Installatie Zend framework

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

Trainee pega developer

Wil jij een mooie stap maken in jouw carrière? Mooi! Bij De Mandemakers Groep haal je binnen 6 maanden je CSA- en CSSA-certificaten, waarna jij aan de slag kan als Pega-developer in ons IT-team. Achter de schermen zorg jij ervoor dat collega’s efficiënt werken en klanten iedere dag beter geholpen worden. Wil jij daaraan bijdragen? En jouw ICT-skills ontwikkelen? Lees dan snel verder en solliciteer vandaag nog als trainee Pega-developer. Wat ga je doen? Als trainee Pega developer leiden wij je op tot gecertificeerd software developer voor het low-code platform PegaSystems. In de training ben je verantwoordelijk voor een te

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »
Synaps Framework

Synaps Framework

21/09/2010 21:38:52
Quote Anchor link
Hiephoi,

Weet niet of dit de beste plaats is, maar dit was de enige plek waar ze over frameworks praten in de omschrijving.

Mijn vraag: Is het echt noodzakelijk te gaan rond kutten met een .bat bestand om te kunnen werken met het zend framework? Ik zit al die documentatie te lezen en ze hebben het alleen over dat .bat bestand welke je nodig hebt om te kunnen extracten?

Is er geen normale weg; hieronder versta ik dat ik die zooi upload en een index pagina kan aanmaken welke het MCV gedeelte aanroept.

Ik heb het al een keer geprobeerd met zend studie. Echter maakt deze zon rare constructie aan dat mijn hele host over de zeikt raakt met 505 errors.

Enige posts die ik kan vinden over hoe ik het graag wil hebben stammen uit 2008. Met wel te verstaan verouderde zend framework.

Ik hoor hier wel vaker dingen over het zend framework dus hopelijk kan iemand mij uitleggen hoe ik het aan de praat ga krijgen!

Cheers in advanced.
 
PHP hulp

PHP hulp

02/06/2024 21:52:33
 
Jelmer -

Jelmer -

21/09/2010 22:58:01
Quote Anchor link
Volgens mij zijn die .bat bestanden alleen maar onderdeel van Zend_Tool, wat vooral bedoeld is om via een interface de configuratie te veranderen (?) en snel template-bestanden voor je controllers en models te maken. ZF zelf is en blijft gewoon PHP code, uploaden, ervoor zorgen dat het ergens staat, bij voorkeur in je include path, en zorgen dat Apache (of PHP, als je cgi gebruikt) de bestanden kan lezen (en uitvoeren?) zou voldoende moeten zijn.
 
Synaps Framework

Synaps Framework

21/09/2010 23:01:55
Quote Anchor link
Jelmer, met het uploaden bedoel je dus het gehele Zend mapje uploaden waar alle classes instaan? Hoe bepaal ik die include path? Is dat een folder buiten de root? Zoja kan ik dat zelf aanmaken of moet dat via mijn host? Daarnaast mis ik nog een stuk script waarmee ik het geheel kan aanroepen en het MCV gebeuren start. Heeft iemand daar een voorbeeld van?
 
Hipska BE

Hipska BE

21/09/2010 23:06:19
Quote Anchor link
Voorbeeld kan je vast wel bij tutorials vinden.

En je php classes e.d. (dus ook die van Zend) zet je bij voorkeur altijd buiten de webroot, zodat mensen er niet zomaar via http aankunnen. Bij een goede host kan je dat via de ftp (of ssh) verbinding. Indien niet, dan heb je pech en zul je ze wel in de webroot moeten zetten.
 
Jelmer -

Jelmer -

21/09/2010 23:15:09
Quote Anchor link
Je kan ook heel include_path even achterwege laten als je niet weet wat het is, en gewoon "include" gebruiken zoals je dat dan waarschijnlijk wel kent, door ernaar te verwijzen.

Heb je tutorials over ZF gelezen? Ik meende dat je een bootstrap.php moet maken (of dat dat in iig handig is) en daarin een autoloader aanmaakt, zodat je in ieder geval van het includen van de rest van het framework niet meer hoeft om te kijken. Verder zal je een front-controller moeten aanmaken, en die aan je mvc moeten hangen. En bootstrap.php zal je in index.php moeten includen en daar zal je de frontcontroller moeten starten oid. index.php is immers het bestand waar meestal alles begint.

Maar dit zit toch wel ergens in een examples-mapje wanneer je ZF download? En anders staat het sowieso in een tutorial.
 
Synaps Framework

Synaps Framework

22/09/2010 21:55:15
Quote Anchor link
Heb ik het geheel zo ongeveer aan de praat, beland ik bij het .htaccess bestand.

Omdat mijn host op windows servers werkt gebruik ik IsapiRewrite4.ini voor de rewrite rules. Echter, als ik dan de condities upload zoals het in de documentatie staat krijg ik een dikke 404 error.

Iemand hier ook problemen mee gehad?

.htaccess
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -s [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -l [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule ^.*$ - [NC,L]
RewriteRule ^.*$ /index.php [NC,L]


Misschien handig om mijn structuur erbij te zetten? het mapje wwwroot is mijn root zoals de naam je misschien al heeft doen vermoeden

Afbeelding
Gewijzigd op 22/09/2010 22:11:22 door Synaps Framework
 
Pim -

Pim -

22/09/2010 23:17:10
Quote Anchor link
.htaccess werkt slechts op apache. Google hier eens op
 
Synaps Framework

Synaps Framework

22/09/2010 23:18:15
Quote Anchor link
Synaps Framework op 22/09/2010 21:55:15:
Omdat mijn host op windows servers werkt gebruik ik IsapiRewrite4.ini voor de rewrite rules.


Wat ik hierin zet werkt precies hetzelfde als in een .htaccess bestand.
 
Jelmer -

Jelmer -

23/09/2010 00:03:17
Quote Anchor link
Kan je index.php wel rechtstreeks aanroepen? Wat als je die slash voor index.php weghaalt? Wordt die 404 gemaakt door IIS, of door ZF zelf? Wat als je de handelingen op http://framework.zend.com/wiki/display/ZFDEV/Configuring+Your+URL+Rewriter volgt?
Gewijzigd op 23/09/2010 00:04:37 door Jelmer -
 
Synaps Framework

Synaps Framework

23/09/2010 09:33:14
Quote Anchor link
Jelmer. Nee dat kon niet. de root, dus http://www.site.nl veranderde in een 404.
Echter, heb ik naar je link bekeken. Ik heb de rewrite nu wat veranderd, en nu kan ik de pagina wel openen, maar de rest niks. zoals http://www.site.nl/test/.

Mijn Rewrite is momenteel:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule !\.(js|ico|gif|jpg|png|css)$ index.php


Ik heb de setHttpResponseCode(*); uitgecommenteerd, dus ik neem aan ZF de header niet verzend.
 
Niels K

Niels K

23/09/2010 10:22:30
Quote Anchor link
Je krijgt een witte pagina bedoel je?
 
Synaps Framework

Synaps Framework

23/09/2010 10:30:20
Quote Anchor link
Nee ik krijg een 404
 
Niels K

Niels K

23/09/2010 10:33:31
Quote Anchor link
Ok. En wat is je error handler tot nu toe?
 
Synaps Framework

Synaps Framework

23/09/2010 10:37:46
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
class ErrorController extends Zend_Controller_Action {

    public function errorAction() {
        $errors = $this->_getParam('error_handler');
 
        switch ($errors->type) {
            case
Zend_Controller_Plugin_ErrorHandler::EXCEPTION_NO_ROUTE:
            case
Zend_Controller_Plugin_ErrorHandler::EXCEPTION_NO_CONTROLLER:
            case
Zend_Controller_Plugin_ErrorHandler::EXCEPTION_NO_ACTION:
                // 404 error -- controller or action not found
                //$this->getResponse()->setHttpResponseCode(404);

                $this->view->message = 'Page not found';
                break;

            default:

                // application error
                //$this->getResponse()->setHttpResponseCode(500);

                $this->view->message = 'Application error';
                break;
        }

 
        $this->view->exception = $errors->exception;
        $this->view->request   = $errors->request;
    }
}

?>
 
Pim -

Pim -

23/09/2010 11:45:02
Quote Anchor link
Maar krijg je die 404 van apache of gaat het wel door het ZF?

Toevoeging op 23/09/2010 11:45:02:

Maar krijg je die 404 van apache of gaat het wel door het ZF?
 
Niels K

Niels K

23/09/2010 11:53:47
Quote Anchor link
En als je die cases even opdeelt, welke specifieke error krijg je dan?

Route, controller of action?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.