.Htacces rewrite url probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

C# Developer

Dit ga je doen Je gaat aan de slag in het websites team of portals team waarin je je bezighoudt met concept & design, implementatie en ook een stukje bugfixing en onderhoud; Je werkt met je team volgens de Scrum werkwijze; Zo adviseer je ook de PO & Scrum Master over de technische architectuur, koppelingen en integratie met externe systemen en API’s; Je blijft op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends op het gebied van C# / .NET en deelt deze kennis binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »
Menno

menno

25/02/2009 20:05:00
Quote Anchor link
Beste PHPhulp,

Ik heb een klein probleem met rewrite url.
Mijn .htacces was als volgt :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^(.*)/$ index.php?p=$1
RewriteRule ^(.*)/(.*)/$ index.php?p=$1&a=$2


Dit werkt voor geen meter, want nu als ik bijv. style.css in me pagina zet, gaat hij zoeken in de map die ik via de url geef.

Nu kreeg ik van iemand een andere .htacces :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
# Enable basic URL rewriting
RewriteEngine On

# Set the root for the website.
RewriteBase /superget/

# Redirect (non-existing) requests to index.php
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteRule ^([^/]+) index.php/$1


Maar dat betekent dat mijn link wordt :
http://www.website.nl/index.php/cursus/52/
Dat is alnog niet mooi, want ik wil dat index.php weg hebben.
Weten jullie een oplossing voor dit probleem?

Wat ik wil is gewoon http://www.website.nl/cursus/52/ die geen problemen in html oplevert.

Alvast hartelijk bedankt,
Menno Wolvers

Ps. Ik zie dat ik het in de verkeerde categorie heb gezet, kan een mod deze misschien verplaatsen?

Quote:
Topic verplaatst naar php. (Anders weet ik het ook niet)

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Menno
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 18:55:13
 
Loran DP

Loran DP

25/02/2009 20:19:00
Quote Anchor link
Waarom in de Mod/Admin categorie?
 

25/02/2009 20:30:00
Quote Anchor link
Loran schreef op 25.02.2009 20:19:
Waarom in de Mod/Admin categorie?

Vraag dat alleen als het nuttig is om te vragen. Lees eerst eens wat hij post:
menno schreef op 25.02.2009 20:05:
Ps. Ik zie dat ik het in de verkeerde categorie heb gezet, kan een mod deze misschien verplaatsen?
 
Han eev

Han eev

25/02/2009 20:48:00
Quote Anchor link
Is jou post dan wel nuttig karl? :P (Gaan we weer :P)

Mijn htaccess

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteBase /

RewriteRule ^(.*)$ index.php?url=$1

Eerste deel kijkt eerst of het geen bestand of map is, dan is de rest wel duidelijk :) Dan kan je gewoon herschrijven ;)
 

25/02/2009 20:50:00
Quote Anchor link
Han schreef op 25.02.2009 20:48:
Is jou post dan wel nuttig karl? :P

In bepaald opzicht wel ja.
Is deze nuttig? Nee.
 
Menno

menno

25/02/2009 21:12:00
Quote Anchor link
Ik heb nog steeds het probleem dat als ik in me website het volgende heb :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<link rel="stylesheet" href="style.css" rev="stylesheet" />


En de url is http://www.website.nl/cursus/410/
Dan zoekt hij naar http://www.website.nl/cursus/410/style.css maar die bestaat natuurlijk niet.
 

25/02/2009 21:13:00
Quote Anchor link
menno schreef op 25.02.2009 21:12:
Ik heb nog steeds het probleem dat als ik in me website het volgende heb :
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<link rel="stylesheet" href="style.css" rev="stylesheet" />


En de url is http://www.website.nl/cursus/410/
Dan zoekt hij naar http://www.website.nl/cursus/410/style.css maar die bestaat natuurlijk niet.

Maak er eens
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<link rel="stylesheet" href="/style.css" rev="stylesheet" />

van.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.