Hardware Linux 24/7 HOME webserver

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

13/04/2014 12:01:13
Quote Anchor link
Beste Forumleden,

Ik speel met de gedachte een eigen webserver te bouwen of aan te schaffen. Het budget is 400 - 500 euro.

Ik zou natuurlijk die oude stofzuiger (lees minitower met minimaal drie ventilators) kunnen inrichten maar ik krijg al spookbeelden van een energie nota die langer is dan een A4-tje, vastlopende ventilators en kokende processors :-)

Dus dacht ik maar wat geld te investeren en een energiezuinige liefst passief gekoelde doos aan te schaffen. Hierbij heb ik nog wel iets extra's over voor wat meer intern geheugen en een SSD in plaats van een harddisk. een dvd-rom en een VGA of DVI aansluiting zou makkelijk zijn t.b.v. de installatie.

Een zoektochtje naar dergelijke configuratie's bleek lastiger dan gedacht dus wil ik vragen om jullie advies.
Hierbij mag in details geschreven worden over diverse onderdelen maar ook over complete systemen. Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 20:29:58
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/04/2014 12:04:02
Quote Anchor link
Het ligt eraan waar je hem wilt gaan plaatsen voor nu en in de toekomst.
Is het voor thuis, of heb je de ambities om hem uiteindelijk in een datacenter te hangen?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

13/04/2014 12:05:30
Quote Anchor link
- Aar - op 13/04/2014 12:04:02:
Het ligt eraan waar je hem wilt gaan plaatsen voor nu en in de toekomst.
Is het voor thuis, of heb je de ambities om hem uiteindelijk in een datacenter te hangen?


Nee voor thuis op zolder. Vandaar het woord HOME in de titel.
 
Reshad F

Reshad F

13/04/2014 13:25:27
Quote Anchor link
Begin met een Raspberry PI en breid uit met wat jij nodig denkt te hebben! zuinig, goedkoop en efficiënt!
 
Ivo P

Ivo P

13/04/2014 13:31:29
Quote Anchor link
Ik heb jaten geleden een simpele pentium II als server voor mail en hostingvan paar simpele sites ingezet.

Was goed te doen voor ontwikkeling en prive site.
Minder voor een webshop met 3000 producten etc.

vergeet trouwens ook niet veiligheid: je kunt zomaar gaten hebben waardoor je server overgaat tot spamversturen.
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

13/04/2014 14:32:57
Quote Anchor link
haha Ik moest bij je eerste paar zinnen denken aan Nerdalize:
http://nerdalize.com/
 
John D

John D

13/04/2014 15:43:20
Quote Anchor link
een of meer raspberry's. Ik heb er eentje als slimme energie webserver 24x7 draaien (ism met een youless opnemer). Daarbij haal ik nog bij 2 familieleden de energie gegevens op en zij kijken dus naar hun gebruik. Kleine toepassing maar werkt uitstekend. De Raspberry voeding is een oude samsung gsm lader (mico usb). Een dikke USB memory eraan en een kleine SD om op te starten. SD kaartjes zijn eigenlijk niet geschikt voor 24x7 i/o dus ik ben meer en meer naar de USB stick aan het migreren. Zijn veel draadjes over te vinden.
Gewijzigd op 13/04/2014 15:44:53 door John D
 
Pipo Clown

Pipo Clown

13/04/2014 16:29:21
Quote Anchor link
Ik heb mijn sites gewoon op een NAS draaien.
Erg energiezuinig en het gebruikt weinig of geen opslagruimte dus die kan je voor andere dingen gebruiken.
 
John D

John D

13/04/2014 17:22:42
Quote Anchor link
Pipo Clown op 13/04/2014 16:29:21:
Ik heb mijn sites gewoon op een NAS draaien.
Is jouw NAS flexibel genoeg qua versiebeheer Apache, PHP en MySql ? Ik heb er ook wel eens aan gedacht maar welke NAS biedt genoeg vrijheid om bovengenoemd zelf te upgraden/aan te passen etc?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

13/04/2014 20:31:29
Quote Anchor link
@Kumkwat Dat is wel een grappig verhaal inderdaad :-)

John: ik heb hier een raspberry liggen maar ik had nog niet het idee dat ik daaruit genoeg snelheid kan persen om lekker mee te kunnen werken als ontwikkelaar.

@Pipo: daar heb ik ook aangedacht maar daar stel ik dus dezelfde vraagtekens bij als John: Kan ik daar lekker op uitbreiden met PHP extensies en samba etc? En welke NAS stel je dan voor?
 

25/07/2014 23:24:48
Quote Anchor link
** knip **
- Aar -:
Dit gaat over systemen en software. Reklame maken voor je favoriete hostingbedrijf hoort hier niet bij.
Gewijzigd op 25/07/2014 23:31:08 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.