha. :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.