IF statement beëindigen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »
Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 20:57:56
Quote Anchor link
Beste

Is het mogelijk om een if-statement te beëindigen?
Dit is een voorbeeld van mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
if(hier wat dat niet uitmaakt)
{
  if(!$result) $error = 1;
  else $error = 0;
  
  if($error == 1) - Hier wil ik maken dat de hoofd-if stopt. Dus dat hij verder gaat onder de hoofd-if, hoe doe ik dat?
}
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 13:16:06
 
- Ricardo -

- Ricardo -

09/11/2010 21:03:06
Quote Anchor link
elseif ?
 
Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 21:11:20
Quote Anchor link
Nee, ik leg het even beter uit.

if(strlen($_POST['username']) == 0) $error[] = 'Geen gebruikersnaam ingevult.';

if(count($error) == 0)
{
$query1 = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = $_POST['username']");
if(mysql_num_rows($query1) == 0) $error[] = 'Gebruiker bestaad niet!';
}

if(count($error) > 0) echo $error;

Dit is het ongeveer. Ik weet dat de code niet echt helemaal klopt omdat dit gewoon snel een voorbeeld is. Dus waar die $error = 'gebruker bestaad niet' staat moet hij die if stoppen. Dus die hoofd-if van count($error) == 0. Dus dat hij dan meteen naar de volgende if gaat die de errors echoëd.
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

09/11/2010 21:11:40
Quote Anchor link
Alt je enigsinds de tijd had genomen dan was je vanzelf hier op uitgekomen:
http://www.php.net/break
 
Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 21:14:20
Quote Anchor link
Maar ik had dat al gelezen maar daar staat dat alleen bij for, while en switch kan gebruikt worden?
 
- SanThe -

- SanThe -

09/11/2010 21:32:29
Quote Anchor link
De juiste volgorde en logica aanhouden.

$error = 0;
if(hier wat dat niet uitmaakt and !$result)
{
$error = 1;
Hier wil ik maken dat de hoofd-if stopt.
Dus dat hij verder gaat onder de hoofd-if, hoe doe ik dat?
}
 
Th van

Th van

09/11/2010 21:34:02
Quote Anchor link
Moet dan het hele script stoppen? Of allen het if gedeelte?
 
- SanThe -

- SanThe -

09/11/2010 21:35:50
Quote Anchor link
Noppes Homeland op 09/11/2010 21:11:40:
Alt je enigsinds de tijd had genomen dan was je vanzelf hier op uitgekomen:
http://www.php.net/break


Een break werkt niet bij een if().
 
Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 21:39:30
Quote Anchor link
Bedankt allemaal maar jullie snappen het niet echt geloof ik?
Ik zal het nog eens proberen uit te leggen.
Dus de hoofd if moet stoppen. Laat ik het eens uitleggen met uitvoeren1.
if(uitvoeren1 == 0)
{
blabla.... wat code hier die dan uitvoeren1 op 0 of 1 zal gaan zetten (true of false)

if(uitvoeren1 == 1) stop de if(uitvoeren1 == 0).... Deze if dus, dus niet de hele pagina stoppen ofzo, maar die hoofd if die kijkt of uitvoeren1 op 0 staat, snap je? Want uitvoeren1 is nu op 1 gezet he
 
- SanThe -

- SanThe -

09/11/2010 21:41:48
Quote Anchor link
Dat gaat niet. Dat zal je met de if() structuur zelf moeten creëren. Logica is het trefwoord.

Toevoeging op 09/11/2010 21:43:29:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
if(......)
{

    // bla bla
    if(......)
    {

        // bla bla
    }
}

?>
 
Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 21:43:42
Quote Anchor link
En is er een andere manier ofzo? BV met een switch had ik ook geprobeerd maar dat gaat ook niet echt denk ik toch?

Toch bedankt!
 
- SanThe -

- SanThe -

09/11/2010 21:47:24
Quote Anchor link
Een switch kan je spontaan verlaten met een break.

Toevoeging op 09/11/2010 21:49:02:

Geef anders even het stukje 'echte' code, kunnen we even meedenken.
 
Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 21:51:29
Quote Anchor link
Uhm, als ik een break doe in een switch. Gaat hij dan helemaal uit de switch? Of is dat gewoon om het einde van een case aan te geven?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
    if(empty($userName))
    {
        $error[] = 'Username is empty';
    }
    
    if(empty($userPassword))
    {
        $error[] = 'Password is empty';
    }
    
    if(count($error) ==  0)
    {
        // Find if userName and userPassword are correct
        $query1 = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '".mysql_real_escape_string($userName)."' AND userpassword = '".mysql_real_escape_string(md5(sha1($userPassword)))."'");
        
        // Check if the user exists in the database
        if(mysql_num_rows($query1) == 0) { $error[] = 'Wrong username or password'; }
        else $row1 = mysql_fetch_assoc($query1);

code gaat hier verder als er geen $error opgegeven is. Als er wel een error opgegeven is dan moet hij naar de volgende if die je hieronder ziet.
        
    }
    
    if(count($error) > 0)
    {
        echo '<p>'.implode('<br />', $error).'</p>';
    }
Gewijzigd op 09/11/2010 21:53:37 door Ruben Portier
 
- SanThe -

- SanThe -

09/11/2010 21:53:14
Quote Anchor link
Dan verlaat ie de switch().
 
Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 21:56:08
Quote Anchor link
Bekijk even mijn vorige post, daar zie je de echte code. Maar ik denk dat die nogal verwarrend lijkt.

Maar als ik doe met een switch:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
switch(count($error))
{
  if blabla = 0 { $error[] = 'fout!';
  
  if(count($error) > 0) break;

  hier gaat de code verder als er geen fout was
}

if(count($error) > 0)
{
  hier dus de fouten echon als ik het goed begrijp?.....
}


Zal het zo werken? Dus als ik doe break dat hij naar volgende code gaat?

Toevoeging op 09/11/2010 21:58:09:

Ik zit zo te denken....

Kan ik niet beter doen

while(count($error) == 0)

Dan kan ik toch ook break doen enzo? Want als ik dan error op 1 doe en break doe dan gaat hij toch gwn weer naar het begin van die while zeker? of is break echt naar het volgende statement?
 
Jasper DS

Jasper DS

09/11/2010 22:00:03
Quote Anchor link
ik zou het toch met de ifjes doen. Omschrijf je probleem even wat duidelijker. Volgens mij zit je logica nog niet goed.
 
Ruben Portier

Ruben Portier

09/11/2010 22:00:19
Quote Anchor link
Even om te laten weten!!!
Het werkt gwn met een while.
Ik doen dan break; bij een fout en dan gaat alles netjes!!!

Bedankt allemaal voor de hulp!

Toevoeging op 09/11/2010 22:16:44:

Hier ben ik weer...

Ik zit met een 'raar' probleem.
Als alles klopt moet hij met een meta refresh weer naar de index pagina. Maar heel de site loopt vast omdat hij blijft inloggen. Dit omdat die while blijft lopen omdat de error dan 0 is he... Iemand een idee hoe ik dit fix?

Toevoeging op 09/11/2010 22:23:05:

NVM, eht werkt al door bij de while $succeed toe te voegen. Als die true is werkt de while niet.
 
Mark L

Mark L

09/11/2010 22:34:45
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php
    if(empty($userName))
    {
#1
        $error[] = 'Username is empty';
    }

    
    if(empty($userPassword))
    {
#2
        $error[] = 'Password is empty';
    }

    
    if(count($error) ==  0)
    {
#3
        // Find if userName and userPassword are correct

        $query1 = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username = '".mysql_real_escape_string($userName)."' AND userpassword = '".mysql_real_escape_string(md5(sha1($userPassword)))."'");
        
        // Check if the user exists in the database
        if(mysql_num_rows($query1) == 0) { #4
            $error[] = 'Wrong username or password';
        }

        else ($row1 = mysql_fetch_assoc($query1)) { #5
            #code gaat hier verder als er geen $error opgegeven is. Als er wel een error opgegeven is dan moet hij naar de volgende if die je hieronder ziet.

        }
    }

    
    if(count($error) > 0)
    {
#6
        echo '<p>'.implode('<br />', $error).'</p>';
    }

?>


Zoals je hierboven kunt zien, heb ik de ifjes genummert (met een #nummer)

Bij if 1, 2 en 4 kunnen $error gezet worden.
Stel er is geen error. Dan gaan we dus if#3 binnen (als er wel een error was, dan gingen we deze namelijk niet binnen). Het is dus zeker dat er vóór aanvang van if#4 GEEN error is.
Als blijkt if#4 een error geeft, dan zal hij niet naar #5 gaan (en andersom).
Dus je kunt #5 vullen met alles wat je NIET aan #4 wilt meegeven. Dus de verwerking van het formulier o.i.d.

Dit is alles.

Trouwens. de functie empty is sneller dan de count-functie:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
    if (empty($error)) # i.p.v. count($error) == 0

    if (!empty($error)) # i.p.v. count($error) > 0
?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.