[Gez] Ajax url checker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript Developer Webapplicaties

Bedrijfsomschrijving Voor deze organisatie ben ik op zoek naar een getalenteerde Fullstack JavaScript Developer. Ze is een snelgroeiend software development agency dat zich richt op het ontwikkelen van moderne webapplicaties en complexe systemen voor haar klanten. Ze is gevestigd onder de rook van Utrecht en heeft als doel om tot de top van de Nederlandse agencies te behoren. Deze organisatie maakt softwareoplossingen voor verschillende soorten bedrijven. Innovatie staat hoog in het vaandel en je zult dus met nieuwe technieken aan de slag gaan. Ze hebben klanten in vele branches zitten, zoals retail, finance, gezondheid en onderwijs. De diverse klanten zorgen

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »
Michael -

Michael -

26/03/2012 22:06:32
Quote Anchor link
Allen,

Ik zoek een script om een IP adres lokaal te kunnen checken. (Kom niet met PHP, fsockopen, cURL, want dat werkt dus niet.)

Hij zou moeten blijven proberen (elke 5sec bijv) of een IP adres (192.168.*.**) de status 200 OK terug geeft en zo ja dan het IP adres bezoeken.

Ik kan op Google niet vinden wat ik zoek.

Heeft iemand misschien wat liggen of tijd over om wat in elkaar te zetten of een sprong in de goede richting?

Zou erg mooi zijn als iemand kan helpen.

Bij voorbaat hartelijk bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 10:15:14
 
Wouter J

Wouter J

26/03/2012 22:10:09
Quote Anchor link
Vacature?

Of anders een sprong in de goede richting:
Ga werken met AJAX. Hiermee kun je de pagina ophalen en vervolgens kun je checken of deze een status 200 terug geeft. Met functies als setTimeout kun je het om de 5 sec. proberen, iets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function checkIp( ipAddress )
{
  // ajax call
  if( status !== 200 )
  {
    setTimeout(argument.callee(), 5000);
  }
  else
  {
    // bezoek de pagina
  }
}
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

26/03/2012 22:25:19
Quote Anchor link
misschien dat je dit met de exec functie kan doen, ik heb geen idee of je daarmee ook waarden terug kan krijgen eerlijk gezegt. Als dat niet zo is, dan kan je altijd via de batch oid een bestandje aanmaken met het resultaat
 
Pim -

Pim -

26/03/2012 22:38:11
Quote Anchor link
De jQuery AJAX documentatie geeft toch voldoende info?
 
Michael -

Michael -

29/03/2012 18:36:40
Quote Anchor link
Wouter J op 26/03/2012 22:10:09:
Vacature?

Of anders een sprong in de goede richting:
Ga werken met AJAX. Hiermee kun je de pagina ophalen en vervolgens kun je checken of deze een status 200 terug geeft. Met functies als setTimeout kun je het om de 5 sec. proberen, iets als:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function checkIp( ipAddress )
{
  // ajax call
  if( status !== 200 )
  {
    setTimeout(argument.callee(), 5000);
  }
  else
  {
    // bezoek de pagina
  }
}

Dan wel een vrijwilligers vacature ;)
Ik heb zelf weinig met Ajax gedaan en heb eigenlijk dus geen idee hoe ik 't precies moet aanpakken. Ik neem eigenlijk aan dat 't met een paar regeltjes kan.
Ik heb 't in PHP wel gemaakt, maar dat werkt dus niet voor een lokaal adres en er moet een lokaal adres worden gecheckt net zolang tot dat ie t doet en dan het betreffende adres openen.

Vincent Huisman op 26/03/2012 22:25:19:
misschien dat je dit met de exec functie kan doen, ik heb geen idee of je daarmee ook waarden terug kan krijgen eerlijk gezegt. Als dat niet zo is, dan kan je altijd via de batch oid een bestandje aanmaken met het resultaat

Heb je een voorbeeld wat je bedoelt?

Pim - op 26/03/2012 22:38:11:
De jQuery AJAX documentatie geeft toch voldoende info?

Heb je een link waar ik iets daarover zou kunnen vinden? Heb alleen een 'jquery broken link checker plugin' uit 2007 gevonden, maar die werkt weer met inladen van een php pagina. Zou het makkelijkste zijn als ik de pagina/script vanaf 't bureaublad kan opstarten zonder server, dus dan is php geen oplossing.
 
Michael -

Michael -

02/04/2012 19:08:21
Quote Anchor link
Geen reacties meer? Schijnbaar toch ingewikkelder dan ik dacht als er niemand meer iets weet.

Ik heb intussen wat gevonden op Google, maar met mijn beperkte kennis van javascript is het lastig hier precies van te maken wat ik wil. Het schijnt ook niet te werken bij websites, maar alleen bij bestanden die op je eigen server staan? http://localhost/ vind ie dan weer wel, maar een lokaal IP adres weer niet.

Het is eigenlijk ook de bedoeling dat de url met GET kan worden aangegeven, maar ook dit krijg ik nog niet zoals t moet.

Iemand die me verder kan helpen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
<script language="javascript" type="text/javascript">
http_check = getHTTPObject();

function getHTTPObject(){
  //Create a boolean variable to check for a valid Internet Explorer instance.
var xmlhttp = false;
//Check if we are using IE.
 try {
  //If the Javascript version is greater than 5.
  xmlhttp = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");
 } catch (e) {
  //If not, then use the older active x object.
  try {
  //If we are using Internet Explorer.
  xmlhttp = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP");
 } catch (E) {
//Else we must be using a non-IE browser.
xmlhttp = false;
 }
}
//If we are using a non-IE browser, create a javascript instance of the object.
 if (!xmlhttp && typeof XMLHttpRequest != 'undefined') {
 xmlhttp = new XMLHttpRequest();
 }
 
  return xmlhttp;
}


function check_file(path_of_file)
{
    http_check.open("HEAD", path_of_file);
    http_check.onreadystatechange = handleHttpResponse_check;
    http_check.send(null);

    function handleHttpResponse_check()
    {
        if(http_check.readyState == 4){
            if (http_check.status == 200) {
                document.getElementById('check').innerHTML = 'Pagina gevonden.';
            }else {
                setTimeout("location.reload(true);",5000);
                document.getElementById('check').innerHTML = 'Pagina niet gevonden. Probeert over 5 seconden opnieuw.';
            }
        }
    }
}
</script>


<script language="javascript" type="text/javascript">
    check_file('http://192.168.2.23');
</script>
<div id="check"></div>
 
Chris -

Chris -

02/04/2012 19:21:40
Quote Anchor link
Kun je niet uitleggen waarom het met PHP niet werkt? Wat voor machine is het, krijg je foutmeldingen met fsockopen, kun je niet gewoon exec('ping 192.168.2.23'); doen en het resultaat afvangen en uitlezen? More information please :)
 
Michael -

Michael -

02/04/2012 19:31:57
Quote Anchor link
Chris: Het gaat om een lokaal IP adres dat moet worden gecheckt en dat gaat niet met PHP vanaf een server en ik ga/kan/mag geen PHP server op de bedrijfs pc installeren. Ik moet dus iets hebben wat gewoon zo kan werken zonder installatie. Het liefst 1 html bestand met ajax/javascript waarmee ik het lokale IP adres ftp://192.168.1.20 en http://192.168.1.20 mee kan checken. Op 't moment dat 't IP adres 'online' is moet ie 't IP adres bezoeken. Pingen gaat niet, want het IP is wel gewoon te pingen maar zegt niks over of de site daarop ook al bereikbaar is. Anders had ik wel gewoon een eindeloze ping kunnen laten lopen.
 
Chris -

Chris -

03/04/2012 19:56:41
Quote Anchor link
Dus er draait op dat IP-adres wel een webserver? Dan kan je inderdaad met javascript (gewoon jQuery inladen in je html bestand) de pagina ophalen. Even eventueel met visualbasic?
 
Michael -

Michael -

04/04/2012 17:46:57
Quote Anchor link
Gaat niet om ophalen. Gaat om het controleren of ie beschikbaar is (200ok).
Dat het kan weet ik ook wel, maar hoe ik het precies moet doen kom ik nog niet uit.

Zoek een ajax/javascript functie die de link uit de url (get) haalt en controleert op status 200ok, zo niet dan over paar seconden weer proberen, en zo wel dan naar die link toe gaan.
 
Michael -

Michael -

05/04/2012 17:54:15
Quote Anchor link
Iemand...
 
Michael -

Michael -

07/04/2012 22:40:58
Quote Anchor link
bump
 
- Pepijn  -

- Pepijn -

08/04/2012 08:08:38
 
Michael -

Michael -

09/04/2012 22:05:58
Quote Anchor link
Pepijn --- op 08/04/2012 08:08:38:

Fijn dat er iemand reageert, maar dat was niet de vraag.
 
Erwin Goossen

Erwin Goossen

09/04/2012 22:50:08
Quote Anchor link
Als je dit clientside wil doen is ajax 1van de weinige mogelijkheden. Kijk eens naar jquery. Je kan dan op elke pc in de webroot een check.html zetten, deze fetchen en klaar is klara.
Wil je dit server-side dan kun je http://www.webmasterworld.com/php/3544745.htm proberen
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

10/04/2012 00:27:17
Quote Anchor link
TS wil geen PHP gebruiken op de betreffende machine. Maar even kort door de bocht, kun je ook een goede omschrijving geven van wat je nu precies wil? Want ik heb het idee dat je dit zoekt:

een html bestand die gaat pollen naar een server om te kijken of die server online staat.

Daarentegen zeg je zelf dat je wilt dat er een html bestand komt die pollt naar een server om aan te geven dat ie beschikbaar is.

Het is 1 van de 2. Beide zijn mogelijk met AJAX, zonder PHP. Maar 1 ding, je kunt geen lokaal IP addres terug krijgen met javascript alleen.

Wat wel mogelijk is is dat je met een AJAX request een call maakt naar een willekeurige server van jou om daar vervolgens de IP addressen uit terug te filteren en dat als respons terug geeft ( als de status 200 is ). Op die manier kun je wel IP adressen in je javascript krijgen. Hoe dan ook, iets meer uitleg is handiger, omdat we dan nog specifieker in kunnen gaan op de materie wat jou uiteindelijk helpt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.