Ip adres achterhalen van site waar iframe in staat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan te Pas

Jan te Pas

06/03/2020 09:24:57
Quote Anchor link
Hallo lieden,
Ik kan checken van welk IP-adres mijn pagina’s opgeroepen worden. Maar wat al mijn php-page in een website opgenomen is als iframe. Kan ik dan in mijn zogenaamde iframe zien waar de call vandaan komt. De reden is dat ik bij rechtstreekse aanroep van de php pagina de inhoud niet wil tonen en in de header naar een andere pagina redirect.

Kortom, ik wil dus weten hoe ik kan zien of mijn aanroep vanuit een iframe komt.

Suggesties? Graag.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 10:17:13
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/03/2020 09:54:44
Quote Anchor link
Helaas is het detecteren van een i-frame niet mogelijk. Je kan wel met javascript een framebreaker maken. Of pas deze waarde in je header() toe of in je siteconfiguratie van je webserver: X-Frame-Options "SAMEORIGIN";
Gewijzigd op 06/03/2020 09:58:39 door - Ariën -
 
Jan te Pas

Jan te Pas

06/03/2020 10:17:08
Quote Anchor link
Dank je, ik heb nu een parameter toegevoegd aan de aanroep binnen het iframe. Als dan de pagina opgeroepen wordt, check ik of de parameter mee gegeven is. Zo ja, doorgaan, zo nee, redirect. Maar ik hoopte dat er een mooiere oplossing was.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/03/2020 10:36:27
Quote Anchor link
Misschien met een refferer, maar dat kan worden gemanipuleerd.
 
Jan te Pas

Jan te Pas

06/03/2020 11:04:25
Quote Anchor link
Klopt, er zit niets vertrouwelijks achter. Iemand die de code van pagina waar het iframe gaat bekijken is een slimmerd. Ik wil dat de standaard gebruiker alleen de inhoud krijgt te zien als het via het iframe aangeroepen wordt. Een beetje stroomlijnen
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

06/03/2020 11:23:16
Quote Anchor link
Je kunt hiervoor een PHP-sessie gebruiken. Zet een uniek token in de sessie bij het openen van de parent-pagina en controleer bij het openen van de tweede pagina in het child-frame of dat token bestaat en geldig is.
 
Jan te Pas

Jan te Pas

06/03/2020 11:50:53
Quote Anchor link
Dat ga ik doen. Dank voor de tip! [opgelost]
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.