.htaccess rewrite folder

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Senior Fullstack Developer (GOLang, TypeScript)

Bedrijfsomschrijving Our client is one of the large worldwide accounting firms. Functieomschrijving We are looking for a senior (all-round) developer (Project On Demand / Tax Technology) Uses as much as possible technology in support of the development process: Git, Jenkins, Docker, npm, skaffold, helm, etc. We are looking for a real hands-on developer; ie not a team lead or other managerial-style role; Acts with integrity both internally and externally and takes personal responsibility in this respect; Curious about the developments within their field and driven to make a difference with the team; Able to empathize with colleagues and stakeholders and

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »
Albert de Wit

Albert de Wit

23/10/2012 01:02:33
Quote Anchor link
Hallo,

Ik probeer de naam van een subfolder te rewriten alleen lukt me dit niet. Bijvoorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteRule ^/index/ /index.php
RewriteRule ^/subfolder/index/ /subfolder/index.php


Quote:
Hoofdfolder:
index.php
subfolder
______________

Subfolder:
index.php



index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

echo '<a href="/subfolder/index/">Index van subfolder</a>';

?>


Dit werkt alleen niet. Waarschijnlijk niet omdat ik niks kon vinden hierover en maar wat heb geprobeerd. Kan iemand me een eind op weg helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 06:45:06
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/10/2012 01:27:53
Quote Anchor link
geef even de volledige url van jouw subfolder, desnoods als http://www.example.com/maar_nu_wel_jouw_pad..
 
Kees Schepers

kees Schepers

23/10/2012 08:15:51
Quote Anchor link
Hallo Albert,

Heb je het al geprobeerd zonder / aan het begin? Dus zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^index/ /index.php


Zo defineer ik mijn rules altijd. Wat je ook kunt doen om erachter komen wat het probleem is, is de RewriteLog aan zetten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteLog /map/naar/rewrite.log


En je kunt ook RewriteLogLevel gebruiken om de verbositeit te bepalen. In deze log zul je meer vinden over hoe Apache jouw rewrites heeft afgehandeld.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

23/10/2012 12:01:40
Quote Anchor link
RewriteRule ^index/ /index.php

dus dan bedoel je ook voor die map
RewriteRule ^subfolder/index/ /subfolder/index.php

Dit heb ik net geprobeerd en dan krijg ik niks meer te zien.

Wat ik dus eigenlijk wil is dat ik naar een pagina ga in een subfolder. Eenmaal daar aangekomen en ik ga naar /index/ ga ik weer terug naar de index.php in de hoofdfolder.
 
Kees Schepers

kees Schepers

23/10/2012 13:58:16
Quote Anchor link
Als het niet werkt, heb je ook al naar RewriteLog gekeken?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

23/10/2012 14:04:36
Quote Anchor link
Als ik die lijn in de htaccess zet laad de pagina helemaal niet meer op de een of andere manier
 
Kees Schepers

kees Schepers

23/10/2012 14:21:32
Quote Anchor link
Heb je al in de apache error logs gekeken?
 
Albert de Wit

Albert de Wit

23/10/2012 15:27:00
Quote Anchor link
nee, waar kan ik die zien?

Toevoeging op 23/10/2012 18:02:57:

Ik kwam net op een idee. Moet er in die subfolder ook een .htaccess staan?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

23/10/2012 18:46:06
Quote Anchor link
Probeer het (zelf) eens. ;-)
 
Albert de Wit

Albert de Wit

23/10/2012 19:02:09
Quote Anchor link
daar ligt het probleem juist voor mij. ik heb geen idee hoe en wat. het was ook maar een ideetje dat in mijn hoofd schoot of dat misschien moest ofzo. proberen is een beetje een wijd begrip, ik weet namelijk niet wat ik moet proberen.
 
Kees Schepers

kees Schepers

23/10/2012 19:41:30
Quote Anchor link
De error logs kun je meestal als je inlogt op FTP in een mapje logs vinden oid. Anders kun je ze vaak ook ophalen in je control panel van je domeinnaam.

Ik zelf gebruik een VPS zonder software (dus alleen linux) en dan vindt je het in /var/log/httpd of /var/log/apache2 bijvoorbeeld.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

24/10/2012 00:16:37
Quote Anchor link
Ik weet niet precies hoe ik het gedaan heb maar ik heb wat waardes in de <base> en RewriteBase gedaan en hij schijnt te werken.

Ik heb nog gezocht naar die folders maar ik zit op een gratis domein te werken en daar lakt het een en ander nog wel eens
 
Willem vp

Willem vp

24/10/2012 01:50:56
Quote Anchor link
Die RewriteBase is in jouw geval volgens mij helemaal niet nodig. Daarnaast zou je de RewriteRule nog iets algemener kunnen maken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
RewriteRule ^(.*)/index/  $1/index.php
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.