insert_id probleem (mysql_insert_id())

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie; Het oplossen van bugs en incidenten. Hier ga je werken Als C#.NET Developer binnen deze organisatie kan jij het verschil maken. Zij werken momenteel nog met programmatuur die is ontwikkeld in C++. Hiervan gaan zij afscheid nemen zodra alle nieuwe software in C#.NET geschreven is. Een grootschalig en langdurig project. Voor hen is deze software van

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Functioneel applicatiebeheerder - SOP-SYS-SAM

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Functioneel Applicatiebeheerder voor het financiele domein op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je gaat samenwerken in een team van circa 15 functioneel applicatiebeheerders en gaat onderdeel uitmaken van een DevOps team. Met dit team ga je applicaties (laten) ontwikkelen en beheren. Hierbij concentreer je je vooral op

Bekijk vacature »

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »
Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 15:36:34
Quote Anchor link
hi uhm ik vraag eigelijk nooit om hulp maar ik ben nu al een week bezig en ik snap het gewoon niet
ik kom er serieus gewoon niet uit

ok uhm ik zal eerst ff 1 en ander uitleggen over mijn script
ik ben sinds kort over gegaan van php 5 naar 7.2

hier zijn de problemen mee ontstaan
ik gebruik nu:
MySQLi (Object oriented style)

mijn probleem is dit..
ik heb in een best groot deel van mijn script de laatste mysql insert nodig
dit deed ik in php5 met
$laatste = mysql_insert_id();

echter in php 7 mag dit dus niet meer
ik heb alles all geprobeerd maar ik krijg gewoon niks terug

$laatste = mysqli_insert_id();
$laatste = mysqli_insert_id;
$laatste = insert_id();
$laatste = insert_id;
$laatste = $db->insert_id;

als ik all iets terug krijg is het 0
zelfs als ik vlak boven de code een INSERT plaats

niks werkt terwijl in php5 wel werkt

ik hoop dat iemand dit snapt mvg sylvester
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 10:24:34
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 15:43:41
Quote Anchor link
Als je het object-geörienteerd gebruikt, dan wordt het

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$db
->insert_id;
?>


Hier werkt het perfect na een INSERT. Let er ook op dat je er geen andere INSERT ervoor plaatst die geen ID heeft.
Gewijzigd op 09/08/2019 15:43:56 door - Ariën -
 
Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 15:46:38
Quote Anchor link
werkt dus niet bij mij daarom snap ik het niet
elke insert heeft bij mij een auto ID dus zou moeten werken

echt ik verlies straks nog al mijn haren



Toevoeging op 09/08/2019 15:50:42:

PS: ik heb ergens wel een deel met mbt dbal_mysqli
zou het daar door komen?

want ik krijg in mijn logs en error van
PHP message: PHP Notice: Undefined property: dbal_mysqli::$insert_id ...... on line 1034

op deze line staat
$id_invoer = $db->insert_id;

Edit:
Het quoten van het integrale voorgaande bericht is niet nodig. Deze is daarom verwijderd.
Gewijzigd op 09/08/2019 15:53:30 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 15:54:21
Quote Anchor link
Gebruik je een aparte extended class die insert_id overerft?
 
Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:03:25
Quote Anchor link
niet dat ik weet
maar ik ben al zoveel jaren met dit script bezig dat dat zou kunnen ik zou alleen niet weten waar

maar naar mijn weten niet
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 16:04:59
Quote Anchor link
Je gebruikt dus de normale standaard MySQLi-class?
Hoe ziet je relevante code eruit met je INSERT en je $db->insert_id ?
Wordt je INSERT-query zelf überhaupt wel uitgevoerd?
Gewijzigd op 09/08/2019 16:05:12 door - Ariën -
 
Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:17:12
Quote Anchor link
ja die wordt uitgevoerd
ik heb zelfs een exit; erin geprobeert om de rest van me script tijderlijk even uit te zetten

$db->sql_query("INSERT INTO touch_kamers (product_id, account, dame_id, soort, omschrijving, details, prijs, pin, cc, btwhoogte, deel_dame, start, eind, kamer_nr, datum, nummer, betaald) VALUES ('$link[id]', '$member[group_account]', '$id', 'tarieven', '$link[minuten]', '$details', '$link[prijs]', '$pin', '$cc', 'btwhoog', '', Now(), Now()+Interval $link[minuten] minute, '$kamer', '$terug', '$nummers', '$betaald')");

$id_invoer = $db->insert_id;

insert werkt
alleen die id krijg ik dus niet :(
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 16:21:26
Quote Anchor link
Hmm... sql_query() is geen standaard functie. Dus we praten wel over een eigen afgeleide database-class?
En geeft je INSERT-query ook wel een ID mee aan het record?
 
Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:27:29
Quote Anchor link
id komt van de AUTO_INCREMENT

ik heb die sql_query ergens van internet geplukt omdat ik iets moest hebben dat werkte met php7
aangezien ik hiervoor gewoon standaard mysql gebruikte
ik ben goed met het aanpassen en toevoegen van scripts enzo maar dat soort basics heb ik eigelijk geen kaas van gegeten

als jij zegt dat sql_query anders moet dan kan ik dat misschien wel aanpassen

ik hoop van niet maar als dat de reden is
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 16:28:41
Quote Anchor link
Normaal is het $conn->query("SELECT... FROM... WHERE bla...");

Ik vermoed dat je dus een eigen database-class hebt, waarbij de insert_id niet goed werkt vanwege de overstap naar PHP7. Hoe initialiseer je de database eigenlijk?
Gewijzigd op 09/08/2019 16:31:30 door - Ariën -
 
Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:32:55
Quote Anchor link
ja ik heb ooit 10 jaar geleden de userpie login script gebruikt als basis
deze zit er nogsteeds in

hoe kan ik die class enz aanpassen of moet ik 10.000 files gaan herschrijven ?

ik zal ff testen of het werkt als ik gewoon query gebruik inplaats van sql_query
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

09/08/2019 16:33:59
Quote Anchor link
Zo te zien komt het uit phpBB3

https://wiki.phpbb.com/Queries_in_phpBB3

Dan zou dit de oplossing kunnen zijn (komt in de buurt)

$user_id = $db->sql_nextid();

https://wiki.phpbb.com/Database_Abstraction_Layer#sql_nextid
Gewijzigd op 09/08/2019 16:41:08 door Adoptive Solution
 
Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:37:33
Quote Anchor link
ja dat zou kunnen iets met de dbal class

is er een snelle manier om dit te fixen?
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

09/08/2019 16:41:46
Quote Anchor link
Heb net vorige post aangevuld.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 16:42:10
Quote Anchor link
Ah, Adoptive Solution heeft een 'nina-edit geplaatst' ;-)

Adoptive Solution op 09/08/2019 16:41:46:
Heb net vorige post aangevuld.


Juist :+)
Gewijzigd op 09/08/2019 16:43:39 door - Ariën -
 
Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:46:42
Quote Anchor link
haha jup ik was net self ook ff aan het zoeken naar functies voor phpbb :P
kwam op zelfde uit

sql_nextid(); werkt

w00t w00t

zonder jouw was mij dit nooit gelukt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 16:49:09
Quote Anchor link
Ah, cool :-)
 
Sylvester vader

sylvester vader

09/08/2019 16:54:29
Quote Anchor link
hij pakt alleen niet meer de goede id's maar dit is wel aantepassen denk ik :)

als er net een invoer ergens wordt gedan dan ziet hij die insert blijkbaar ook en dit was eerst niet zo maar dat komt wel goed :P

heel erg bedankt :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.